Ik ben zo jaloers op al jullie kneusjes! Heb hier (DE) nog geen vergelijkbaar alternatief kunnen vinden helaas…
Over kneusjesbox, kregen jullie een track & trace via e-mail? De box zou morgen komen, maar heb nog niets ontvangen. Was dat via Post NL? (Woon in Belgie maar neem aan dat dat hetzelfde zou zijn)
[Opgelost :)] Is dit een dracaena deremensis denken jullie? Mijn plantenboek en Google geven geen uitsluitsel: k vond het wit op de bladeren niet helemaal overeenkomstig. Maar andere soorten lijken nog minder.
En waaaaarom zetten ze het er niet gewoon op. Nam deze nieuwe vriend mee bij het boodschappen doen, hij was nog maar 4 euro. Paar plekjes maar volgens mij zit er nog genoeg leven in :)!
Heeft iemand een winterharde palmsoort in de tuin staan die het goed doet? Ik overweeg er een aan te schaffen alleen twijfel nog of ik deze in de pot of in de border wil.
Het is in ieder geval een dracaena
Daar twijfel (sorry) ik idd niet meer aan! Maar zijn veel soorten van, daarom was ik benieuwd welke dit is.
Hij kwam bij mij met GLS, kreeg een e-mail voor hij werd bezorgd (kwam 2 dagen eerder dan de datum die ik had aangegeven)
Ik kreeg een mailtje de dag voordien, maar wel pas ‘s avonds! (Woon ook in BE)
Zit er geen plantenzaak in de buurt waar je dat kan halen? Ik heb er 2 hier in het centrum en die zijn best rustig. Ik had geen voeding en heb dat vd week daar gekocht (nu is 't ook wel letterlijk het huis naast mij)
Evt eerst bellen ook of ze het verkopen?
Ik heb er een die er precies op lijkt en dat is een dracaena warneckei!
Jaaa thanks! Dat is 'm
Ja ik, een chinese waaierpalm. Staat er nu twee winters en doet het goed. Hij staat in de border, uit de wind en in een verhoogde border tegen de schuur, dus wel extra veilig en warm. Als er sneeuw op de takken ligt haal ik het eraf en tot nu toe is hij alleen maar groter geworden!
Mooi hoor, blad met reliëf. Ook heel leuk dat daar dus allemaal stof en kattenharen in blijven hangen.
Net weer stekken gemaakt van mijn opuntia, zaagcactus, scindapsus pictus en philodendron scandens! En er vormt zich eindelijk een nieuw blaadje bij mijn raphidaphora tetrasperma stek
Praat Nederlands met me
Haha ja hij heeft zn naam niet echt mee
Ik heb sinds kort een Alocasia Zebrina (Olifantsoor). Best wel een grote al en een plant is totaal nieuw voor mij. Vanochtend kwam mijn vriend aangerend met drie groene balletjes die hij had gevonden in de pot. Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Ik ging googlen maar kwam op slakkeneitjes
Toen wilde ik niet meer verder zoeken. Het lijkt me ook sterk?
Haha dat is plantenvoeding.
Oh ja ik had gisteren wel wat pokon in de gieter gedaan maar dag eruit als bruine drap haha dus daarvan dan
Mijn vriend heeft die bolletjes begraven btw. Want hij dacht dat het zaadjes waren