Planten op het werk gekocht voor mezelf en m’n broer/ouders. Voor al deze planten maar €87,- betaald
Wat doen jullie met lange wortels van je monstera?
Ik denk dat deze inmiddels 1 meter is en knippen is zielig.
Eerder de grond in stoppen! Je kan deze bij je tabaksplantje doen, maar dan zitten ze wel aan elkaar
Iemand enig idee wat er met dit blad van m’n strelitzia is? En kan ik deze er gewoon vanaf knippen? De rest is gelukkig wel mooi groen en hij groeit gewoon goed door.
3 jaar geleden een half vergane calathea gekocht van 15 cm groot. En kijk m nu toch eens zn best doen met bladeren van meer dan 30 cm (die witte dingetjes op het blad zijn geen beestjes maar mijn poging om het stof eraf te vegen).
Soms heb je een dood blad. Hoeft niet iets te betekenen. Gewoon eraf knippen.
Hebben jullie tips voor mijn Monstera? Er groeit al even geen nieuw blad meer en ik vind de bladeren redelijk geel geworden… die wortelstengels (hoe heet dit?) groeien wel hard.
Geel=teveel, is de potgrond erg nat? En hoeveel licht krijgt ie? Ik kan niet goed zien hoe groot het plantjepotje/hoe ruim de plant staat.
Is hij niet toe aan een grotere pot?
Ik wil deze gaan stekken, de reden spreekt voor zich
Hoe kan ik dat het beste aanpakken? Ik heb ooit ook stekjes proberen te maken, maar die waren mislukt allemaal:(
En wat moet ik doen als de aarde is gaan schimmelen? Zag opeens best veel planten met plekjes witte schimmel in de aarde.
Erwtenplantjes zijn zoooo vervelend. Ik heb er 2 een week of 6 geleden gehaald. Van mij hebben ze nog geen water gehad, maar ze vinden nu toch dat ze teveel water gehad hebben en zijn nu dus te nat. Bij de ene is het erger dan bij de ander. Dan zouden ze dus verzopen moeten zijn bij het tuincentrum.
Al mijn erwtenplantjes gaan om deze reden dood. Laatst weer gekeken in het tuincentrum en de grond was overal zoooo nat. Durfde ze niet mee te nemen. Zou er eigenlijk garantie op een plantje zitten? Misschien kun je terug?
Ik heb het bonnetje niet meer en ik betwijfel het, haha. Maar wel echt stom.
Staan ze licht genoeg? Lijkt me sterk dat ze na 6 weken geen water het opeens te nat hebben. Of hij moest al rot zijn geweest in het tuincentrum.
@Marsepein als er schimmel in zit geef je (veel) te veel water in verhouding met hoeveel licht de plant krijgt.
De ene sowieso wel, de ander stond wat donkerder, dus die heb ik nu lichter gezet en hoop dat hij het nog gaat doen. Maar ik heb het al vaker gehad dat er eentje licht stond, uit het tuincentrum kwam en dus alsnog doodgegaan is.
Even hier van jullie expertise gebruikmaken…
Ik heb last van rouw vliegjes en dacht dit eerst wel op te kunnen lossen met kaneel… Helaas niet dus nu net aaltjes binnengekomen.
Kan ik de aaltjes gewoon ‘over’ het kaneel doen of moet ik eerst dat laagje aarde met kaneel weghalen?
Edit: ik ga stuk. Lees nu dat ik kaneel water had moeten maken. Haha. Tot zover deze plantennoob.
Leest alleen het woord ‘kaneel’ en strooit gewoon de halve bus kaneel over de aarde heen. Wauw.
Is niet gek hoor! De tip ‘gewoon kaneel strooien’ heb ik vaker gelezen, maar heb er zelf geen ervaring mee. Is het nog gelukt met de aaltjes?
Ik doe altijd gewoon kaneel erop, gaat prima
In welke stad is jouw plantenwinkel ?