Ik ben vorig jaar twee weken weg geweest in de zomer (met hogere temperaturen dan dit jaar). Heb alle planten bij elkaar gezet met bakjes water ertussen en voor vertrek goed water gegeven. Enkel mijn mini bananenstekje had het niet overleefd
Als je ze op een koel plekje zet dan houden ze het prima 2 weken vol. Ik zat in een verhuizing de afgelopen weken waardoor ik mijn planten ook verwaarloosd heb (lees: 3 weken geen water) en ze hebben het allemaal overleefd. Een beetje extra liefde en voeding als je terug komt, niks aan de hand.
Als je ze toch wilt verzorgen dan een emmer water neerzetten en bij elke plant een katoenen draadje stoppen waarvan het andere uiteinde in het water ligt. De plant schijnt dan te pakken wat hij nodig is (geen ervaring mee overigens)
@shortandsmiling ah top, dan ga ik het gewoon zo doen! Wordt volgens mij inderdaad niet zo warm, dus durf het wel aan. Thanks allebei
M’n plant is vet dramatisch aan het hangen, denk omdat ie te groot is geworden. Is het slim om wat met touwtjes of stokjes te doen om m rechter te krijgen of is dat onbegonnen werk en blijft ie zo?
Dramatisch hangen is eerder een teken dat er wat anders aan de hand is. Teveel/ te weinig water, beestjes, tocht of wat anders. Mijne is groter dan jouwe en staat gewoon stevig rechtop (…dit klinkt ranzig hahahaha)
Ja, wat Merrow zegt! Hij ziet er inderdaad uit alsof er een waterprobleem is.
Oke, ik ben nog lang niet klaar maar in principe staat de deur open. Mocht iemand het leuk vinden om plantjes te komen snuffelen…
En ik heb hele schattige bouwpakketten binnengekregen
@Merrow @anon18050057 ja dat kan ook natuurlijk… hij heeft 3 weken bij m’n moeder gestaan die m 1,5 week geen water gaf want de grond was nog nat terwijl bij ons de grond elke 3 dagen droog is normaal. Moet ik nu maar even wachten tot de grond weer droog is en dan water geven?
Nou dan kan het best zo zijn dat ze hem die laatste keer teveel heeft gegeven en de grond daarom niet droog werd. Onderin de pot voelen hoe nat het daar is. Nat= verpotten. Droog=water geven
Ga ik even proberen, dankje!!
Ik wil graag zo’n DIY Ikea kas bouwen voor het najaar, heeft iemand daar een handige guide voor toevallig?
Is er iets mis mee? Ik ken deze plant niet maar hij ziet er fantastisch uit!
Ik heb op youtube heel veel handige video’s hiervoor gezien! Dus denk dat als je daar ‘DIY IKEA Greenhouse cabinet’ intypt je veel handige video’s krijgt.
Ik heb er momenteel zelf geen budget voor, maar ik wil er zelf op termijn ook eentje gaan samenstellen! Mede omdat ik ga samenwonen en mijn vriend mijn terrarium (die ik nu als kweekkasje gebruik haha) niet zo mooi vindt (ikzelf overigens ook niet) en zo’n ikea greenhouse ook wat praktischer lijkt. Wil je het eindresultaat delen? Ben heel benieuwd! En welke kast ga je precies gebruiken?
Ik heb net mijn nr 1 wishlist Hoya ‘gewonnen’ met bieden. Het was een stek en iedereen ging telkens heel pussy een euro er bovenop gooien. Dus ik ben 2 minuten voor het einde 5 euro hoger gaan zitten zodat niemand meer zou durven
Ja ik heb er al een hoop gekeken ook haha! Ik ben vooral op zoek naar groeilichten die je in Nederland of anders Duitsland kan kopen, zodat je niet dat ge-etter met amerikaanse stekkers hebt…
Een kabel spannen en er langs laten groeien? De mijne hangt ook bijna op de grond, hij is nu bijna 2,5 meter lang. Ik moet er ook over na gaan denken wat ik er dan mee wil. Ik dacht te hebben begrepen dat stekken best lastig is bij deze plant.
Ik heb van 1 streng een stuk afgeknipt en die staat weer op water. Dan hoop ik die ernaast te kunnen planten in deze pot zodat ie wat voller wordt qua strengen. En wat ik met de rest doe weet ik nog niet. Soms draaien ze die strengen zo rond de pot boven, maar weet niet of ik dat zo’n succes vindt