Mijn vriend leerde laatst iemand kennen die Aladdin heet. Daarnaast heb ik een tokkie nichtje en zij heeft haar kind Jay genoemd en dan daarna haar eigen naam, maar ga hem hier niet neer zetten, maar bijvoorbeeld Jay-Iris en het is een meisje.
Ik heb ook best wel een rare naam en ik haat het zo als mensen vragen: âwaar komt jouw naam vandaan?!â Want het is helemaal geen leuk verhaal.
Maar je maakt ons nu wel nieuwsgierig
Ohhhh ik zou laaiend zijn.
Dat doet me denken aan een hele oude aflevering van Sex and the City waarbij de babynaam van Charlotte wordt âgestolenâ door een vage vriendin.
Om die reden heb ik onze naam alleen gedeeld met mensen die geen kinderen meer krijgen en die ik 100% vertrouw.
Mijn man heeft wel een jongensnaam gevetoâd trouwens, omdat er een pestkop in zijn klas zat op de basisschool met die naam. Gelukkig krijgen we een meisje.
Ik moest hier dit topic even voor opzoeken⊠lig hier heerlijk op het strand stiekem iedereens gesprekken af te luisteren haha en de kinderen hiernaast heten Sky (meisje) en Ocean (jongen). Hoe zou een eventueel derde kind gaan heten? Land�
Blue?
Storm, Rain of River!
Sand ?
In dezelfde trend: twee v/d kleinkinderen van mân buurman, eentje heet Sterre de andere Luna.
Ik hoorde op vakantie de naam Siemen. Best mooi maar vraag me af hoe die jongen zich gaat voorstellen in een Engelstalig landâŠ
Het enige wat ik nu kan denken is âhooooooiii Postbode Siemonâ (Simon? Siemen?)
Wij hebben zonder het te weten thema namen gegeven. Ze blijken allebei uit bepaalde kinderboeken te komen. Maar gelukkig geen verschrikkelijke boeken.
Ron en Hermelien?
Hahahaha nee maar ik denk nu dat ik de namen voor onze aanstaande katten gevonden heb!
Mijn zus is zwanger van de eerste en ze vertelde laatst dat ze voor beide geslachten (ze willen het niet weten) de namen al hebben. Het zijn drie voornamen (is wel redelijk traditie in de familie om mensen te vernoemen). Ik ben zo benieuwd. De roepnamen kan ik sowieso niet raden maar denk dat de rest van de voornamen wel vernoemingen zullen zijn.
Mijn eigen naam is trouwens niet een hele populaire, en je spreekt het ook nog eens op zijn engels uit. Dat is soms een heel gedoe. Behalve in het buitenland
Het valt me op dat sommige mensen zo graag een orginele naam willen, dat het nergens op slaat. Vooral bekende bnerâs:
Hierbij een lijstje met voorbeelden:
Goud & Rocci- Gers Pardoel
Mensje, Bloem & Zus- Angela Schijf
Vegas- Afrojack
London- Dean Saunders
Bickel en Achilles-Martijn Krabbe
Bij mij in de buurt zijn er laatst babyâs gebooren met de namen:Maas en Zion.
Wat is de raarste/apartste naam die je hebt gehoord?
Lolo.
Oei haha. Nee deze meid was wel classy.
Heb trouwens ook een keer een meisje dat Chanel heette gezien.
Cash en Jonge
Aah, leuk topic! Ik hou van Oudhollandse namen. Voor mijn zoon zat ik te twijfelen tussen Willem en Peter, uiteindelijk is het Peter geworden. Hij is straks de enige op school/sport/wijk met die naam maar iedereen kent de naam.
Meisjesnamen vind ik echt lastig. Ik hou niet van meisjesnamen die eigenlijk jongensnamen zijn dus dan valt al een groot deel af.