O ja, als je de steel van een monstera wil potten dan red je het niet met een halve centimeter… Ik zou het zelf op gevoel doen totdat ik voel dat de monstera stevig genoeg staat.
Ja niet alleen de steel maar met wortels, maar het zal niet zo’n heel netwerk worden. Ik heb hier nooit over nagedacht en misschien is het veel logischer om de steel wat dieper te plaatsen. Met kleine stekjes kun je namelijk wel alleen de wortel doen.
Ja, bij mij zat er een monstera in
De vingermethode!
Om er snel achter te komen of je planten water nodig hebben of niet, steek je je vinger twee kootjes diep de grond in. Voel de aarde daar nog erg nat? Dan heeft hij zeker geen water nodig! Is de aarde licht-vochtig en heb je een plant die graag vochtig staat? Dan kun je ‘m een klein beetje water geven. Foolproof!
Ik zou hem inderdaad wat dieper plaatsen. Mocht hij dan nog steeds scheef willen zakken dan kun je hem vastbinden tegen een (bamboe) stokje. Als hij dan beter geworteld is kan je het stokje weer weghalen
Weet iemand wat voor plant dit is? Ik heb het gekregen uit mijn tweedekans doos (hoe heet het ook alweer?) van plantje maar hij lijkt niet echt happy.
Waauw! Ik ben zo jaloers haha
Ik heb deze al drie keer gehad, de eerste twee gingen snel dood en de derde kreeg luizen
Nu doe ik een vierde poging met zaadjes
Dit is de eerste keer dat ik zelf iets gezaaid heb, dus ik ben megatrots op het resultaat
Ik hoop dat vier keer scheepsrecht is voor jou hahah
Voor mensen die nog twijfelen over de kneusjesbox: doen!!! Ik heb gewoon twaalf plantjes gekregen en ze zien er allemaal hartstikke goed uit, vind er niks kneuzigs aan? Zou bijna een tweede box bestellen haha maar heb al moeite om deze kwijt te kunnen
Foto’s please. Ik ben al 1,5 week aan het wachten en als het goed is komen ze a.s. vrijdag binnen. Ben zo benieuwd!
Waar heb je de zaadjes vandaan?
Hebben wij wel dezelfde vraag ik me nu af😅
Ik had ook geen zaadjes, maar langvormige knolletjes.
En dit is hoe een sprietje eruitziet als ie zich net laat zien:
@Merrow Bij Wildernis gekocht! Je krijgt 15 knolletjes en ze raden 5 knolletjes per potje aan. Volgens mij kun je ze online ook bestellen.
Heeft iemand tips om een stekje te versturen? Ik krijg een pannenkoekenplantstekje gestuurd per post. Kan dat gewoon in een envelop? Of liever een brievenbus pakketje? Dat laatste is namelijk duurder dan gewoon een plantje kopen
Ik krijg deze week mijn kneusjesbox! Het werd tijd het hier wat groener te maken. Erg benieuwd wat ik ga krijgen en of ik ze in leven kan houden.
Hmm misschien heb ik me vergist haha!
Dankjewel! Ik ga zo eens kijken of ik daar online kan bestellen. Wil ze naar een vriendin sturen
Ik hoopte stiekem al dat iemand dit zou vragen want ben zo blij met ze haha. Ga straks uitgebreid foto’s maken!
@Vampire Was een aardig grote doos ja!
Afhankelijk van hoe groot het is misschien in een luciferdoosje/cd-doosje in een envelop?
@Marsepein Zo’n schattig plantje!