Het Plantentopic #2 (Deel 1)

Stekjes versturen kan doorgaans prima maar ik denk dat je met een pannenkoekplant nu net bij uitstek een wat lastigere plant hebt om te versturen in een envelop. De plant is ook echt niet duur trouwens dus misschien kan je deze beter gewoon kopen of ophalen.

@PizzaFunghi Even in een spoiler want meerdere foto’s. Ze zitten nu alleen nog in lelijke potten van m’n moeder maar om nou 12 nieuwe te kopen haha, dan is die box in ene niet zo goedkoop meer

foto's kneusjesbox

23 likes

Die planten zien er mooi uit toch? Niks kneusjes. Raar hoor.

1 like

Die kneusjesbox bestaat niet per se alleen uit kapotte plantjes, dat was het originele idee en toen kwam de crisis. Nu zijn het ook planten die niet verkocht worden bij tuincentra etc. Dus het zijn niet allemaal fysieke kneusjes maar ook een paar mentaal gekneusden.

19 likes

mentaal gekneusden aahhww

1 like

Ik word zo blij van m’n planten die allemaal nieuwe bladeren krijgen! Nooit verwacht dat ik zo blij over planten zou praten

8 likes

Ik heb toen ik in het buitenland was al mijn planten bij mijn moeder gelaten, maar zij is altijd veel te enthousiast met water geven dus de helft is verzopen. Ze heeft dus zelf ook alleen maar planten die van heel veel water houden haha.
Nu heb ik de planten die het zwembad wel overleefd hebben vandaag allemaal nieuwe hydrokorrels en potgrond gegeven en sommige ook een grotere pot. Hopelijk komen ze er zo een beetje overheen.

2 likes

Ahhh dit verklaart een hoop! Mentaal gekneusd :sob: Hopelijk kan ik ze over hun trauma’s heen helpen, arme schatjes

Vond jouw foto zo leuk. Toevallig stond er een op marktplaats dus ben nu ook trotse eigenaar :grin:

Hij moet nog wel naar een ander potje.

4 likes

Ahh zo leuk! En wat slim om op marktplaats te kijken!

1 like

Ik krijg mijn box de 24 (hoop ik, nog niets gehoord). Kan niet wachten nu ik al jullie foto’s zie! :dancer:t2::dancer:t2:

Als die mask ineens groeit gaat-ie haaaaard. Bij mij wel althans. Ik heb de mijne nu helemaal uit elkaar gehaald zodat de afzonderlijke delen kunnen wortelen.

Jaa kreeg net ook al een mail dat de mijne morgen komt. Ben benieuwd of we dezelfde plantjes krijgen.

Wow ik ben blij! Heb 10 planten gekregen :star_struck:
alleen die rechtsonder is een beetje gehavend, maar denk dat het komt door de reis.

17 likes

van t weekend al mijn huisplantjes nieuwe aarde gegeven! een paar babietjes eruit gehaald en op water gezet. en nu over 2 weken begin ik met plantvoeding (beetje laat, oeps)

vraagje over balkonbloemen/groenten: ik heb een paar weken terug gezaaid (bloemetjes, wortels, uien) maar weet eigenlijk niet hoe vaak ik ze water moet geven… nu doe ik het wekelijks, maar vraag me af of het vaker moet?

Ik merk dat ik jaloers ben op sommige planten in jullie kneusjesbox! Ook al had ik een hele mooie box. Ik had toch liever een extra Croton gehad dan een orchidee waar ik niks mee heb.
Ik had ook een van die kleintjes gekregen, een hypoestes, en die is al twee keer zo groot geworden in twee weken.

1 like

Ik zou de grond voelen. Vooral als er nog geen wortels zijn en ze in de zon staan goed vochtig houden. Ik doe het nu om de dag omdat de grond echt snel uitdroogt bij mij, maar ik heb wel potten met gaten.

1 like

Ja dat zei mijn collega ook al, super tof!
Ik ga mijn tante even vragen wat voor planten dit allemaal zijn, die heeft er veel verstand van. Ik niet… nu een goede plantenmoeder worden

1 like

Ik ben ook een beetje bang dat mijn box tegen gaat vallen. Zie veel calatheas voorbij komen en die wil ik niet. Vind ze mega mooi maar ik heb er al 2 die er sip bij hangen en krijg ze niet gelukkig.

Maar zag bij mensen 1-2 weken terug idd ook met crotons en een plant die op de calathea lijkt qua blad maar dit niet is. En deze wil ik zo graag.

Ga de plantjes die ik niet wil denk ik gewoon weggeven. Niemand bij je in de omgeving die blij wordt van orchideeën?

Nee helaas. Ik denk dat ik hem gewoon in de hal van de flat ga zetten, vast wel iemand die er wel zin in heeft. Verder ben ik er wel heel blij mee trouwens. Ik had wel een calathea en die ga ik nu met frisse moed toch proberen te verzorgen. Maar ik snap dat je er geen zin in hebt.

1 like