Het Plantentopic #2 (Deel 1)

https://www.welkoop.nl/winkel/tuin/plant-zorg/tuinapotheek/luizen-insecten/ecostyle-aaltjes-tegen-larven-varenrouwmug-5-m_1209084
Zoiets valt toch mee? Niet heel goedkoop, maar dan hoef je niet je plantjes weg te gooien!

1 like

Yes die bovenste is een Krimson queen!

1 like

Hij is er!! :grin:

Update;
Deze wil ik houden

Deze ga ik weggeven

21 likes

Oeeeh leuk, foto’s! Mijn komt tussen 10:30 en 13:30

2 likes

Ik dacht dat rouwvliegjes de wortels van je plantje beschadigen?

Heb de foto’s erbij gezet. Ben benieuwd naar die van jou!

Had gehoopt dat er een maranta tussen zou zitten, maar deze moet ik deze week dan maar gaan kopen.

Zo raar dat ik hier echt dik 2 weken naar heb uitgekeken.

1 like

Ohhhh zo leuk. Ik wil dus heel graag zo’n lange stekel

Jaa bent echt happy nu haha. Zou hier best een abo op willen haha elke kwartaal ofzo een kneusjes box

Hopelijk zit de lange er bij jou ook in.

1 like

Wordt ook wel meelplak genoemd :smile: ik heb er ook 1!

1 like

Weet iemand trouwens hoe deze plant heet? Het is een soort vet plantje denk ik. Hij is een beetje zielig want de andere planten hadden hem geplet en 2 bladeren afgebroken dus heb hem maar bijgeknipt.

Hij gaan naar mijn schoonmoeder en ze was benieuwd hoe deze heet.

Ha die zat ook bij mijn groene kneusjes.

Kalanchoe thyrsiflora - Kalanchoe - Woestijnroos (dankzij iemand hierboven!)

1 like

Danku! Sukkel die ik ben, die post had ik nog gelezen waar iemand dat antwoord gaf haha.

Nieuw blad voor het eerst sinds ik m heb!

6 likes

Dit is echt mijn dramaqueen. 4 dagen terug nog water gehad.

Voor:

7 minuten na het water krijgen:

21 likes

Wil de pret niet drukken, maar dat nieuwe blad ziet er niet goed uit. Hoort ongeschonden te zijn, maar er zitten allemaal zwarte vlekken op? Ik zou even goed inspecteren of je beestjes hebt.

2 likes

Nohh ik heb per ongeluk een bloemstengel afgebroken😭

Heb nu dit flaconnetje van the ordinairy waar m’n afgebroken planten in zitten:’) M’n Maranta had ik vorige week mishandeld.

2 likes

Ohh jongenssss ik vind het zo spannend, mn box is er nog steeds niet en zou voor 13:30 geleverd worden

3 likes

Mijne is er ooook :heart_eyes:

9 likes

Foto 1: krulvaren en dieffenbachia (seguine maar dat weet ik niet zeker(
Foto 4: is denk ik een jonge monstera deliciosa linksachter
Foto 5: een musa rechtsonder

Aan bovenstaande kunnen geen rechten worden ontleend :stuck_out_tongue:

2 likes

@vitaminwater ik denk dat dit misschien wel komt door teveel water (tenzij je beestjes ziet haha). Ik heb nu ook een ficus lyrata die nieuwe takken en blaadjes maakt en de nieuwe bladeren hebben bruine puntjes/vlekjes. Las op internet dat het komt doordat de plant teveel water krijgt en dat de jonge cellen in het blad dat niet kunnen verwerken waardoor ze bruin worden. Blijkbaar wordt het soms nog wel beter naarmate de jonge bladeren groeien.

Ziet er bij mij wel iets anders uit, maar misschien dus goed om op water te letten

Edit: dit was het artikel https://fiddleleaffigplant.com/little-red-or-brown-spots-plaguing-new-growth-on-your-fiddle-leaf-fig-tree-heres-why-and-what-to-do/

1 like