@Lula heb zaterdagavond je winkel gezien. Dacht eerst, wat een hoop planten voor een kapsalon en toen pas viel t kwartje wil vd week misschien ff komen kijken als ik er zin in heb met de drukte
Oh leuk! Het was vandaag trouwens helemaal niet druk in de stad.
Ik heb weer een paar nieuwe plantjes. Wilde deze ook zelf hebben dus extra besteld
Allereerst de Alocasia Flying Squid. Volgens mij heb ik ze nog nergens gezien. Heb ze afgelopen zaterdag bij de kweker opgepikt. Ja, dit is de hele plant. Als je goed kijkt kun je zien waar het blad begint
Ik had ook nog geen Gloriosum dus die kans ook maar ff benut.
En Florida Ghost blijft gewoon tof.
Wat een cliffhanger! Aan welk bedrag moet ik denken?
Hopelijk verzacht het de pijn. Succes met verhuizen, spannend!
1200 euro
Ik wacht meestal totdat de wortel wat langer is. Ik zou hem nog even in vochtig keukenpapier in een ziplock bewaren en daarna in water of in de grond stoppen. Wat jij leuker vindt haha.
Mijn plant is ineens heel zielig. Ik heb 'dr al ruim 3 jaar en ze heeft 2 verhuizingen overleefd maar nu ineens gaat ze dit doen. Is deze nog te redden?
Ik heb allemaal knolletjes in mijn Frydek gevonden. Zou dit goed gaan op natte watten?
Wat is jullie beste knolletjestechniek? Ik zag op youtube ook in mos laten groeien.
Ik heb echt even een vreugdedansje gedaan haha.
gewoon in de aarde laten!
Mijn vriend wil heel graag een monstera variegata, dus ik dacht dat dat misschien wel een leuk kerstcadeau zou zijn. Maar, waaaat??? 100 euro voor een stekje? Is dat normaal?
Helaas wel ja. Maar op marktplaats zijn ook stekjes te vinden tussen de 40-50 euro.
In welke potgrond verpoten jullie een philodendron?
Ik heb 4 stekjes van mijn philodendron silver sword gemaakt. En ik heb een tijdje gelden een kleine pink princess philodendron gekocht in de webshop van @Lula . Nu wil ik de stekjes met genoeg wortels in de grond gaan zetten en de pink princess gaan verpotten naar een iets grotere pot. Ik loop alleen een beetje vast met welke potgrond ik moet gebruiken. Lees veel over zelf samengesteld potgrond, al koop ik het liefst iets kant en klaar.
Alle andere planten deed ik altijd verpotten met potgrond van het tuincentrum. De philodendron silver sword deed het altijd goed op de bio potgrond van het tuincentrum.
Ik was vandaag bij een kweker, waaaauw wat gaaf is dat. Daar wil je echt een keer shoppen ipv bij de tussenhandel!
Dat is wel een duurder stekje, ik heb mijn stekje gekocht bij wonderwoud, dat was rond de 40 euro!
Mijn pannenkoek is niet happy. Nieuwe bladeren komen al met zwarte plekken ter wereld en de bladeren staat hol.
Is dit een teken van nog steeds te weinig water?
Wie weet welke paradijsvogelplant dit precies is? Ik dacht een Strelitzia augusta maar volgens mij toch niet
Sterlitzia nicolai denk ik!
Ah volgens mij ook ja. Dank je!