Het Plantentopic #3

Idd open laten met een schotel eronder. Ik dek de gaten wel af met een ongebleekte koffiefilter. Dan valt de aarde er niet zo doorheen, maar kan wel het water gewoon weg. Die filter vergaat na een tijdje maar tegen die tijd is de aarde toch compacter.

Kunnen die rouwvarenmugjes niet eens optyfen naar de eeuwig jachtvelden? Ik heb al vele jaren planten en om de zoveel tijd is het toch wel weer raak.

1 like

Ik ga straks maar eens de stofzuiger in de woonkamer zetten dan. Aaltjes werkt ook goed, maar vind dat best duur en ze keren toch weer terug. Ik heb nu maar die gele plakkers besteld die hier boven ergens werden getipt, en ik hoop op gele massagrafjes :ok_hand:

:ok_hand:

6 likes

Wat een opbrengst!

Opbrengst van 5 dagen :sweat_smile:

1 like

Ik kom weer een nieuw blad van m’n Monstera showen :heart_eyes::

M’n Syngonium Confetti gaat ook echt lekker trouwens (mag wel naar een grotere pot verhuizen denk ik):

Oké, als laatste nog ff m’n string of hearts:

Wil er uiteindelijk zeker meer planten bij hangen. Zo is 'ie zo eenzaam. En ik moet hem eigenlijk ff stekken zodat 'ie voller wordt. Maar hij is echt enorm gegroeid. Dit was april dit jaar:

Samenvatting

42 likes

Ik heb op mijn monstera en dieffenbachia bruine vlekken zitten met zwarte puntjes erin (bewegen overigens niet). Op de foto met monstera zie je de puntjes beter. De dieffenbachia is ook al helemaal gaan hangen :frowning: Iemand enig idee wat het is?

Trips

3 likes

Mijn alocasia krijgt om de zoveel tijd een nieuw blad wat ik super vind maar het buitenste blad gaat dan vaak slap hangen en sterft op den duur af. Kan ik hier iets tegen doen? Ik geef al best veel water.

Dat voorste blad dus…

Dat is wat Alocasia’s doen :blush:

Ik heb net met pijn in m’n hart mijn strelitzia op marktplaats gezet omdat hij echt te groot wordt voor m’n huis :frowning: Dit doet me gewoon oprecht pijn, als hij verkocht wordt heb ik een gebroken hart denk ik…

Maar als hij zo door blijft groeien dan komen alle bladeren tegen het plafond aan en daar wordt hij ook niet mooier van.

Haha ja helaas werkt stekken van een strelitzia niet zoals een monstera :stuck_out_tongue: anders was het een goed idee natuurlijk. Maar strelitzia kun je alleen zaadjes (als je eens een keer bloemen hebt) zaaien, of de kluit splitsen. Dus daar wordt ie niet kleiner van. En ik denk niet dat hij het leuk vindt als ik continu z’n nieuwe bladeren ga afsnoeien en ik denk ook niet dat hij daar mooier van wordt. :frowning:

Haha ja zei ik ook al tegen m’n vriend :stuck_out_tongue: Maar gezien die vercrackte huizenmarkt acht ik de kans dat dat gaat gebeuren vrij klein hahaha
Mijn plant is ook niet te groot, mijn huis is te klein.

Shittt geef me de link

Hahaha ik app je :joy:

1 like

De nieuwe bladeren zien er wel mooi groot uit! Die van mij maakt alleen kleine nieuwe bladeren en de grote zijn inmiddels allemaal afgestorven. Ik weet niet hoe ik er voor kan zorgen dat die weer grotere nieuwe bladeren krijgt. Dat als iemand tips heeft graag!

Ik gaf de mijne 2 x per week een klets water en stond niet in direct zonlicht. Daar doet die het goed op. Nu geef ik hem ongeveer 1 x per week wat water en draai de plant om de zoveel tijd een kwart. Ik heb ook een zebrina gehad die meteen kapot ging dus dat deze het zo goed doet is een wonder haha

Heeft iemand enig idee waarom deze dieffenbachia het zo slecht doet? Alle bladeren hangen slap en haal regelmatig bruine bladeren weg. Ik kan er geen beestjes op ontdekken (afgezien van irritante rouwvliegjes maar die kunnen niet echt kwaad dacht ik). Ik geef deze altijd water via zo’n bal, dus ook niet teveel of te weinig volgens mij. En hij staat op een lichte plek zonder direct zonlicht. Twijfel nu of ik m maar op moet geven of dat ik hem toch nog kan oplappen :seedling: tips welkom!

Ik vermoed te nat? Zeker ook met die watering ball. In het geval van te nat zou ik hem nieuwe aarde geven en rotte wortels verwijderen.

2 likes

Ahh ik had zo gehoopt dat zo’n bal overbewatering juist een beetje zou voorkomen, ben zelf soms iets te enthousiast met water geven. Maar dank voor de tip, ik ga m maar even verpotten!