Het Plantentopic #2 (Deel 1)

Why am I not surprised? Ik had nog niet gezocht, want tot nu toe doet-ie het hartstikke goed op mijn intuïtieve aanpak. Ik kreeg 'm als stekje en hij wordt steeds groter.

1 like

Ik word vanochtend wakker met het schockende inzicht dat ik er waarschijnlijk toch een heb. Ik herken het niet aan zijn blad (want ik ben niet bewust bekend met hoya’s) maar als ik kijk naar de manier waarop deze plant groeit, dan vermoed ik dat dit er een is (vraag aan de kenners):

En toen plofte ik neer op de bank en realiseerde ik me dat dit er misschien ook wel een zou kunnen zijn:

1 like

Vind dit topic echt leuk. Dat iedereen elkaar tips geeft. Zonder jullie had ik nooit geweten wat rouwvliegjes en aaltjes waren en een invasie hopelijk weten te voorkomen. En gisteren ook mijn eerste fles plantenvoeding ooit gekocht.

Had 2 jaar geleden niet gedacht dat ik zo blij kon worden van planten en ze zelfs voor langere tijd in leven kon houden.

9 likes

Deze groeit vaak zo wild ja haha!
Je kan er stekjes afknippen en op water zetten (of meteen terug in de pot doen) zodat je een vollere plant krijgt

Oh wauw! Hoe kan ik dat het beste doen? Gewoon een stukje plant eraf knippen? Sorry, ben net nieuw in de plantenwereld haha. Alleen m’n Pannekoeken durf ik tot nu toe te stekken en die gaan echt als een tierelier!

Volgens mij heb ik er gewoon een stukje van de top geknipt! En dan op water gezet tot er wortels kwamen
Deze groeit zo snel!

Dank je! Ik ga het eens proberen

1 like

Die bovenste niet. Een hoya bloeit niet op die manier. Peperomia’s wel. Die onderste ziet er zo basic uit (sorry, bedoel het niet stom, je kunt weinig aflezen aan de vorm van het blad bv. en geen bloemen etc.) dat ik geen idee heb wat het is :rofl: Zou kunnen.

1 like

Sneu van je plant, maar wie weet lukt het zo wel. Ik wilde vooral even reageren op dit leuke plankje! Gaaf zo met die poster, foto en boek!

Heeft iemand misschien een idee voor een plant die goed tegen veel zonlicht kan? Ik heb er een graslelie staan en die doet het verrassend goed. Er staat ook een cactus, maar wilde nog wel een met meer blad.

1 like

Wat moet je doen met een geknikte steel? (Zebrina)

plantshaming dit.

3 likes

Daarom staat de toelichting erachter :yum:

1 like

Wat doen jullie bij verbrande randjes (?) bij je planten?
Al mijn planten hebben een hele tijd dicht op elkaar naast de verwarming gestaan en nu heb ik dit soort bladen (vooral m’n calathea, sansevieria en spathiphyllum hebben het bij echt heel veel bladen). Ze maken wel zelf nieuwe bladen aan, en de treurigste heb ik afgeknipt.
Maar nja ik weet dus niet wat ik met de rest moet.

Dit is trouwens m’n monstera, ik had geen zin m’n spathiphyllum op de foto te zetten want die staat boven

Hij is binnen :smile:
Sorry voor de slechte foto

7 likes

Ik heb nog wel een aantal updates mocht iemand het boeiend vinden :smile:

Ik had laatst 2 hoya kerrii voor 2,99 per stuk. Eentje staat onder de groeilamp (hierboven) en begint al op twee plekken iets te doen. De andere staat gewoon op een random plek en doet nog niks. Leek me een leuk experiment of zo haha.

Oh ja, deze Adansonii had een breakdown en moest ik kort knippen. Maar komt zo te zien ook wel goed.

Update van die Epipremnum Aureum die ik aan stukken had geknipt omdat ik alleen maar stengels zonder blaadjes had.

Ook voor het eerst dat deze zo hard groeit. Sorry, is een stoffig ding want echt een bitch met schoonmaken.

Deze streng van hoya mathilde moest ik afknippen omdat de wortels dood waren toen ik ‘m binnen kreeg. Alleen nu issie iets te enthousiast :woman_shrugging:t4:

Achterlijk veel bloemen. Hoezo dan?

En Anthurium Clarinervium heeft er ook zin in :+1:t4:

Dat waren er 7 van de 60 :see_no_evil:

22 likes

Dit topic gaat echt als een speer de laatste tijd, zo leuk!

Mijn kneusjesbox had ook als leverdatum 24 april en ik zie hier dat iedereen die dat ook had hem al binnen heeft, maar ik heb zelfs nog geen mailtje gehad :frowning: Hij komt vast morgen, maar ik ben zo benieuwd!

Ik vind deze zo schattig als het van die miniblaadjes zijn, zoals die helemaal in het midden :smiling_face_with_three_hearts:

18 likes

Yes geef ik!

Spaarzaam water geven. Ik denk niet dat de wortels van je hoya het leuk vinden als je ze weer verpot. Dan misschien over een half jaar eens verpotten.

1 like

@Lula oooh zijn dat bloemen van de prostrata? Ik was al helemaal gefrustreerd dat er allemaal stengels uitkwamen ipv blaadjes. Komen er vanzelf weer blaadjes aan dan? Bij mij groeien die bloemen allemaal aan het einde van een sliert…