Het niet zo lekker in je vel-topic

Ook hier is kerst niet wat het zou moeten zijn. Rationeel weet ik: het gaat voorbij, het is een commercieel feestje. Maar ik kan inmiddels geen kerstreclame meer zien zonder dat het steekt. Liefs voor iedereen hier.

Las van de week dit gedichtje en vond het zo troostend.

4 likes

Ik durf niet te gaan slapen uit angst voor weer een slapeloze nacht terwijl ik tollend van vermoeidheid op de bank lig na twee dagen amper slaap.
Hoop dat ik hier zo in slaap val

En ik besef me de laatste dagen dat ik echt aan nog veel te werken heb bij de psycholoog en daar kijk ik ook een beetje tegenop. Wil terug onder mijn steen waar ik nog deed alsof ik het zelf wel kon

1 like

Ik heb dat ook, bang zijn om weer een nacht wakker te liggen.
Steeds wordt ik snachts wakker en blijf ik maar piekeren nadenken etc en dan lig ik soms zo de hele nacht wakker. Soms gaat het ook helemaal nergens over maar toch een soort spanning of stress.
Ik wou dat ik mn hoofd en gedachten een x uit kon zetten :persevere:

Merk ook overdag veel spanningsklachten bij mezelf, kaakklemmen en hyperventilatie en hartkloppingen. Krijg het vaak ook niet rustig terwijl er op dat moment niets aan de hand is en ik geen duidelijke reden heb om me zo onrustig te voelen op dat moment. Bah. :confused:

2 likes

Ja ik wil mijn hoofd en gedachten ook zo graag uitzetten
 heb gelukkig wel een paar uur achter elkaar geslapen vannacht maar toen ik eenmaal wakker was, voelde ik me meteen weer down. Heb me zelfs liggen afvragen of ik me ooit weer gelukkig ga voelen :roll_eyes:

Heb je de rust/ruimte om overdag dan iets van een meditatie oefening te doen? Even te focussen op je ademhaling?

Ik ben ontzettend blij dat de feestdagen voorbij zijn. Maar merk nu ook dat januari voor een soort leegte zorgt. Ik weet niet zo goed wat ik daarmee moet. Er komen wel allemaal spannende afspraken aan de komende tijd. Waar ik ook enorm tegenop zie.

1 like

Mijn relatie is net over en mijn werk gaat daardoor zo slecht. Zie er echt tegenop om morgen te gaan werken. Voel me zo onprofessioneel :frowning:

Je ziek melden geen optie? Vind dat echt niet gek hoor.
Even een adem pauze nemen want een break up is niet niks. Sterkte in ieder geval!

1 like

Ik weet niet wat voor werk je doet. Maar misschien kan werken juist wat fijne afleiding geven?

Daar is niks onprofessioneel aan, hoor. Ik denk dat iedereen wel begrip heeft voor iemand die net door een break up gaat, ook je werkgever/collega’s. Het is meer dan logisch dat je concentratie ver te zoeken is en je hoofd ergens anders naar staat Veel sterkte, wees lief voor jezelf.

Hoe is het gegaan vandaag op werk of thuis?

Thanks @Toeptoep @vaatdoek @Solee!
Ik ben gaan werken en ben even met mn werkgeefster gaan zitten. Maar ze had er eigenlijk weinig begrip voor. Ze vond het heel rot voor me, maar ze vond dat ik werk en privé gescheiden moet kunnen houden.
Ik doe creatief werk, dus het is helaas niet gewoon de knop om zetten en op de automatische piloot. ‘maar dat hoort nou eenmaal bij het vak’ aldus mijn werkgeefster.

Een positief punt, de twijfel of ik een andere baan zal gaan zoeken is nu wel bevestigd!

Jeetje wat beroerd zeg. Ik snap haar opmerking wel, normaal gesproken “hoort” het ook zo, dat werk en privĂ© gescheiden deels wel zijn. Maar daar is dit natuurlijk een uitzondering op. Een relatie die uit is kun je niet zomaar even naast je neerleggen. Wat bot van haar zeg!
Hoe voel je je nu?

1 like

Ja, inderdaad begrijp ook dat het zo hoort. Maar ben ook maar een mens. Heb me wel redelijk goed kunnen herpakken, maar er waren ook momenten dat ik heel graag thuis verdrietig wilde zijn. Nu gaat het wel weer. Ook even met een vriendin kunnen kletsen, dat helpt.

Ik heb ook eens zon leidinggevende gehad. Dat was meer een machine ipv mens. Zij reageerde redelijk vergelijkbaar.
Ook als het haarzelf betrof. Ze kreeg eens een telefoontje dat haar man een auto ongeluk gehad had. Was van een viaduct gereden en moest met spoed geopereerd worden. Dus iedereen geschrokken. Maar het overleg wat 30 minuten later gepland was ging door. En ze is nog tot 18u op werk gebleven (telefoontje kwam rond 13u). Zo bizar. Ze kon er weinig doen. Want hij werd geopereerd. Maar tjeee. Ik wist niet dat mensen zo koel konden blijven.

Het is goed dat je een mens bent. Het is niet normaal als dit, een relatie die over is, niks met je doet. Als je je weer verdrietig voelt en thuis wilt zijn, gewoon je ziek melden hĂš.

Wow wat een bizar verhaal! Kan me daar ook helemaal niks bij voorstellen, dat je zo kan reageren.
Misschien ben ik te emotioneel, maar echt liever dat dan zo ijskoud.

Ja, misschien dat ik dat inderdaad ga doen! dank je

jeetje die is echt niet goed bij haar hoofd als je t mij vraagt. Dat is toch geen normale reactie op zon situatie? :thinking:

3 likes

Ik denk dat ik al in staat zou zijn om halsoverkop naar huis te gaan als mijn vriend tegen de lantarenpaal op de hoek gereden is. En hij “alleen maar” geschrokken is.
In dit geval was ik zelf al van slag (ik ken de beste man niet, maar je gaat jezelf automatisch toch een beetje in de situatie inleven). En dat werd door haar reactie toch wel erger.

1 like

Nou inderdaad. Ik weet niet of ik het heel erg zou waarderen als mijn geliefde zo zou reageren. Tuurlijk is het in sommige situaties niet anders maar ik denk eerder dat ze de realiteit niet onder ogen kon zien en dit een manier van copen is? Ach ik ken die vrouw ook niet maar vind het wel een bizarre reactie.

2 likes

Ik vind dit echt bizar, soms heeft een privĂ© situatie zo’n impact op je dat dit logischerwijs invloed heeft op je werk. Als je gevoel een aan en uit knop had dan had je die wel gebruikt lijkt me. Wat een onzin zeg, echt heel rot voor je dat er zo weinig begrip voor je is

2 likes

Ik zit ook niet lekker in m’n vel. Ik had de kerstvakantie vrij genomen om even bij te tanken, maar merk nu dat ik eigenlijk helemaal niet uitgerust ben, ik ben zo mogelijk nog vermoeider dan ervoor. Ik zag er enorm tegenop om weer te gaan werken en de spanning is alweer enorm hoog. Ik merk direct aan mijn lichaam dat ik weer op standje stress sta: kaakklemmen, spierpijn en nog meer van dat soort klachten. Ik merk dat het gebeurt, maar het lukt me niet om het tegen te gaan.