In de volksmond een woestijnroos maar de echte naam zou ik niet weten
Heb ik nog een kneusjesbox besteld? Misschien
Hahahaha zou die ook zelf zijn stippen op een begonia maculata denken te moeten schilderen
Trotse planten mama van deze mega Strelizia! Ik kreeg hem van de week als cadeautje van mijn moeder (ja, ik heb de aller liefste moeder haha), maar het was nog een flinke kunst om er een passende mand bij te vinden. Uiteindelijk gelukt en ben er echt mega blij mee
Mijn moeder heeft een ecosysteem gemaakt in zoân pot, maar er staat dat je regenwater moet gebruiken en dan de pot nog twee weken moet openhouden. Maar het gaat voorlopig niet regenen en ze kent ook niemand met een regenton. Zou gedestilleerd water dan ook kunnen en beter zijn dan gewoon kraanwater? Weet iemand dat toevallig? Mân moeder is heel precies dus ze wilt het echt volgens de instructies doen haha.
Ik heb 3 jaar geleden ook een ecosysteem gemaakt en toen normaal kraanwater gebruikt. Hij is ongeveer 2 maanden ofzo afgesloten geweest en sindsdien is ie gewoon open, en in al die tijd heb ik geen water gegeven en alles groeit nog steeds!
Ik heb ook meerdere ecosysteempotten gemaakt en altijd gewoon kraanwater gebruikt! Doen het allemaal nog prima.
Ik had pas al mn planten(ja ĂĄllemaal) naar buiten gesleept om ze te verpotten/stekken/controleren. Kwam ie thuis uit zn werk en toen zei hij âHet is kaal in huis, wat is er nou andersâŠ?â
En hij zag het pas toen hij de achtertuin vol zag staan met planten.
Dus ze hebben geen idee joh. Ik sleep ook elke week meer planten naar huis en hij zegt dan na 4 weken een keer âhadden we die nou al of is die nieuw?â
Mijn vriend zou het meteen door hebben. Hij vindt de 7 planten in de woonkamer/keuken al een jungle :â)
Echt? Ik heb 18 grote (50cm of hoger) en 6 kleinere planten staan en hij vond het alleen âeen beetje kaalâ toen ze weg waren
Haha geweldig die verhalen over partners. Mijn vriend heeft het helaas ook snel door als ik een nieuwe plant heb gekocht. Hij was ook niet erg blij toen ik vertelde dat ik een kneusjes box had besteld . Maar uiteindelijk vindt die al die planten wel weer gezellig in huis.
Hahah grappig hoe bijna al die mannen niet veel door hebben mijn vriend heeft het meestal ook niet door maar zijn beste vriend komt vaak over de vloer en die heeft het helaas wel door dus hij verraad me altijd
Hahaha ja hier mijn moeder!
Dan zegt ze âjoh wat doet die nieuwe monstera het goed he?â
Shit
Toevallig iemand hier die verstand heeft van Hoya Carnosaâs?
Ik wil graag deze Hoya (witte rand, groene binnenkant en roze bladeren), de link gaf aan dat dit een tricolor is, maar als ik op tricolor zoek, dan krijg ik vooral deze (groene rand, witte binnenkant):
Is die bovenste dan toch een Hoya Carnosa Krimson Queen?
Zeg je hoya dan denk ik meteen aan @Lula. Ik weet echt niks van hoyaâs. Volgens mij heb ik er nul.
Ik heb ook gegoogled, maar ik kom er niet uit. Is dit een rouwvliegje? Ze zitten vooral bij mân graslelie. Ze zijn heel klein en ik dacht dat rouwvliegjes groter waren.
Zou goed kunnen! Ze zijn ongeveer zo groot als fruitvliegjes. Wat je kunt doen is even in de bovenste laag van de aarde woelen en vaak komen er dan wel vliegjes uit als ze erin zitten. Makkelijkste remedie: grond beetje uit laten drogen en vanaf onderen water gaan geven!
Dank je! Ik vrees dat het dan wel rouwvliegjes zijn:( Ik ging net mân rondje planten water geven doen en ik zie ze ook bij veel andere planten. Ik kan niet bij alle planten van onderen water geven, omdat sommige in een pot zitten zonder uitlekbakje. Verdorie. Moet ik dan aan de aaltjes?
Ik had 1 boosdoener qua plant. Die heb ik in quarantaine gezet tot ik tijd had om de grond te vervangen. Heb dus alle grond eruit gehaald, even gespoeld met water en nieuw grond gebruikt. Het lijkt nu ook weg bij de andere planten, maar wie weet (ik heb hem pas zondag in quarantaine gezet).
Alle grond vervangen lijkt mij niet te doen, dus dan maar zo.
Slimme oplossing! Ik zag ze helaas ook bij andere planten zitten:( Ik vrees dat ik aan de aaltjes moet. Ik vind ze zo duur, ik koop liever nieuwe plantjes voor dat geld haha. Ik las al vaker over rouwvliegjes in dit topic en ik hoopte altijd dat het me bespaard zou blijven hahah