Alocacia Stingray?
Hij groeit sowieso naar het licht, dus je kunt hem omdraaien en dan gaat hij weer de andere kant op.
Maar een monstera heeft ook wel iets van een houvast nodig op een gegeven moment, anders gaat hij niet omhoog groeien maar opzij. Dus je kunt iets van een mosstok gebruiken om hem om te binden.
Op deze foto valt het niet eens zo op maar hij is echt enorm groot aan 1 kant. Als ik hem omdraai past hij niet eens in de hoek haha. Toen ik hem laatst op de grond zette had ik gewoon medelijden met zn enorme vergroeiing. Ik denk dat dat ik maar een andere plek moet zoeken. Hopelijk gaat ie iets meer in de hoogte groeien hij is heel breed.
Wat is trouwens jullie ervaring met ikea planten? Ik vind die zo slecht! Paar keer geprobeerd maar echt nooit weer.
Ik heb de beste ervaring met de planten van de Jumbo. Die groeien als een tierelier en zijn vaak 2 voor 5 euro.
Ik heb nu alleen nog maar planten van tuincentra en 1 van de lidl. Maar ikea , ik weetniet wat ze met die planten doen maar ze sneuvelen in mijn ervaring bij iedereen.
Ik heb een calathea orbifolia van Ikea die het al 5 jaar heel goed doet. Verder geen ervaring
Ik heb een monstera van de ikea, die doet het juist ontzettend goed! Hij maakt enorm grote bladeren. In een jaar tijd is het van klein plantje naar mooie grote kamerplant gegaan en dat met een kat die het leuk vond om de bladeren kapot te maken😠
@Lula wat leuk zeg! Ik vroeg me al af waarom er ineens planten worden verkocht in de kapperszaak haha. Je wordt m’n nieuwe vaste adres voor planten. Ben je er zelf ook weleens en kan ik dan in codetaal vragen naar een Lula plantje ofzo?
Mijn maranta doet het zo goed! Schoen erbij voor perspectief
En mijn begonia ook, alleen ik weet niet zo goed wat ik er mee moet want hij groeit eigenlijk te hard voor het plekje waar die staat.
Zou ik die aan het plantenrekje kunnen vastbinden zodat hij meer omhoog groeit in plaats van recht de kamer in?
Ja hoor! En je kan m knippen en stekken zodat je wat voller wordt.
Die maranta is echt
Oooooooh jouw maranta is goals
Ik ben op zoek naar een grote plant voor in de woonkamer op een lichte plek zonder direct zonlicht. Mag echt wel een mooi formaat zijn. Heeft iemand tips? Ik houdt niet van die typische kantoorplanten zoals een Dracanea. Vindt een Sterlitzia erg mooi, maar daar is het plekje te donker voor.
Monstera?
Die heb ik zelf op een lichte plek, geen direct zonlicht staan. Hij gaat nu niet goed (trips) dus zal binnenkort een nieuwe moeten ben ik bang. Dus hoop ook op andere mogelijke planten nog!
Hoe licht of donker is die plek dan? Een lichte plek, maar te donker voor strelizia is me niet echt duidelijk. Dan kan ik beter meedenken
Had jij die van €43?