Het Plantentopic #2 (Deel 1)

Ja waarschijnlijk wel dan! Want inderdaad die pokon is gewoon vloeibaar. En ja zo zag het eruit!

Mijn kneusjes zijn binnen! Allemaal in topconditie, op de vetplant met geknakte bladeren na.

Oh en er zat een plant tussen met wat verdachte plekjes onder de bladeren. Lijkt een beetje wolluis-achtig, maar ik zie geen beestjes verder.

Iemand met meer verstand hiervan? Heb hem maar even apart gezet voor de zekerheid.

6 likes

Mijn zebrina krijgt een nieuwe! Zo blij :grin:

20 likes

Ik heb dus eind maart een bestelling geplaatst voor een aantal plantjes, ik heb het zojuist eindelijk ontvangen. Nu tref ik dit plantje zo aan in de doos. (Areca palm) Is dit zelf nog te redden of kan ik dit beter even oppakken met de webshop om naar een andere oplossing te zoeken? (Misschien superdomme vraag maar ik ben gewoon een planten noob) Ik moet ze sowieso trouwens even mailen want er ontbreekt een plant :frowning:

Heb je deze toevallig bij tuincentrum besteld?

Ik zou m even tijd geven om bij te komen maar ook contact opnemen met de webshop want vind dit niet echt kunnen

Ja klopt! Heb je een soortgelijke ervaring?

@Banananana Ja, klopt heb ze toch maar gemaild. :slight_smile:

Oh jezus, wat een slechte reactie van hen. Heb je je geld uiteindelijk teruggekregen?

1 like

Nou ze hebben het wel toegezegd. Maar ik las op internet dat sommigen na wekenlang wachten nog steeds hun geld niet hebben ontvangen dus ik ben benieuwd :grimacing:

1 like

Nieuwe planten moet je sowieso niet voeden. Je kunt ze teveel voeden, en de kweker zal de plant al goed voeden. Je kunt het beste 2/3 maanden wachten, ook als je verpot want in potgrond zit ook voeding.

Ik heb allemaal zaadjes en bloembollen gezaaid en ik heb daar dus echt geen geduld voor. Ik wil gewoon meteen een hele plant.

Oh thanks voor de tip! Ik ben echt zo nieuw met dit. En las later dat dit niet de makkelijkste plant is. Maar je raadt dus af om hem af en toe wat pokon te geven voorlopig?

Nee Pokon is voor af en toe gebruik en niet in de winter. En dus niet bij nieuwe planten of nieuw potgrond.
Ik zou een filmpje kijken van Planterina van deze specifieke plant, zij geeft altijd veel informatie!
Dit artikel is ook heel uitgebreid: https://inspiratie.intratuin.nl/dit-moet-je-weten-over-plantenvoeding/

Ik zou het zelfs niet wekelijks geven wat soms wordt aangeraden, maar hooguit twee keer per maand.

1 like

Heeft iemand hier ervaring met bamboe binnen te laten groeien? En dan niet een lucky bamboo maar gewoon zo’n dikke struik in een pot.

Misschien een Croton? Die hebben wel veel water en zon nodig.

Toevallig heb ik van de week de perikelen rond mijn Diva Croton geplaatst, dus je kan even terug lezen. Een croton wil een warm en licht plekje. Hij staat zeker niet te licht. Een croton wordt eigenlijk heel kleurrijk onder invloed van licht en jouw croton is groen, dus dat impliceert naar mijn idee dat je croton het liefst nog warmer en lichter staat. Alleen dat is wel een beetje lastig in Nederland heb ik het idee.

Ik heb sinds kort weer een calathea nadat de vorige een dramatische dood stierf. Deze gekregen bij mijn kneusjes en ik vind het zo gezellig als ik ineens geritsel hoor vanuit haar hoekje. Ik maak ook foto’s door de dag heen om het verschil te zien.

5 likes

Ja dit is een croton maar mijne deed ook rare dingen. Ik had er 2, even groot dus kregen zelfde hoeveelheid water + stonden naast elkaar qua licht en die ene liet ook ineens alles vallen en die ander stond ernaast van :slightly_smiling_face::slightly_smiling_face::slightly_smiling_face: niks aan de hand
Maar verder idd wat al gezegd is, veel licht, maar wou hiermee zeggen dat ik ze ook niet snap haha

1 like

Heb zojuist ook een kneuzenbox gekocht. Levering is pas 8 mei. Hopelijk kan ik mijzelf voor die tijd wel inhouden om geen nieuwe planten te kopen :joy:.

afbeelding

Oeps. Deze was wel toe aan een nieuwe pot.

Heb er een mosstok bijgekocht maar ben helemaal vergeten iets te halen om de plant mee vast te binden. Wat gebruiken jullie daarvoor?

4 likes

Gewoon een touwtje