Nee, hij staat juist in de schaduw, op het noorden, dus dat kan het niet zijn.
Door deze post weet ik eindelijk welke plant dit is. Had hem meegenomen uit het plantenasiel, maar geen idee wat het was.
Mijn calathea krijgt de hele tijd bruine omkrulde randenā¦ heb al veel bladeren eruitgeknipt en m op een andere plek gezet (dacht dat ie misschien te donker stond) en ik spray m bijna dagelijks, iemand enig idee wat het probleem kan zijn?
De calathea is het probleem . Drama Queens. Ik kan heel veel planten goed in leven houden maar een calathea is nog niet gelukt.
Ja ik snap het niet tho het is zo lang goed gegaan met deze?? Ik ben wel verhuisd dus ik dacht dat ik 'm misschien in mān nieuwe huis te ver van het raam had gezet, vandaar dat ik 'm nu verplaatst had naar eenzelfde plek als waar 'ie voorheen stond, maar helaas helpt dat niet
Ik heb dat ook veelā¦ wat enigszins helpt bij mij is m een paar keer per week een heel klein beetje water te geven. Maar eerlijk gezegd werkt dat niet altijd
Misschien juist te veel water en blijven de bladeren nat na het sproeien?
Ik heb marantas/calatheas/stromanthes die het prima doen op een negeerstand, pas water als het de blaadjes hangen en over het algemeen geen sproeien en het is 50% in mijn huis.
Bij mij bleek het probleem spintā¦
Direct erop sprayen vinden ze niet fijn. Ik spray dus maar altijd gewoon in de buurt. Kraanwater vindeb ze trouwens ook niets.
Ik heb een vraag; ik heb een clarinervium met 2 bladeren. Hij doet echt bijna niks. Het laatste blad is al een half jaar oud en hij geeft zo nu en dan een bloem (die ik er dan meteen uit haal). Hoe komt t dat er zo weinig groei in mān plant zit? Hij krijgt wekelijks voeding.
Hahaha ik wilde precies dit reageren. Wat het probleem kan zijn? ALLES, fucking ALLES kan het probleem zijn. Dat ie naast een kleur muur staat die hem niet bevalt kan zelfs het probleem zijn. HAAT deze planten echt.
Ik zou ook heel snel overgaan tot stervensbegeleiding
Kut calatheas
Misschien is het inderdaad wel te veel water @LastYoungRenegade en @apeiros! In mijn oude huis was de lucht heel droog, dus daar spryade ik 'm veel maar dat is in dit huis misschien gewoon niet nodig, ga dat proberen komende tijd.
Waar kopen jullie roofwantsen? Ik vind ze vrij prijzig Maar wil wel echt van mān tripsplaag af
Behalve wat er hierboven al is gezegd (āwat een mooie dag om gewoon te stervenā) stond die van mij in de tocht. Vond hij ook niet tof.
Hahahaha moet zo hard lachen hierom! Mijn calathea had ook binnen 2 dagen zijn eigen begrafenis geplanned. Koop er nooooit meer een!
Mān moneytree heeft beetje stroperige druppels onder de bladeren. Sowieso lijkt hij weer een beetje stervende š„². Ik zie geen beestjes maar kan ook niet vinden die druppels iets āernstigsā zijn. Iemand die me hier iets wijzer over kan maken toevallig?
Lijkt op honingdauw. Pachiraās hebben nog weleens luis. Ik zou gaan checken op dopluis. Die zie je makkelijk over het hoofd als je ze niet direct herkend. Kijk of er schildjes/bobbeltjes zitten op de stam waarvan je eerst misschien dacht dat die daar horen
Edit: @mikselke Ik bedoelde dopluis ipv schildluis
Wat doen jullie met string of hearts die bijna op de grond hangen? Ik weet dat ik ze kan stekken in water, maar misschien is er nog een leukere manier?
Ik ga binnenkort 2 weken op vakantie, en gezien alle verhalen van mensen die in vakanties van de eigenaren de planten verzuipen wil ik liever niet een totaal onwetende buurjongen vragen om mijn planten water te geven. Ik heb een Marantha, een Oriental Tiger, een Hoya, een Monstera, een Croton Petra en iets wat lijkt op een Areca Palm. Kan ik ze beter zelf voor vertrek water geven en erna direct weer (2 weken later dus) of is het toch echt wel nodig dat iemand tussentijds ze een keertje water geeft?