Het Plantentopic #2 (Deel 1)

Oh zo leuk :heart_eyes: 12 is echt heel veel. Zou ook graag bestellen maar om 8 extra plantenpotten te bestellen is ook weer zoiets.

Dat zou leuk zijn. Ik heb een album gemaakt in Google Photos en het is echt grappig om terug te zien.

1 like

Ohhh super! Dankjewel dat ga ik doen!

1 like

Ik wil mijn Kentia palm douchen, hij blijft droge bladeren krijgen onderaan terwijl ik m regelmatig water geef. Aan de luchtvochtigheid ligt het denk ik niet, is hier altijd rond de 50%… Is het slim om 'm te douchen? En moet ik 'm dan uit de buitenpot halen of niet? Hij zit ook nog in een plastic binnenpot.

Hee die komt van mij :smile:

Het is een peperomia obtusifolia!

5 likes

Wat een leuke plant, bladeren kijken wel gebreid.

Ja er zitten ook allemaal haartjes op!

1 like

Ik heb een heel groot excel bestand! Als je interesse hebt kan ik wel wat screenshots posten :slight_smile:

Je zegt het niet tegen mij maar ik heb wel interesse haha :smiley: misschien wil ik ook wel zoiets doen!

Sowieso!

(hopelijk niet te veel mosterd na de maaltijd) De laatste keer heb ik de cactus vastgepakt met van die chinese eetstokjes, dat ging ook heel goed! Als ie echt groot is kan je ook de achterkanten van 2 pollepels gebruiken?

1 like

Mijn fatsia is overleden denk ik. Stam is ook bruin. En de overige blaadjes zijn ook verdord.
Alles nog aan gedaan maar helaas.

Mijn pannekoekplantjes doen het wel goed wil dit weekend weer gaan verpotten.

Ik heb ook wel interesse! :smiley:

Ik wil mijn moeder een soort plantenabbonement geven voor haar verjaardag, zodat ze bijvoorbeeld elke maand een doos met een paar plantjes thuisgestuurd krijgt. Zijn jullie dat wel eens ergens tegengekomen? Ik zag alleen de jungle box, maar dat was 20 euro per maand voor 5 stekjes en dat vond ik wel erg duur (of onderschat ik de waarde van stekjes haha?).

Ik zit me hier toch een partijtje gelukkig te wezen! Mijn kneusjesbox is net binnengekomen, 11 stuks :heart_eyes: Nog geen enkele die ik had en 1 die ik sowieso al op mijn wensen lijstje had staan!

Maar er zit er 1 bij die ik niet ken en ook niet gevonden krijg via Google, een van jullie weet vast wat dit is!

Hij hangt sowieso heel schuin dus daar moet ik iets aan gaan doen.

2 likes

Diefenbacchia!

Heb er ook onlangs een gekocht, maar andere soort:

Zo mooi!

4 likes

Wow die is heel mooi ja!

Dankjewel voor je antwoord, nog nooit een gehad dus eens even kijken hoe ie verzorgd wil worden!

Oh Wat jammer, supergiftig voor dieren :frowning: die moet dan dus naar iemand anders. Van de 11 zijn er 3 dus giftig voor dieren, dat is wel jammer.

Ik heb ook een kneusjesbox besteld via plantje.nl! Het duurt nog even voordat hij komt, maar ik kijk er al naar uit!

1 like

Kneusjesbox via plantje.nl

1 like

dit zijn ze allemaal!

24 likes