Het Plantentopic #2 (Deel 1)

Zien er echt leuk uit! Hoe komen ze eigenlijk aan? In standaard plastic rode potjes of in ‘echte’ bloempotten?

Dit zijn al mijn kneusjes, het zijn echt geen kneusjes, er zijn er een paar wat scheef en wat afgebroken blaadjes, maar dat is denk ik meer door het transport.

11 likes

Bij mij zaten er 2 in een leuk potje en de rest gewoon in die plastic potjes.

2 likes

Ahh zo leuk al jullie kneusjes. Ik mag van mezelf geen planten meer kopen want m’n huis staat vol en al m’n potjes zijn op. Maar ik moet mezelf echt inhouden haha.

stomme vraag misschien maar ‘mag’ je stekken ook wortelen in een dichte pot of vaas met water? Je ziet natuurlijk altijd doorzichtig glas bij stekjes, maar het is toch niet zo dat de wortels perse licht moeten krijgen?

1 like

Nee, hoeft niet. Ik stek meestal direct in de aarde. Zien ze ook geen licht :smile:

1 like

Ik krijg morgen mn kneusjes!!! Zo blij! Ze zouden eigenlijk de 16e komen maar zijn nu al aangeboden bij de bezorgdienst.

Ik doe ze meestal in doorzichtige potjes omdat je dan de wortels goed kunt zien zodra die er zijn. Denk dat dat voor anderen misschien ook wel zo is.

1 like

Hebben jullie nog tips voor websites met plantenpotten? Ik heb normaal altijd een voorraad, maar nu ik mijn bestelling van plantje.nl binnen heb gekregen heb ik er opeens niet genoeg.

Rode potjes!

1 like

Haha ik heb ook niet genoeg potjes, ze staan nu oa in kaarsenhouders,soepkommen en mijn asbak :joy::joy::joy:

1 like

Ik ben gezwicht voor een kneusjesbox, levering 24 april :sunglasses:

4 likes

Wat leuk ik heb gisteren dezelfde/ of vrijwel dezelfde box ontvangen

Mijn box kwam wel een aantal dagen te vroeg. Op zich niet erg maar nu moest ik net werken gisteren. Gelukkig kon iemand komen om hem aan te nemen.

Alleen ik heb dus niet genoeg potten, of de potten die ik heb zijn te klein…
Wil liever niet naar een fysieke winkel gaan. Weet iemand een leuke webshop voor potten?
Heb voor mijn moeder ook een box besteld die komt de 24e

8 likes

Jullie hebben echt allemaal leuke plantjes gekregen in jullie box, hoop dat die van mij ook zulke leuke heeft! Die van mij wordt ook de 24e geleverd. :ok_hand:t5:

1 like

Ik vind dille & camille leuk voor potten! En je zou hornbach kunnen proberen

2 likes

Ik koop vaak potten van H&M :smile:

3 likes

Ik ben nu al zeker vier uur bezig met planten verpotten! Ik check ze allemaal even goed, ze krijgen verse potgrond, sommige planten snoei ik en ik ben er ook weer wat stekjes aan het knippen / babyplantjes in een eigen potje aan het zetten.

Dit zijn twee scindapsus stekjes die echt superveel wortels bleken te hebben gekregen!

Dit zijn nieuwe scheuten van mijn peperomia verticillata red log. Mijn plant heeft er nog veel meer, die komen gewoon uit zichzelf uit de aarde naar boven. Maar deze drie heb ik in een eigen potje gezet. Ze bleken onder de grond elk één heel lange wortel te hebben die verbonden was met de moederplant.

10 likes

Mooie stekken zo!

1 like

Oke hier is een screenshot, kunnen jullie dit lezen? ook @C3PO @MACdonalds

Ik heb dus langs de x-as alle kenmerken, familie, waterbehoefte, lichtbehoefte, hoe te vermeerderen etc. En y-as zijn mijn planten op alfabetische volgorde. Hij is nog niet helemaal ingevuld, maar dat komt langzaam maar zeker. Totaal 80 rijen nu :sweat_smile:

6 likes

Vorige week dit plantje als stekje gekocht en er komen nu al nieuw plantjes op :heart_eyes:

18 likes