Het Plantentopic #2 (Deel 1)

Ja! Daar ben ik bang voor, ben er al twee verloren afgelopen jaar

1 like

Ooh succes! Zijn echte dramaqueens

Nog even over mijn Hoya, ik lag vannacht wakker en heb allemaal Hoya filmpjes gekeken.

Ik heb mijn Hoya in een dichte pot gedaan zonder het kweekbakje/potje (?). Kan dat of moet ik 'm weer gauw daarin terugzetten i.v.m. wortelrot? In de filmpjes heeft iedereen 'm in zo’n doorlatende pot staan haha dus nu ben ik bang dat ik het fout doe haha.

Ohhh al deze kneusjes :heart::heart: Mijn box komt vandaag en ik hoop zooo op een monstera. We hebben er al eentje en die is echt mega geworden.

18 likes

Ja i know, daarom ben ik er twee verloren :pensive: Hoewel een nog een blaadje heeft, ik gooi m niet weg voordat dat ook dood en droog is. Maar er zit al maanden geen verandering in. Wel heel leuk om te zien dat die nieuwe nog ‘leeft’. Zn blaadjes zitten nu heel anders dan gisteravond.

Ik haal meestal potten bij de kringloop aangezien ik een gier ben en potten van t tuincentrum veel te duur vindt maar de fijne en grote kringloop hier is dicht ivm corona. Op marktplaats staat niks fatsoenlijks hier in de buurt. Iemand hier nog een gouden tip?

2 likes

Ik heb er een paar zonder potje staan tot het weer kan :smile: Ziet er niet mooi uit maar goed.

Ja ik heb er nu staan in lelijke gekregen potten en op schoteltjes maar ik vind het stom. En ik moet toch iets hebben om op te zeiken :sweat_smile:

1 like

Ohja die planten sluiten en openen de bladeren 's nachts. Dat lijkt me echt gaaf om te zien haha, zou die plant dan inderdaad nog even bewaren, stel je voor dat hij een doorstart maakt

tip voor het ontcijferen van de kneusjesboxen, na een hoop googlen kwam ik er achter dat bij het meerendeel van mn kneusjes de naam op hun potje gedrukt stond :slight_smile: Dit is die van mij trouwens:

Nu zoeken naar geschikte potjes en plekjes in huis.

19 likes

Weet je hoe die onderste heet met groene bovenkant en de paarse onderkant?

Mijn monstera maakt nog geen nieuwe bladeren dit jaar. Hoe zit het met die van jullie? Anders ga ik ff verpotten.

1 like

Op het potje staat tradescantia sitara

1 like

OMG ja wat goed van die namen :star_struck:

1 like

Die van mij doet het ook niet… Als hij over twee weken nog geen nieuw blad aan maakt ga ik hem toch maar verpotten, wat ik eigenlijk niet wil

Waarom wil je dat niet?

Ben lui haha. Maar het is een stek en zit sinds anderhalf jaar in deze pot dus kwa ruimte zou het niet uit moeten maken. Misschien doet nieuwe grond wel wonderen :smile:

haha ah herkenbaar. Je kan zeg 3-5 cm van de bovenkant afschrapen en dat vervangen met nieuwe aarde :slight_smile: veel minder werk en de voedingsstoffen sijpelen door naar beneden met water geven. Geef je wel voeding?

@Kauai geven jullie wel plantenvoeding?

Weet iemand de precieze naam van deze Calathea?

Oh dat is wel een goed idee! Ik geef wel voeding, maar ben ook een beetje zoekende naar een geschikte plek. Ik heb het idee dat hij te licht stond dus heb hem nu op een plek gezet waar hij geen direct zon licht krijgt. Heb ook niet heel veel plek in huis dus is soms best lastig om een geschikt plekje te vinden. Maar heb alsnog geen ruggengraat want er zijn 5 nieuwe planten onderweg :woman_shrugging:

1 like