Je kan het met kleine klemmetjes doen!
In dat potje zal wel doorgroeien. Dat bovenste stuk stekken? Eventueel in water of direct in aarde. Wat is het?
Ah zonde! Ik denk dat die in de aarde nog wel gaat uitlopen hoor. Je kan proberen de bladeren van de top af te halen, en op aarde te leggen. Soms komen dan baby’s! Zoals dit:
PS het lijkt me een kalanchoe soort, ook @Lula. @Vampire jij hebt weer een andere soort kalanchoe gekregen!
En @lula dank! Ben er gelijk mee aan de slag gegaan. Ik denk ook een kalanchoesoort door eerdere foto’s. Maar welke weet ik niet, ga ik zo opzoeken.
Ik denk kalanchoe humilis
Net naar de Hornbach geweest voor aaltjes, een wijze les, deze verkopen ze alleen online ivm de houdbaarheid.
Heb wel deze meegenomen, want het is nooit genoeg
Voor het eerst een plantenbestelling gedaan ik vind het struinen door een tuincentrum zo heerlijk maar voorlopig zit dat er even niet dus dan maar zo!
Grote rechts: Anthurium
Rechtsboven: Dracaena
Midden lichtgroen met donkere rand: Dieffenbachia
Rechtsonder: Monstera
Linksonder: Radarmachera
Linksboven kan een Fittionia zijn. Weet het niet zeker, maar lijkt er wel op (die kleine met roze blaadjes).
Nu ik thuis werk houd ik aandachtig m’n planten in de gaten en ik sta er gewoon van te kijken hoe goed ze het doen. M’n monstera bijvoorbeeld perst er in een week gewoon 4 nieuwe bladeren uit
Maar dit is toch wel m’n parel van de week, want ik heb serieus gedacht dat deze nep was haha hij deed zoooo lang niks. Na een lange tijd begon ie ineens 2 van z’n al wat magere 7 bladeren los te laten, wou m al bijna opgeven en toen gebeurde dit afgelopen week:
!!!
En ik moet beetje lachen om deze, hij staat al behoorlijk lang zo, normaal gaan die bladeren wel wat eerder open dus ik verwacht een flinke unit, moet het wachten wel waard zijn
Jaaa hebbes. Ze zaten wel echt lelijk in de doos, ben bang dat de bezorger niet erg voorzichtig is geweest.
Jaaaaa eindelijk!! En je hebt je lange stekel!!
Oooh jongens ik word zo hebberig van deze foto’s. Ik ga binnenkort naar een grotere kamer met meer licht dus kan dan eindelijk weer lekker plantjes shoppen! Dan ga ik ook maar eens een kneusjesbox bestellen denk ik
En omdat het bij mij altijd alles of niets is, ook deze erbij
De plant waar ik eigenlijk voor ging, maranta, hadden ze alleen een mini van en wilde een grotere dus morgen maar naar een ander tuincentrum.
Mijn kneusjesbox kwam ook vanmiddag binnen:
Ik ben net een uur bezig geweest met het opzoeken van de verschillende namen en denk ze nu te hebben. Maar mocht iemand nog wat anders denken, laat het dan vooral weten!
Onderste rij van links naar rechts:
- Hypoestes phyllostachya
- Radarmachera sinica
- Philodendron scandens
- Dieffenbachia
- Graslelie
Bovenste rij van links naar rechts:
- Jonge monstera
- Calathea rufibarba
- Callisia fragrans (geen idee welke variant)
- Anthurium black beauty
Nu nog potten verzamelen en plekken in huis uitkiezen.
Die derde van onder is een Epipremnum Aureum. Philodendron blad is meer hartvormig.
Haha shit, dat was de enige die ik lekkerlijk op de website terug kon vinden. Te gemakzuchtig gedacht dus.
Was al aan het wachten op de foto’s hier na je insta story haha. Is de bovenste plant op je tweede foto een calathea?