Het legpuzzel-topic

Ik ben sinds quarantainelife begonnen met puzzelen, meteen 1000 stukjes want er was even niks anders voor handen maar ik vind het ZO lastig! Heeft iemand tips? De randen heb ik al maar daarna loop ik gewoon compleet vast, ik zoek nu kleuren bij elkaar maar zit nu dus met 40 stukjes die een mand (MAND!) zouden moeten vormen maar niks past in elkaar en ik word er zó gefrustreerd van maar wil ergens ook niet opgeven? Is er een tactiek mogelijk of gaat het gewoon écht om volhouden en doorzetten tot je toch iets hebt gevonden wat past? Want dan moet ik daar nog even in trainen geloof ik haha

1 like

In een middag gemaakt :grin:
@iloveblush helpt ook wel om naar vormen van de stukjes te kijken!

7 likes

Heb je een foto van de puzzel waarmee je bezig bent? Dan Zou ik kunnen zeggen hoe ik het zou aanpakken

2 likes

goed bezig!

Heb deze puzzel heb ook thuis in de kast liggen. Jan van Haasteren puzzels zijn leuk he!?

Ja dit is een dubbele, zit ook nog een andere in de doos. Best leuk, maar maak liever puzzels van afbeeldingen zoals dat schilderij dat ik eerder postte :grin:

Hangt heel erg van de puzzel af. Eerst de randen inderdaad, en daarna sorteren op kleur en/of op iets dat heel centraal/opvallend is in de puzzel (hoofdpersonage, opvallend kleurvlak, huisje, …). Eens je een goed begin hebt, ga je vaak meer details zien in de puzzel, of kan je over gaan naar een tweede onderwerp/kleur. En eindigen met de lucht/de zwarte vlakken/de moeilijke stukken.

Maar als het een troost mag zijn, ik vind het begin (nadat de randjes gelegd zijn) en het einde (als je enkel nog heel veel moeilijke stukjes over hebt) ook vaak het lastigst. Eens je wat vorderingen ziet, gaat het beter.

Als het echt allemaal gelijkaardige stukjes zijn, sorteer ik ze op vorm. Je hebt bij de meeste puzzels “lange” en “brede” stukjes, die afwisselend in elkaar passen. Dus dan zoek ik alle lange stukjes samen en alle brede stukjes en ga ik ze gewoon 1 voor 1 proberen. Maar ik heb een grote haat voor puzzels die alleen maar dat soort vlakken hebben, haha. Het hoeven geen Jan van Haasterens te zijn, maar een beetje drukte in de puzzel heb ik liever.

1 like

Ik heb weer eens een poging gedaan tot ‘sorteren’ . Kijken of dat een beetje helpt. Soms als ik gewoon echt vanuit de doos werk heb ik het idee dat ik veel langer bezig ben.
Heb mijzelf nog nooit zo voldaan en op orde gevoeld. Bakjes zijn gewoon van HEMA.

3 likes

Ik gebruik daar plastic ziplockzakjes voor. Die dus vervolgens in de badkamer belanden met nog een stukje erin. Misschien ook maar overgaan op bakjes.

Totzovermijnspreekbeurtzijnernogvragen.

1 like

Ik gebruikte de ziplocks ook daarvoor maar op de een of andere manier vond ik dat toch niet zo fijn.

Heb nu 1 bakje leeg en heb het gevoel dat ik heeel snel ga nu ineens. Al heb ik dat gevoel wel vaker met die kinkade Disney puzzels en dan even later zit ik vast :joy:

Ik bewaar vaak kleinere doosjes waarin cadeautjes zaten, bijvoorbeeld zo’n klein Rituals-setje. Dan gebruik de bodem en de deksel ook als sorteerbakjes. Momenteel heb ik veel puzzelstukjes gesorteerd in glazen bakjes, maar die mis ik nu in de keuken dus dat is ook niet handig. Ik vind de Hema-bakjes wel slim, omdat je er ook deksels op kan doen en het dus niet zo erg is als je zo’n bakje van de tafel stoot :wink:

1 like

Ook weer eentje af

11 likes

Af! Nu lekker beginnen aan m’n Flow puzzel :blush:

4 likes

Dooooneeee

14 likes

Wat doen jullie eigenlijk met de gemaakte puzzels? Meteen weer kapot maken en de doos in? Ik vind dat zo jammer van het tijd, maar ja kan het ook niet overal in huis ophangen. :joy:

Paar dagen laten liggen en dan de doos in. Daarna op Marktplaats of aan iemand doorgeven of met iemand ruilen.

3 likes

Ik ben ook aan deze bezig! :ok_hand:

Heb deze bestelt. Vond alle vier de puzzels leuk en zo scheelde het veel geld. Ik kende dit merk eigenlijk niet echt maar ze hebben echt heel veel prachtige puzzels. Ik ben begonnen met de puzzel van het bloemenwinkeltje en de mooie kat in het midden.

15 likes

Hee deze kwam me heel bekend voor, ben deze nu ook aan het maken!

1 like

Dit is een lijn van Jumbo :slight_smile:

1 like

waar zijn we aan begonnen :sweat_smile:

5 likes