Het Plantentopic #2 (Deel 1)

Jaa echt leuk! Geeft ook echt voldoening als het lukt :laugh:

Trouwens hebben jullie ook weleens een pictus omhoog zien klimmen? :biggrin: Ik had er op eentje niet zo goed gelet en die was stiekem begonnen op de muur te klimmen. Ik laat hem nu zn gang gaan. Zo schattig die wortelvoetjes :smiling_face_with_three_hearts:

15 likes

Mijn planten hebben wolluis en spiritus helpt niet en ik mag niet naar het tuincentrum van mijn vriend omdat het ā€œniet-essentieelā€ is. Er staan hier verdomme levens op het spelā€¦ :sob:

3 likes

:cry: Heel veel wolluis? Uit nood kan je ze aanstippen of eraf halen met een wattenstaafje met olijfolie! Dat heb je meestal wel in huis, maar dan moet het wel te doen zijn met de hoeveelheid luizen

Ja, ben al een tijdje bezig maar er zitten er steeds een paar verstopt dus ik wil die motherfuckers gewoon uitroeien voor mn musa ermee stopt -_-

Ja snap ik! Als het een cactus was had ik aangeraden hem helemaal in te smeren met olijfolie, maar denk niet dat een musa dat aankan :frown: Dan is het toch doorgaan met spiritus en wellicht ook verpotten + afspoelen als dat nog kan.

Of misschien toch wat bestellen?
Ik gebruik zelf onderstaand spul bij wolluis en ben erg tevreden over.
(Maak je trouwens geen illusies dat het ook helpt tegen spint. Daar werkt het voor geen meter tegen)

Samenvatting

1 like

Kwam deze tegen en vind het zo fascinerend!

Time lapse: Three straight days of plants https://9gag.com/gag/ae5vLY5?ref=android

8 likes

Maar wat ik me afvraag: waar groeit dan t nieuwe blad uit? Ik stel vaak op water maar als ik enkel zoā€™n stek heb als op jouw foto mislukken ze altijd

Maar ik weet niet of jouw vensterbank volle zon heeft? Mijn bloem staat wel in het licht, en maar 4 uur in de zon. Desondanks blijft ie groeien :grin:

Op random plekken. Als je het bovenste stuk van een plant afknipt, stimuleer je vaak juist de groei aan de onderkant. Dus je kunt zoā€™n kale sliert makkelijk in stukjes knippen en planten als er maar een luchtwortel aan zit die je mee in de aarde steekt.

1 like

Mijn vensterbank heeft inderdaad vanaf een uur of 13:00 volle zon. Heb 'm nu op de schouw gezet, een stukje van de vensterbank af maar wel nog steeds een veel lichtere/zonnigere plek dan waar hij hiervoor stond. Fingers crossed!

1 like

Misschien zit ze in de pubertijd? Maar fijn, ziet er goed uit!

1 like

Ik heb ook de kneusjesbox besteld, moet nu alleen dus nog even een stuk of 10 potjes ergens vandaan halen. :sweat_smile: Normaal haal ik ze altijd bij de kringloop want dan zijn ze betaalbaar en vind je nog eens wat bijzondersā€¦

Ik had hetzelfde. Ik heb wat potjes uit mā€™n glasbak gevist schoongemaakt. Tijdelijk werkt dat prima. :slight_smile:

1 like

Ah goed idee!

Ik had de kleintjes in soepkommen gezet, ging ook prima!

1 like

Ik hoor online altijd zoveel mensen over mosquito bits praten want dat zou dus tegen rouwvliegjes enzo werken. Maar ik kan zoiets nergens vinden behalve op Amerikaanse sites.
Weten jullie mischien of iets gelijks hier te koop is?

Waarom bestel je geen aaltjes? Die zijn makkelijk verkrijgbaar en helpen van wat ik hoor, prima.

Heb ik al een keer geprobeerd en ze zijn weer terug. Aaltjes zijn beetje duur voor mij omdat ik niet super veel planten heb.

Ik zie dat de kneusjesbox 2 euro duurder is geworden. Volgens mij is die box echt populair op het moment. :sweat_smile:

2 likes

Ik ook! Mijn bezorgdatum staat op 24 april en ik ben echt heel benieuwd!

1 like