Het namen topic

Voor alles over namen! Leuke namen, grappige namen, veel voorkomende namen en de namen van de buurvrouw van de neef van je nicht.

zodat we niet meer het YouTubers topic over hoeven te nemen

5 likes

Ja vind dat echt jammer, deze naam vonden mijn vriend en ik allebei heel leuk en we zijn het niet snel eens haha. Maar goed, genoeg namen op de wereld en kinderen staan het komende jaar eigenlijk nog niet op de planning. Komt vast een andere naam voorbij.

De jongensnaam die wij heel leuk vinden/vonden, heeft een paar maand geleden het zoontje van mijn neef gekregen. Dat is wel jammer.

De naam die we nu hebben, daar kennen wij niemand mee. Is wel mega populair maar oké.

3 likes

Ben benieuwd naar de naam! Ga je hem hier vertellen als het zo ver is of niet?

Vast wel!

1 like

Ik ken trouwens een meisje die Cash heet en een jongen met de naam Jonge. Verder ken ik eigenlijk niet veel aparte namen.

1 like

Ik zou het inderdaad niet erg vinden als ik mijn neven en nichten niet vaak zou zien oid. Maar ik zie ze bijna iedere week en ben best close met haar. Bij nichten/familie die ik minder vaak of bijna nooit zou zien zou ik het niet erg vinden. Ik zie ons al samen in de speeltuin of wat dan ook met 2 kinderen met compleet dezelfde voor en achternaam.

1 like

Wauw nog 18 andere die dezelfde naam hebben! Ik had nog minder verwacht haha.

4 likes

Ik heet Femke en de dochter van mijn neef dus ook. Wij zien familie redelijk vaak en iedereen noemt mij nu ‘grote Femke’ of ‘Femke Senior’. Dat vind ik irritant, ik ben gewoon Femke.

6 likes

Dit ja, en zeker als het dezelfde voor en achternaam is.

1 like

Ik ken twee vriendinnen die hun zoons dezelfde naam hebben gegeven. Dan laat je je inderdaad niet tegenhouden om je droomnaam toch te gebruiken, maar het lijkt me toch lastig. Aan de andere kant: met populaire namen kent je kind altijd wel tig kinderen met dezelfde naam.

Ik hou van namen :smiley:

En ik ben blij dat 2 van mijn vriendinnen niet dé naam gegeven hebben aan hun kinderen die ik een zoontje wil geven (als ik kinderen wil/neem/krijg), want dan hadden zij toch echt pech, hoe lullig ook. Dat is de naam die ik al jaren wil. Maar vriendin 1 vindt hem sowieso te standaard (gelukkig).

Wow dan zou ik echt boos zijn!

Ikzelf heb een naam die volgens die site minder dan 5 keer voor komt. Mijn dochters hebben ook een beetje aparte namen, maar niet zoals de mijne dat mensen denken dat ze het niet kunnen uitspreken.
Ik vond het super lastig om namen te vinden bij de achternaam van mijn vriend, ik vond Jet bijv heel leuk, maar dat rijmt op zijn achternaam.
Namen bespreken vind ik altijd best lastig omdat ik namen als katelynn en jesley etc helemaal niet mooi vind, maar je vaak niet weet of de ander dat niet toevallig dé naam voor zijn of haar kind vindt.

Mijn naam was in 1989 best wel populair maar nu totaal niet.

Ik vind alliteratienamen of andere rijmnamen helemaal niet erg. Behalve Jan Jansen Simone Simons etc.

Ik ben hier dus heel bang voor met mijn zus. Zij weet al 10 jaar welke naam ik aan mijn kind zou geven, en pas zei ze doodleuk dat ze die naam ook zou overwegen als ze een kind krijgt, wat waarschijnlijk eerder is dan ik. Ik word echt laaiend als ze dat echt zou doen :triumph:

Ik zou echt boos worden. Hier in de vriendengroep gelukkig ook verschil inderdaad. Vriendin 1 houdt van hele aparte namen, ik ga voor de wat gangbaardere. Zij zou haar dochter bijvoorbeeld nooit Emma noemen, terwijl ik dat best een mooie naam vind die ik zou kunnen overwegen. Zij gaat meer voor namen als Ryder ofzo.

1 like

Ik bewaar mijn raarste namen gewoon voor mijn personages. Namen als Lavender Blue en Billy Butterfly enzo. :joy: Een kind zou ik dat nooit aandoen.

1 like

Mijn vader had een bijzondere logica toen ik geboren werd. Mijn moeder wilde me Maja noemen, maar dat leek te veel op Marja vond mijn vader (zijn zus). Hij stelde toen voor om me naar mijn oma te vernoemen, die toen nog leefde. Wel jammer want ik vind Maja een erg leuke naam en had op werk een Maja en was toen een beetje jaloers dat zij wel zo heette haha.

Ik moet ineens aan zo’n doos denken die Margreet heet maar Kate genoemd wilde worden. Op dr 40e liep ze nog in middelbareschool outfits. Ik vond haar zo kut en bleef haar lekker Margreet noemen.

1 like