Het Plantentopic #2 (Deel 1)

Vriend en ik hebben totaal geen groene vingers, en planten in leven houden is totaal niet aan ons besteed eigenlijk. Toch hebben we 5 plantjes in ons huis, omdat het toch zo gezellig staat.

Nu hebben we een kleine pachira die vorig jaar eigenlijk bijna dood was, maar 1 stengel was nog mooi. We hebben hem dan verpot en hij is er tot nu toe redelijk goed doorgekomen. Maar nu ziet die er wat raar uit;

!

Wat kunnen we hier nog mee doen? Kunnen we hem ergens afknippen en terug mooi planten zodat de dode takken weg zijn?
Kan iemand ons op weg helpen met dit leuke plantje? :slight_smile:

Je kunt de 2 dode takken helemaal verwijderen. Dit zijn eigenlijk 3 planten en er zijn er dus 2 dood. Wel voorzichtig met de wortels! ik zou die 2 takken heel laag afknippen denk ik. Of begint die ene nu ook uit te lopen? Kan het niet zo goed zien.

Ik wilde het inderdaad net rectificeren. De eerste is zoals jij zegt een peperomia. De tweede daarentegen is dus écht een hoya (omgggg) want die bloeit. Ik heb 'm gestekt van de moederplant en die had bloemen. Rood volgens mij. Ik kan niet geloven dat JIJ een hoya basic noemt. :crazy_face:

Edit: Maar wacht even, bloeien peperomia’s ook? Er gaat een wereld voor me open nu.

Welke is het? Want er zijn er 700 ofzo dus ik ken ze niet allemaal :smile: Is het een Carnosa of een Mathilde misschien? Kan niet inschatten hoe groot de blaadjes zijn.

Ja, die gekke stengeltjes zijn de ‘bloemen’. Van die meloenplant stinken ze btw ook heel erg.

Weet iemand welke plant dit is? Ik heb hem al twee jaar. Het is een kleine hangplant.

7 likes

Ceropegia Linearis

1 like

Woooow, super bedankt! Ik dacht een tijdje dat het een string of banana’s was, maar die blaadjes zijn wat dikker!

Zo m’n kneusjes hebben allemaal een pot gekregen. Nu nog een plekje zoeken :crazy_face:

Weet niet of de laatste het gaat redden, die is wel een beetje zielig.

20 likes

De tweede zou volgens mij ook een Aeschynanthus (lipstickplant) kunnen zijn.
Peperomia’s kunnen inderdaad bloeien, maar ze krijgen geen bloemen, eerder ‘staartjes’.

1 like

Ja, die staartjes heb ik sinds kort. Ik dacht dat dat nieuwe blaadjes werden, maar niet dus…

Zou dit dezelfde plant zijn? Ik vind hem niet helemaal lijken namelijk. De mine heeft geen bladeren met een donkere (roodbruine?) rand.

Calathea louisae maui queen.

1 like

Leukkkk! Mooie potjes ook allemaal! :heart_eyes:

1 like

Aaww dit vind ik ook altijd zo schattig :smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts: Mijn schefflera doet nog niks sinds ik verhuisd ben (paar maanden terug), staat wel een op een goeie plek :woman_shrugging:t2: Hoop ook binnenkort weer cute kleine blaadjes te krijgen!

1 like

Op hoop van zege dat het gelukt is om een afbeelding toe te voegen :sweat_smile:
Ik denk dat dit de plant van je 2de foto is.

1 like

Bestelling is binnen! Nu nog goede plekjes zoeken in huis. Omdat het inmiddels redelijk vol staat is dat best nog wel een opgave :sweat_smile:

10 likes

Mooii!! Waar besteld?

Onlinebabyplants

1 like

Ik denk dat ik weet wat ik vanavond ga doen haha! Dingen naar huis klikken

Weet iemand hier misschien hoe je het beste een afrikaanse hosta kunt stekken? De knol maakt allemaal zijknollen aan waar nieuwe plantjes uitgroeien maar geen idee of je die dan gewoon eraf kunt halen en in de grond kan zetten

De bladeren bij mijn plant zijn alleen meer rond dan puntig bij die plant die jij toont. De bladdikte lijkt wel te kloppen!

Help ik heb perongeluk een stengel van m’n stippen begonia laten knakken, ik heb het nu rechtop tegen de muur gezet maar gaat dit nu dood en kan ik het er beter af knippen of valt dit nog te redden