Ah ik maak meestal ook zo’n soort mix ja!
Maar gebruik je de potgrond nog van een specifiek merk / specifieke winkel? Want ik heb dus het idee dat er echt een behoorlijk verschil in kwaliteit zit tussen universele potgrond van verschillende merken.
Ah ik maak meestal ook zo’n soort mix ja!
Maar gebruik je de potgrond nog van een specifiek merk / specifieke winkel? Want ik heb dus het idee dat er echt een behoorlijk verschil in kwaliteit zit tussen universele potgrond van verschillende merken.
Ik heb daar een tang voor. Lijkt een beetje op zo’n vleestang voor de barbecue, alleen zitten er borstels aan. Misschien dat een vleestang ook werkt. Zou dan alleen iets om het uiteinde wikkelen, kranten of folie ofzo, om de cactus niet te beschadigen
Volgens mij valt dat wel mee. En dan koop je een keer zo’n zak van Pokon, zit ‘ie vol rouwvliegjes. Terwijl ik met een zak van Intratuin nooit problemen heb gehad. Alles groeit er ook prima in. Met extra perliet en schors.
Ja, ik zie jou overal perliet doorheen doen, maar dus ook schors? Geen hydrokorrels onderin een pot?
Schors niet per se. Wel bij mijn hoya’s maar die verpot ik liever niet tenzij het niet anders kan. Ik gebruik hydrokorrels eigenlijk alleen om stekjes te laten wortelen als ik geen potgrond wil gebruiken. Nooit onderin een pot. Maar al mijn potten hebben gaten of een binnenpotje met een gat.
Echt al mijn bladbegonia’s leven maximaal een paar maanden: ik zie ze inmiddels als een bosje bloemen dat toevallig wat langer kan staan. Lukt het mensen echt om deze lang te laten leven?? Hoe dan??
Ik vind begonia’s best wel lelijk (sorry) dus op een Maculata na heb ik niks. Die is twee jaar oud.
Sorry als deze hier al gepost is maar ik ben weer in mn voorjaar plantenfase en kwam dit kanaal tegen. Ze post iedere dag een filmpje met uitleg over een specifieke plant plus hometours, makeovers en nog wat dingen.
Haha die bladbegonia’s zijn ook best kitch, maar zo af en toe vind ik het wel leuk om er een kitchcplant tussen te zetten. Maculata heb ik ook, houd ik idd wel in leven, bedoel meer die bladbegonia rex ed die moeilijk in leven blijven
En verder wel een paar andere bladbegonia’s, in het begin gingen ze wel een paar keer dood maar in mijn ervaring kunnen ze er vooral niet tegen om te vochtig te staan
Dus ik geef ze vaak, maar weinig water
Ahhhh zo trots! De watermeloen plant was echt een probeersel. Heb een blad uit m’n oorspronkelijke plant gehaald en zo met steel in een potje gezet. Die begint nu goed te groeien.
Andere is een vetplant waar wat blaadjes af waren gevallen en die had ik gewoon laten liggen. Maar ineens komen daar dus ineens ook allemaal nieuwe blaadjes aan! Moet ik alleen nog even uitzoeken hoe ik die dan uiteindelijk moet verpotten
Een van mijn blaadjes ligt al eeeeeuwen maar er komt maar niks uit aan nieuwe blaadjes, maar hij gaat ook niet dood dus ik hou hoop, maar hoe lang nogggg
Touwtje erom heen en klaar
Iehl ziet eruit als hele dikke witte wormen
Ik wil eigenlijk een plantenapp waar ik maandelijks wordt gevraagd een foto te maken. En waar alle info op 1 plek staat over mijn planten. Nu haal ik het overal maar een beetje vandaan maar het werkt niet lekker. En het lijkt me leuk om de groei een beetje bij te houden.
Leer programmeren dan kan je dit zelf maken, haha, of je bouwt gewoon je eigen archief op je computer
Gewoon zo laten, uiteindelijk gaat het oorspronkelijke blad helemaal verschrompelen en dan kun je het nieuwe plantje in een pot doen, worteltjes een beetje in de aarde drukken en dan komt het vanzelf goed
Haha ik ben lui. Maar ik denk dat ik maar een groot Word bestand maak ofzo.