Ik heb deze gister van sinterklaas gekregen!
Wat een leuke! Waar is die van?
Ik vond het inderdaad een hele leuke puzzel! Overal gebeurt wel wat. Hij is van Goliath: https://goliath.services/nl/product/thats-life-puzzel-amusement-park/
Nou ik ben er nog eens voor gaan zitten (m’n eerste “grote” puzzel, 1000 stukjes) maar het gaat zoooo langzaam haha ik trek dit slecht. Iemand een goeie tactiek om te delen? Ik heb de buitenrand zo goed als af alleen de bovenkant toont de lucht dus al die stukjes lijken op elkaar
Ik ga eerst alles sorteren in verschillende bakjes
Dus randjes, stukjes met vooral groen, blauw, geel etc. En dan ga ik gewoon aan de slag per bakje en als ik het even niet meer zie door met het volgende bakje.
Ben alleen ook geen ervaren puzzelaar dus sta ook open voor goeie tactieken
Ben geinfluencet door dit topic en ook weer een puzzel uit de kast getrokken. Ben al de hele zondag hiermee bezig
Ook nog goed voor m’n Frans en m’n insectenkennis
Ik doe eerst de buitenrand en tussendoor als ik hele herkenbare stukjes zie, leg ik die alvast ongeveer op de juiste plek. Op een gegeven moment kun je die dan aan elkaar leggen. Zoals @Lemongrab hierboven.
Ik doe ook altijd eerst de rand en dan zoek ik iets groters wat duidelijk herkenbaar is qua kleur. Dan probeer ik dat al aan elkaar te krijgen. Soms ook iets van de overgang van lucht naar strand oid wat over de volledige lengte loopt. En ik behoud stapeltjes van stukjes die duidelijk bij eilkaar horen, maar ik nog niet in elkaar krijg. Dus bv de lucht kun je wel al sorteren.
Ik heb deze week voor het eerst een puzzel helemaal ‘blind’ gelegd, dus zonder referentiefoto. Ik ben begonnen met de rand maar het lukte me niet alle stukken te vinden, dus toen ben ik begonnen met de binnenkant. Een uur geleden was-ie af.
Nou ja, ik mis een stukje… Dat is het risico van kringlooppuzzels.
Dat kunnen we allemaal wel zeggen zonder foto
@LaScript @Lula @morange bedankt voor de tips! Ik was inderdaad begonnen met stapeltjes maken, alleen alles lijkt zo ontzettend op elkaar dat die gaandeweg niet blijken te kloppen. Misschien heb ik een iets te moeilijke puzzel gekozen om mee te beginnen, ik heb deze
Maar door al die daken en terugkerende kleuren gaat t nog niet zo snel! Ik heb nu het roze huis uiterst rechts en het gele links onderin af haha thats it
Een foto van de puzzel bedoel je?
Echt never nooit meer een puzzel van Anton Pieck
Foto is een beetje uit een rare hoek maar anders kreeg ik lichtvlekken van de lampen.
Werkt zo’n oprolgeval goed? Ik krijg binnenkort eters voor kerst en ik vrees dat m’n puzzel tegen die tijd nog niet af is.
Ik vind het ondingen, zo’n portapuzzle vind ik veel fijner!
Ik kon er niet goed mee omgaan. Zo’n grote map is voor mij een stuk fijner
Haha de zelfhaat is groot of niet.
Klinkt als een goed idee. Mocht je dat uiteindelijk toch te heftig vinden, kunnen we ‘m ook begraven naast mijn Jeroen Bosch puzzel.