Het legpuzzel-topic

woooooooow! Dat is echt een goeie vondst!

Vind het zo jammer dat de kringloop hier niks is. (Al heb ik hier twee stapels met puzzels die ik nog moet maken yikes)

@Flopsyunicorn en @Hinkje, Ik ben gisterenavond ook begonnen met een escape puzzel en weet ook niet zo goed wat de raadsels zijn en wat ik er mee moet. Voor mij ook de eerste keer dat ik een puzzel maak zonder echt voorbeeld, ik vind het best wel moeilijk (ik zal misschien er bij zeggen dat het al lang geleden is dat ik nog een echte puzzel gemaakt heb, ik puzzel vooral met de kindjes op het werk :smile: )
Ik denk wel dat ik deze ga proberen afmaken maar inderdaad niet zo snel terug 1 ga kopen. De wasgij van hierboven met de dieren spreekt me wel aan, dus misschien die eens proberen :slight_smile:

@Ananas, ik ben gisteren ook begonnen met de randjes maar dat liep al verkeerd, ik was echt gefrustreerd dus ik volg graag mee voor tips :smiley:

@duchess en @Kraanvogel, bedankt voor de tips, als jullie nog tips hebben hoor ik het graag.

1 like

Iemand tips voor fijne puzzel sorteerbakjes? Makkelijk stapelbaar en niet te klein :slight_smile:m

@Duchess @Kraanvogel dank voor jullie reacties! Op kleur sorteren vind ik soms ook wel lastig, gezien er soms meerdere kleuren op 1 stukje staan :sweat_smile:
Maar verder zijn er niet echt tips dus, behalve gewoon doen haha.

Ik kan er idd ook niet te lang aan “zitten”. Maar heb ook niet zoveel geduld. Kan me dan ook echt frustreren als het me niet lukt ofzo :joy:

3 likes

Ik gebruik zelf van die bewaardoosjes van de Hema. doorzichtige met die blauwe deksels. genoeg ruimte en nog plek om er door heen te hosselen.

1 like

Ik let soms ook wel eens op patronen. Als er bijvoorbeeld op een stuk van de puzzel bepaalde lijnen/vormen staan, zoek ik die bij elkaar en zet ik dat in elkaar. Dit doe ik wel alleen als dit tegen de rand aan zit. Ik werk namelijk wel van buiten naar binnen. Verder ook niet echt een tactiek.

1 like

Haha omg ja dit is echt de horror :joy:
Respect voor degenen die de volledig gouden/zilveren puzzel gelegd hebben :scream:

:sunglasses::sunglasses::sunglasses:

1 like

Die rol vind ik echt irritant!
Bleven allemaal stukjes aan haken

1 like

Onlangs eindelijk weer eens gepuzzeld:

11 likes

Ik heb deze en vind die echt super fijn.

1 like

Ik heb deze voor mezelf besteld voor in de zak :laughing:

1 like

Wasgij heeft er een paar en die zijn bij Kruidvat nu in de aanbieding. Maar weet niet wie er allemaal mee moeten puzzelen haha.

1 like

Ik ook , haha. Nu al zin om te puzzelen, vooral fijn dat ik hem op kan bergen als ik even geen zin meer heb.

1 like

Wij zijn gewend om 'm onder de bank te leggen, maar bij onze nieuwe bank past het dus niet… Dus vond het een mooi cadeau en lijkt me heel handig!

De puzzelmat (portapuzzle heet ie geloof ik) is echt ideaal! Wel even kijken tot hoeveel stukjes hij gaat. Ik heb bijv eentje voor t/m 1500 stukjes, dus de puzzel die ik nu doe (2000 stukjes) doe ik op een omgekeerd canvasdoek.

1 like

Dat is dan zeker handig, zo pak je misschien ook sneller af en toe even een puzzel erbij? Nu ben ik vaak een paar dagen helemaal obsessed met zo’n puzzel omdat hij hele tijd op tafel en dus in het zicht ligt en dan moet hij af. Mijn kat zal het wel jammer vinden… :rofl:

Ik doe deze elk jaar weer haha Klik
Ik vind ‘m heel leuk, zoveel details.

Gibson heeft sowieso erg mooie puzzels <3

Wat een leuke! Van die gezellige, ouderwetse kerstkleurtjes. Ik wil ook een nieuwe kerstpuzzel nu. Heb jij eerder een puzzel bij Spellenrijk besteld? Staan veel leuke op.