Het Plantentopic #3

Betekent dat hij blij is! Even paar theedoeken eronder leggen, maar wordt op den duur minder :slight_smile:

1 like

Zo blij mee.

19 likes

Verkoop ze! Misschien heeft Lula nog plek…

Laatst kocht ik deze plakkerige bloemen en ze helpen :raised_hands: Dit is de buit van drie weken.

9 likes

Ik heb 2 baby pink prinsessen nu en ik vind het heel spannend! Eens zien of ze wat zijn :cowboy_hat_face:

1 like

Niiice, waar heb je deze gekocht?

1 like

Intratuin!

2 likes

Omw.

Mijn ingetapete bloempot werkte namelijk niet, denk dat de lijm niet sterk genoeg is en niet lekker ruikt :rofl: van de week weer Aaltjes gebruikt maar deze plakkers zijn ook wel handig

Ja ik kan me jouw pot herinneren en het is uiteindelijk hetzelfde idee. Het enige wat me stoort is dat ze geel zijn, dus heb ze goed verstopt achter de plant.
Aaltjes heb ik ook gehad, maar vond ik best duur en dit werkt meteen

Weet iemand welke plant dit is?

Ik vond hem mooi en het meisje van de Dille&Kamille zei dat ie niet zo moeilijk was. Maar geen idee wat ik nou gekocht heb.

7 likes

Een Dieffenbachia Green Magic.

Dankje!

Eén van mijn alocasia’s heeft besloten in winterslaap te gaan en staat er nu zo sneu bij. Moet me echt enorm inhouden niet alle bladeren af te knippen. Ik moet de komende tijd ook nog twee keer (!) kort na elkaar verhuizen en ik vind het zo sneu voor mijn planten :frowning:

Ik denk dat ie in je vorige huis te weinig zon kreeg. Het ‘hoort’ niet dat een plant die al fenestrations heeft dat later niet meer heeft. Dit heeft meestal te maken met dingen als te weinig licht, te weinig voedingsstoffen of te koud. Logisch in dit geval is dan te weinig licht. In principe kan je ze zeker verplaatsen, maar doe dat geleidelijk. Dus niet van de ene op de andere dag in de felle zon, maar eerst een plekje wat lijkt op de vorige qua licht en dan steeds iets meer naar het raam. Nu wordt de zon ook steeds minder fel, dus kan je het wat sneller doen. En geef 'm een mospaal! (niet zo’n goor kokosding)

1 like

Ik heb een hele mooie grote pot gekregen waar ik graag mijn monstera in wil zetten, maar er zitten vrij grote gaten in de bodem (zit overigens wel een schotel bij voor eronder). Wat zouden jullie doen? Mijn vader zegt gewoon afplakken met ducttape (en alsnog schotel eronder).

Ik doe vaak een bodempje leca dan, heb wel meer potten met zulke of grotere gaten en dat gaat dan prima

2 likes

Leg er vaak wat scherven van oude/ kapotte terracotta potten overheen. Zodat er wel opening blijft maar niet zo groot.

1 like

Ik gebruik dat, met meer gaten, om via de schotel water te geven vanaf onder.

Gewoon de schotel gebruiken, kan je in ieder geval je watergift controleren.

Maar wat is er met die gaten? Is toch handig juist?

1 like