Het Plantentopic #3

Meen je niet!! Wat vervelend zeg… nu zo snel mogelijk droog proberen te krijgen? Heb je nog nieuwe potgrond?

Het is wel zo dat je meer waterwortels kweekt en dat die niet per de garant staan voor succes in de grond. Toevallig heb ik zelf een stek met ongeveer vergelijkbare wortels net in de aarde gezet en die wortels schieten er verder uit. Dus ik zou hem misschien wel in aarde zetten.

1 like

Ik ging zoeken naar stekken van de monstera thai constellation maar wow die prijzen zijn echt ongelofelijk. Een stek met 2 kleine bladeren vroegen ze gewoon 175 euro voor

1 like

Ja heb er een paar nieuwe grond gegeven, toen was 't op. Wel de mooiste uiteraard, de rest nu goed aan 't uitlekken. Stond bijna bij alle water in de pot :cry:

O ja dat is ook nog weer zo. Ik ben ergens een beetje bang dat de wortels zo gaan rotten als het te lang in water staat. Ben even benieuwd wat de meeste stemmen krijgt haha

Nu de stek in de grond zetten?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ik heb dit ook gehad toen een vriendin tijdens m’n vakantie de planten water gaf. Ze zijn er nog steeds niet bovenop gekomen… denk dat ik ook afscheid moet nemen van m’n stippenbegonia vanwege wortelrot (teveel water in die week gekregen).

Wat shit! Ik had ook gezegd dat het niet hoeft, heb ze liever te droog dan te nat. Ben uit ‘verdriet’ al aan t scrollen op plantenwebsites :sweat_smile:

2 likes

Je kan de kluit inwikkelen in een oude doek, dat trekt veel vocht eruit. En lekker licht zetten allemaal de komende dagen. Gelukkig wordt het warm en zonnig :slight_smile:

1 like

Ah das een goede, thanks!

3 likes

en @LastYoungRenegade zie nu pas jullie berichten, sorry! Ja die plantenwinkel staat bij mij in de gewone TGTG app. Het is een plantengroothandel van het industrieterrein hier in de buurt volgens mij, kan er enkel via de app om ‘restjes’ gaan. (Wel in Be jammer genoeg.)

2 likes

Die bladeren zijn niet het belangrijkste bij het stekken. Heeft de stek al wel wortels gekregen. Bij mij overleeft alleen het kleinste blad en dat sterft af, zodra ik het in de grond zet, en dan komen de nieuwe bladeren.

Ik twijfel dat een Alocasia trips heeft. Hij heeft van die puntjes die mijn anthurium met trips ook heeft, maar ik zie geen beestjes ofzo. Helemaal niets. En ook de andere planten niet voor zover ik gezien heb. De plant heeft wel spint (gehad) en heb hem daar vorige week voor behandeld.
Overigens staat de anthurium met trips niet in de buurt.

Help! (Plantennoob hier). Mijn cressula stond voordat ik op vakantie ging nog rechtop, maar is nu helemaal gaan hangen. Wat is er aan de hand? Is ze nog te redden? Ze krijgt elke drie/drie en een halve week wat water.

Heb je veel water gegeven voor je wegging? Lijkt op rot.

Geen idee, mijn moeder zorgde voor de planten en heeft voor het laatst water gegeven (ben iets meer dan een maand weggeweest zelf). Kan goed zijn dat het te veel water is geweest :sleepy:

Je kunt heel veel stekjes maken hiervan

1 like

Heb even gekeken en de wortels waren helemaal bruin, dus ga indd een poging doen om het nog te redden door te stekken :relaxed: Thanks voor de hulp! Ook @Kauai :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Ik heb een paar maandjes geleden geprobeerd een aloë te redden op kantoor (hij stond al een jaar in een koude loods) hij ziet er al wel een stuk beter uit maar ik kom niet van die rode uiteinden af. Deze zijn ook pas gekomen nadat ik hem meenam.

De een zegt droogte, de ander zegt juist te nat, iemand enig idee wat dit kan zijn?

1 like

Kan ook nog van teveel zon zijn. Kan dat het misschien zijn?

Mijn monstera heeft trips :sob: Laatst al m’n calathea, maar die was niet meer te redden dus die is weggegaan.
Ik las dat ECOSTYLE SPRUZIT-R redelijk werkt? Of is neemolie beter?