Het legpuzzel-topic

Gisteravond aan deze begonnen. Ik merk wel dat nu ik wat meer puzzel, ik toch Ravensburger fijner vind dan andere merken. De stukjes van Ravensburger blijven beter in elkaar zitten dan King/Clementoni. Maar goed, wel weer een leuke om mee bezig te zijn :slight_smile:

Was aan een Big Ben puzzel begonnen, maar ik vind Disneypuzzels gewoon leuker haha. Of in ieder geval puzzels waar veel op gebeurt, voor puzzels met teveel dezelfde kleur heb ik geen geduld.

3 likes

Helemaal mee eens! Vind King echt zo irritant snel los gaan en ook heel glad qua stukjes. Ik ben op het moment van van de premium Schmidt puzzels. Al moet ik zeggen dat nu ik dus een iets oudere puzzel aan het leggen ben, toen de kwaliteit ook niet heel denderend was.

1 like

Ik dacht dus al dat dit aan mij lag haha.

1 like

Wat mij wel opvalt bij King-puzzels is dat de stukjes van de Disney-puzzels een stuk dikker zijn dan de stukjes van de andere King-puzzels. Vind dat zo gek.

Ik maak nu een Ravensburger-puzzell van Dombo :heart_eyes: Heel leuk om te doen, zal vanmiddag/vanavond even een foto maken.

1 like

Vind het echt heerlijk dat we hier een topic hebben waar we zo over puzzels kunnen praten <3 Mijn IRL vrienden snappen dit niet zo haha.

6 likes

Ik heb maar één vriendin die mij snapt. Ik wissel met haar puzzels uit en we sturen elkaar ook vaak foto’s en filmpjes van onze vorderingen als we aan een puzzel bezig zijn.
De rest snapt het niet en soms voel ik me zelfs een beetje belachelijk als een vriendin zegt: “Oh, haha, ben je weer aan het puzzelen?” Alsof ik iets geks doe (vooral dat haha maakt het gek). Eén vriendin zegt wel eens: “Ik vind het zó schattig dat jij gewoon puzzelt!” Vast lief bedoeld, maar het klinkt dan net alsof ik iets supergênants doe of zo.

3 likes

Hier net zo! Heb altijd het idee dat ik de oma van de groep ben. Puur omdat ik puzzelen en dan nu ook borduren, leuk vind. Soms voel ik mij niet een normale jong volwassene daardoor :sweat_smile: En dan wordt ik weer super blij van dit topic!

2 likes

Ik heb dit dus ook met King puzzels! Ik heb tnt alleen Jan van Haasteren en Ravensburger gekocht omdat ik bang ben dat andere puzzels slechte kwaliteit zijn. Maar vind het wel een dure hobby, zo’n Jan van Haasteren kost al gauw 20,00? Is via Marktplaats aan te raden of niet?

1 like

Het is wel een beetje een dure hobby ja. Ik heb twee weken terug denk ik 9 puzzels totaal overgekocht (6 van 1 verkoper en 3 van 1 ander) voor denk ik totaal 50 euro kwijt inpv 9 x 15 a 20 euro. (9x15 = 135 , 9x20 = 180). Is wel even goed zoeken en kijken ook op mensen hun profiel of ze meer verkopen. dan is het leuk! (En hopen dat ze compleet zijn dan)

Volgens mij heeft Kruidvat ook vaak die Jan van Haasteren in de aanbieding. of ik heb het verkeerd dat kan ook…

Plus heel vaak kijk ik ook op Amazon. zie dat daar de puzzels ook weer wat goedkoper beginnen te worden dan aan het begin van de corona uitbraak.

EDIT: Ah ja ! Kruidvat heeft ze in de aanbieding nu ook. Wel 500 stukjes

janvanhaasteren

2 likes

Woeeee score!!! Ze hebben ze best wel vaak in de aanbieding volgens mij dit soort puzzels! :grin:

Voor liefhebbers van katten én puzzels:

3 likes

Een van de eerste tweedehands puzzels is af en hij is compleet :smiley:
(stond ook in de advertentie maar toch altijd even afwachten)

Sommige punten wilde ik hem wel in de hoek gooien, vooral met de lucht. Tot ik hem een beetje door had.

12 likes

Ik heb ook wel eens redelijk goedkope puzzels bij de Blokker vandaan!

1 like

Heb deze puzzel binnen maar hij past niet op onze tafel :joy:

17 likes

wooow 3000! Dat wordt een grotere tafel kopen :stuck_out_tongue: hahaha nee grapje.

1 like

Een groter huis kopen eerder haha geen idee waar ik de puzzel ga laten

1 like

Beetje wazige foto geloof ik maar vandaag deze afgemaakt! 2000 stukjes.

25 likes

praaaaaaaachtig! Werd je soms niet super gefrustreerd van de lucht?

1 like

De lucht heeft juist heel veel kleurverschillen dus daar was ik vrij snel mee klaar gelukkig! Vond het gras moeilijker haha, terwijl dat juist makkelijker lijkt door alle dieren en bloemen enzo. Maar ik maakte 'm ook zonder voorbeeld haha, dat maakte het ook wel lastig.

1 like

Ik heb vandaag deze puzzel afgemaakt en ik vond het zo leuk om ‘m te maken doordat er zoveel verschillende ‘gebiedjes’ zijn. En ik vond de puzzelkwaliteit ook heel fijn, het puzzelde echt lekker weg en het was altijd duidelijk of stukjes passen of niet

Foto

12 likes