Ik ontdek dit topic nu pas, maar ben ook echt puzzelfan! Ik heb vorig jaar een puzzel gemaakt van m’n eigen stad met 3000 stukjes, dat was echt een hel!
Verder maak ik heel vaak Disney en ben ik nu bezig met deze:
Hij is bijna af en leuker/makkelijker dan verwacht, doordat er wel echt logica in de meeste stukjes zit, al zit er wel echt veel tijd in. Ik heb de zilveren ook nog
Huh ik snap dit niet. Alles is gewoon grijs? Is dit de death star uur star wars?
Ik heb 2 puzzels van 1000 stukjes geërfd dus die ga ik zelf maar eens maken. Vind puzzelen wel leuk maar ik vind een plekje vinden om het te doen lastig.
Weet bij 1 puzzel trouwens niet wat het gaat worden.
En ik heb deze:
Hij is helemaal zwart, dus je kijkt niet naar plaatjes maar naar vormen:
Er zitten hele gekke stukjes in, ronde, hele kleintjes of juist grote. Ik wilde deze al heel lang doen, vind dit soort dingen echt leuk voor een keer (om hierna gewoon weer Disney te doen).
Oh dat ken ik niet. Ik weet niet of ik dit super leuk zou vinden of juist frustrerend haha.
Wat voor een puzzel zouden jullie cadeau willen krijgen?
Ik zoek een puzzel voor een puzzelfanaat, die houdt van o.a. fantasy (draken/Harry Potter/LotR), Jan van Haasteren, en retro-dingen. Ik zie heel veel, maar ik puzzel zelf nooit dus geen idee welke merken fijn zijn en hoeveel puzzelstukjes etc.
Dankjewel voor je uitgebreide antwoord! Budget is ongeveer 40 euro. Een puzzel van een stad lijkt me heel leuk, al woont deze persoon zelf in een gehucht, maar misschien is een stad van een vakantiebestemming wel leuk! Die drakenpuzzel lijkt me ook heel tof!
Ik zag recent bij intertoys een puzzel van 1000 stukjes (of meer) waarbij je dan een auto in 3D model moest puzzelen. Een oude Volkswagen. Misschien vind hij zoiets leuk? Dat kun je daarna ook mooi op een kast zetten.
Ik heb deze eens gekregen en was echt een leuke puzzel en goede kwaliteit: https://www.bol.com/nl/p/ravensburger-puzzel-mystieke-draken-legpuzzel-1000-stukjes/9200000061055797/?country=BE
1000 stukjes lijken mij ideaal.
Die lijkt me ook heel om een keer tussendoor te doen. Iets heel anders.
Ben nu met Het rariteitenkabinet van J v H bezig. 3000 stukjes.
Hahaha, vreselijk ja. Vind landschappen sowieso niet leuk maar deze is nog goed lastig ook!
@Meghan die lijkt me echt superleuk! Heb je ‘m inmiddels al af?
Ik ben net klaar met deze, 1 stukje mist helaas
Is al een oudje, geleend van mijn schoonmoeder. Jan van Haasteren is sowieso wel favoriet bij mij, gebeurt altijd zo lekker veel
Als dat je budget is, kan je eens bij Ravensburger kijken? De kwaliteit van die puzzels is duidelijk veel beter dan goedkopere merken. Echt heel aangenaam puzzelen (ook door die softclick). Rond 1000 stukjes is inderdaad ideaal (500 is weinig, als je vaak puzzelt).
Ja precies, en die altijd terugkerende elementen zoals die haaienvin. Zo leuk gedaan
Ik ken Jan van Haasteren verder niet maar ik stel me ook voor dat het zo’n heerlijk gezellige, kneuterige, lieve man is, hahaha.
Ik heb deze laatst ook gemaakt en mis ook een stukje. Dus we kunnen hem samen compleet maken, haha.
Maar ik hoorde dat je zo’n stukje kan opvragen, dat er ergens een loods is met allemaal puzzels en dat er dan handmatig naar dat stukje wordt gezocht, haha maar weet niet of dit waar is, zou ergens in Zuid-Limburg zijn?
wow dit zal je werk zijn haha
Oh wow! Precies wat ik dacht hahaha. Deze specifieke puzzel is niet van mij maar wel handig om te weten, volgens mij mis ik zelf hier en daar ook stukjes
Ik hoorde dat het ook een werkplaats voor mensen met een verstandelijke beperking is!
Haha een oom van mijn vriend heeft 300 JvH puzzels thuis en die vertelde me dit laatst, dat ie daar graag eens ging kijken hoe dit werkte!