Ha wat een leuk topic.
Ik miste laatst ook een stukje, bij een kringloop-puzzel van het laatste avondmaal:sweat_smile: zeker een half uur tevergeefs gezocht voordat ik bedacht dat er geen gecontroleerd sticker op de doos zat…
Voelde een beetje als een zestiende-eeuwse Jan van Haasteren . Nederlandse Spreekwoorden van Pieter Bruegel. Erg leuk.
Ik had dit jaar bij een kringloop aangeboden stukjes te gaan tellen maar ik kwam steeds niet op 1000 uit maar bijvoorbeeld op 998. Als ik dan nog een keer ging hertellen kwam ik tot 1002.
Toen ben ik gestopt want het was veel te frusterend.
En ik geloof dus echt dat een puzzel niet precies 1000 stukjes hoeft te hebben maar soms ook gewoon 999 of 1003.
Dit had ik met een puzzel van mijn zoon. Zouden 100 stukjes moeten zijn volgens de doos maar het zijn er (meerdere keren geteld, haha) 104! Dus geloof meteen dat het bij grotere puzzels ook niet altijd helemaal klopt.
Ik heb laatst een keer de stukjes aan de onderkant en aan de zijkant geteld en die met elkaar vermenigvuldigd. Toen kwam ik op 1008 uit geloof ik.
Heel leuk trouwens zo’n puzzeltopic. Ik heb een collega die ook graag puzzelt en we wisselen nu veel puzzels uit en sturen elkaar foto’s en filmpjes van onze puzzels. Echt heel leuk haha!
Ik vind het wel jammer/stom dat het door veel mensen als een suffe hobby wordt gezien. Een vriendin van me noemt het kneuterig en zegt dat ze het “zoooo cute” vindt dat ik “gewoon” een puzzel leg. Alsof ik me moet doodschamen of alsof ik een halve tamme ben.
Ben blij dat ik iig een puzzelmaatje op werk heb
Ik voeg zo ff foto’s in van de puzzel waar ik nu mee bezig ben.
Edit:
Deze heb ik zondag afgemaakt:
Daarna aan deze begonnen:
En inmiddels zo ver:
En ik was laatst in een puzzelwinkel! Ik heb een Disneypuzzel van 6 euro gekocht maar vond deze allemaal ook zo gaaf, maar wel duur. 18 euro per stuk. Misschien doe ik mezelf een dure Disneypuzzel voor de kerst cadeau.
Aaah die disney puzzel! Kijk hoe blij pooh is, zo leuk!
Ik had deze gekocht bij Deen (Of had ik dat al geplaatst? Sorry dan) en in een mum van tijd af natuurlijk. Maar 1000 stukjes vind ik voor bij ons thuis net even te heftig eigenlijk.
We doen bij mijn schoonmoeder altijd een puzzel van 1000 en die hebben we nu een portapuzzle deluxe gegeven. Zal mij benieuwen of dat bevalt.
Ik ben door jullie ook weer aan het puzzelen geslagen! Nu even geen foto tot mijn beschikking, maar tijdens het sinterklaaswinkelen zag ik bij Blokker twee kerstpuzzels voor 5 euro. Die heb ik meegenomen en ben heeeerlijk 's avonds aan het puzzelen. Word er echt zen van.
Ik ben met deze begonnen, wat een drama, zoveel details! Het is dat er in de doos nog een leuke zit, dus even doorwerken en dan kan ik de volgende maken!
Ik ben vanavond begonnen aan die andere in de doos deze zag ik voorlopig nog niet zitten!
Dit zou ik denk ik heel moeilijk vinden
Mijn puzzel schiet aardig op:
Lig alleen wel te laat in bed nu
Ik vind deze puzzel echt scary as fuck haha
Laatst deze gemaakt. Vond hem wel heftig hoor. Zonder echt een voorbeeld, zonder rand en 5 nutteloze stukjes. Vandaag even opzoek naar de volgende puzzel.
Hahaha door de poppen zeker? snap ik eigenlijk wel
Zonder voorbeeld. Jeetje. Hoelang heb je er over gedaan??
Ahh leuk topic! Ik en mijn vriend puzzelen ook. Mijn vriend verzameld ze ook (voor zijn pensioen zegt hij altijd)enkel Jan van Haasteren 1000 we hebben er eigenlijk overdreven veel
Dit is mijn laatst gemaakte, we zijn nu bezig met de Elfstedentocht.
Deze wil ik! Waar heb je 'm gekocht?
Tip: Ik zag bij Kruidvat heel veel puzzels liggen voor een leuke prijs! O.a. van Goliath en Jan van Haasteren.