Zo leuk!! Weet jij hoe het kleine roze plantje rechts heet? Die zat er bij mij ook in maar geen idee hoe die heet.
En van die lange spriet met roze randjes trouwens ook?
Zo leuk!! Weet jij hoe het kleine roze plantje rechts heet? Die zat er bij mij ook in maar geen idee hoe die heet.
En van die lange spriet met roze randjes trouwens ook?
Ben steeds aan het refreshen om te zien of je al een update hebt geplaatst. Hopelijk schieten ze op.
Ik raak echt zooo enthousiast van jullie kneusjes! Ik krijg de mijne vrijdag pas
Hahah ik zit de hele tijd de pagina van gls te verversen om te checken of er niet staat ‘niet thuis’
Zo leuk alle foto’s van de kneusjesboxen Ik moet me zo erg inhouden om er niet nog een te bestellen, maar weet m’n god niet waar ik nog meer moet laten??
@Kauai ja vroeg me al of of dat iets was om me zorgen om te maken! Heb wel rouwvliegjes (30 planten hier, weet niet in welke ze zitten), zou het daaraan kunnen liggen? Thanks voor de waarschuwing iig, ik doe even rustig aan met water!
Nee geen idee, maar ik had er al zo eentje en daar heb ik nooit problemen mee. 1 keer in de week een beetje water en hij doet het prima!
Rouwvliegjes eten de wortels op, dus dan zal je eerder zien dat een plant geen nieuwe bladeren meer maakt en langzaam sterft (). Het kan best zijn idd overwatering zijn hoor! Ik heb nog nooit een fiddle leaf fig gehad en ken de symptomen ook niet zo goed dus
Ja heeft de mijne ook door teveel water. Kan niet zoveel kwaad alleen lelijk
Bedoel je die bruine puntjes? Want dat hoort. Het is een pandaplant!
Zie hier net allemaal vliegjes bij zitten. Heb deze een paar dagen terug via marktplaats bij iemand opgehaald.
Kan ik de wortels afspoelen en deze even in een vaasje met water zetten en dan over een week ofzo weer terug de grond in?
Update; zaten inderdaad beestjes in
Staat in in quarantaine met nieuwe grond. Hopelijk overleeft hij de spoelbeurt aan zijn wortels. Note to self, geen plantjes meer via marktplaats.
Moet ik nu trouwens al mijn planten gaan behandelen met aaltjes? Jezus voel me nu echt een moeder waarvan de kids ziek zijn…
Foto 3: linksonder is denk ik een draken klimop!
Wat een schattige naam! Ik gebruik altijd de veel saaie Latijnse naam.
Haha de Latijnse naam weet ik niet eens mijn draken klimop heet dus ook Draak en bijv mijn zaagcactus heet Zaag. Anders onthou ik het niet
Haha cute. Zaag De Latijnse naam is Epipremnum Aureum!
Ik zet hem in mijn notities maar vind Draak toch leuker. Het is iig geen draak van een plant want het ding doet het fantastisch
Ze zijn fijn he! Me droom one day, een epipremnum aan de muur:
Of wat dichter bij huis, onze eigen mama botanica’s slaapkamer:
1 kneusje heeft het niet overleefd… kan ik hier nog iets aan redden? Jammer dat ik het niet kan lijmen
Neeeee wat gaaf! Oh dit wil ik ook
Edit: hoe is dat dan zo op de muur gegroeid? Ik zie geen stokken of iets? Of gaan ze vanzelf klimmen?