Het Plantentopic #3

Ja inpakken zou ik de volgende keer bij mijn verhuizing ook willen doen. Of in ieder geval bij mijn dure/bijzondere planten. Vooral mijn Philodendron Verrucosum heeft een tik gehad van de verhuizing, veel crispy randjes of bruine plekjes.

1 like

Ik zou ze in oktober zeker inpakken. Ik heb mijne ook in oktober verhuisd, maar 1 van mijn Alocasia zebrina’s was pas in mei bekomen ervan (de andere had ik toen nog niet).

@Kauai Ik lees en hoor dat ook overal over alocasia’s wat @Boommm zegt, zelfs bij kwekers en andere mensen die in het vak werken. Hier gebeurt het trouwens niet altijd, maar wel regelmatig.

1 like

Nou dan mogen ze wel een keer bij mij komen kijken.

Over Alocasia’s gesproken: hier hebben er 4 (beginnende) spint :pensive: 3 Zebrina’s en eentje waarvan ik de naam niet weet. En volgens mij heeft 1 zebrina ook trips, ik zag een zwartig beestje lopen.

1 like

Dit is helaas geen garantie voor hele planten als de verhuizers de boel niet goed vastzetten en/of dingen op de kratten zetten :+1:t2:

Bij ons zijn er dingen omgevallen op de kratten en hebben ze gestapeld met het tillen waardoor er heel veel stuk is gegaan helaas.

Ik ging er vanuit dat ze ze zelf ging verhuizen.

Ik ben er ook gelijk vanuit gegaan dat er verhuizers ingeschakeld worden :joy:

Ik verhuis zelf inderdaad! Bedoel je dan papier waarmee je glas inpakt of steviger papier? Geen kranten denk ik?

Je kunt ook kartonnen delen van dozen tussen de planten zetten misschien wanneer ze in een krat staan

1 like

Mijn huis kan de groei van m’n strelitzia niet aan op deze manier :sweat_smile::sob: laatste blad is net uitgerold en zal nog wel wat in de lengte gaan. Het blad is 85 cm lang, mocht iemand nog een hangmat zoeken…

61 likes

Wajooo dit is goals. Staat 'ie op het zuiden?

Dankje! Jaa hij staat op het zuidoosten, strak tegen het raam aan dus. Ik heb 'm pas 1,5 jaar oid en toen was hij net een metertje hoog denk ik… Maar hij moet nu ECHT niet meer veel groter worden want dan past hij hier letterlijk niet meer.

2 likes

Haha echt cool. Maar misschien niet zo praktisch, het lijkt net alsof je niet naar de tuin kan ook :sweat_smile:

1 like

Ik dacht misschien leuk om de plant in het “wild” te zien. Ik ben nu in Malta en dit is bij het hotel.

8 likes

Oh zo leuk inderdaad! :smiling_face_with_three_hearts:
Altijd bijzonder om kamerplanten ergens in “het wild” tegen te komen!

1 like

Hahaha nee dat wordt idd steeds lastiger. Ga m onderin maar even iets opbinden zodat hij iets smaller is

1 like

Mn buurvrouw gezegd dat ze niet de planten moest water geven in onze paar dagen weg, maar ze vond ze er wel erg sip bij stonden. Kleddernat 🥲

1 like

Kan deze stek de grond al in of nog verder laten wortelen in water?

Ik laat ze altijd langer in water totdat er nog meer uitlopers aan de zijkanten zijn, maar ik heb geen idee of dat ‘hoort’ haha. Ze doen het wel goed als ik ze eenmaal in de grond zet.

Thanks voor je snelle reactie! Ik wacht idd nog maar even een paar weekjes, zou jammer zijn als hij het loodje legt door mijn ongeduld