Mijn diva-Calathea laat steeds z’n blaadjes hangen op de grond als er een zuchtje tocht is geweest, en dan eet de robotstofzuiger ze half op, het ziet er echt niet uit
Ik geef nooit plantvoeding. Welke geef je? Ik wil het wel eens geven eigenlijk.
Ik ben helemaal nieuw in de planten wereld maar deze twee beautys staan nu sinds een paar weken bij mij. Merk wel dat het verslavend is, zou het liefst meteen m’n hele huis volzetten, maar eerst maar eens kijken hoe deze het gaan doen haha
Dat gebeurt vanzelf. Mijn vriend zei gisteren: ik zou zweren dat er nieuwe planten in huis staan…
Ik wist uiteraard van niks.
Ja die dingen groeien op een gegeven moment gewoon uit de muren.
Ik zie ook alleen maar de ruimte tussen de planten, die nog prima kan worden opgevuld met meer planten. Ik vind het nog best leeg. Mijn man denkt dat het een jungle is. We hebben er maar 40?
De linker net nieuwe gekocht het is een Scindapsus Pictus (ik zie daar dus pindasaus in, en dat is nu zijn naam)
Hij moet alleen nog even flink groeien, want hij staat nu op 2.10 hoogte denk ik haha.
Ik wilde trouwens een kneusjesbox bestellen met een Hoya Carnosa Tricolor, maar die is nu ineens uitverkocht.
Haha toevallig! Ik wilde eerst voor de ‘Marble Queen’ gaan, maar vond deze toch leuker.
Het Chinese Lantaarnplantje knip ik ook heel vaak af en dan stop ik ze in een potje met nieuwe grond en dan heb ik weer een nieuwe. Ook net met deze gedaan haha.
Ik vind Chinese lantaarnplantjes cute om te zien maar ook zo fragiel en dun. Een beetje als een persoon met sluik haar. Ik hou vooral heel erg van volle planten die fier overeind staan als ze gelukkig zijn.
Hele leuke plant! Nu wil ik hem ook, maar ik krijg morgen al een kneusjesbox waar ik waarschijnlijk nog niet eens genoeg plek en zeker niet genoeg potjes voor heb. Nog maar even wachten dus
Even iets heel anders: ik zit nu gehuurd en in onze tuin staat echt een geweldige boom. Hij is nu helaas nog kaal, maar zal hier eens een foto posten als hij vol blad zit. Bij een koophuis wil ik zeker ook ooit precies zo’n boom in de tuin planten. Nog meer mensen happy met hun buitenplanten/bomen? Of zit ik dan in het verkeerde topic?
We zijn van alle markten thuis hier:
Mijn kneusjesbox is vandaag binnen gekomen. Er zijn een paar beschadigd gedurende de reis, dus dat is wel zonde. Moet er eigenlijk van mezelf een aantal weggeven want is echt teveel voor in mijn woning, maar weet nog niet welke hahaha.
Leuk, ik heb er een voor mijn moeder besteld en ben ook heel erg benieuwd wat er in zit. De doos komt als het goed is vrijdag.
Is de plant vooraan midden rechts een aloe vera of een sanseveria of een heel andere plant?
Op de pot staat aloe! Mijn leverdatum was ook eigenlijk vrijdag, dus hopelijk komt de jouwe ook eerder.
Oké, ik heb dus serieus nooit gezien dat moes in die topictitel tussen haakjes stond. Werkt verhelderend dit, bedankt!
Ik krijg zaterdag mijn kneusjesbox! Ben heeeel benieuwd.
Nee, een monstera deliciosa!
Ah, mooie gekregen!
Dankjewel!! Ik was in de war omdat ik dacht dat er al gaten moesten inzitten.
Ben bezig met mijn groene kneusjesbox haha proberen alle namen te vinden.
Dit is een kalanchoe thyrsiflora denk ik? Wordt niet eens verkocht op plantje.nl waardoor ik twijfel
Ik zit in zo’n stekjesruilgroep en een man had laatst een monstera gekregen. Hij stelde op facebook de vraag of hij zelf de gaten in de plant moest knippen