Het legpuzzel-topic

Oef lijkt me vrij complex inderdaad maar ook wel weer een uitdaging. Als hij dan af is heb je denk ik wel een voldaan gevoel!

Klaaaaar! Deze was heel leuk. Ik wil de Prince John-versie van deze ook hebben.

12 likes

Hebben jullie ook periodes dat je puzzel en periodes dat je niks aanraakt? Heb volgens mij al 1,5 niet meer gepuzzeld haha

Ja! Na de art puzzel met Rapunzel met al die roze paarse stukjes heb ik een maand geen puzzel aangeraakt.

Mooi!
Ik heb hem van Jafar.

2 likes

Weer een wasgij gemaakt; de puzzel is anders dan het voorbeeld. Mist alleen wel eens stukje :cry:

8 likes

Pfieuw dit was wel ff een zware bevalling, omdat je niet op vorm van de stukjes kon puzzelen (zijn allemaal t zelfde)

12 likes

Oh dat klinkt echt verschrikkelijk!

Sinds kort, mede door dit topic, ben ik ook aan het puzzelen geslagen. ik vind 250 a 500 al een hele uitdaging, dus dit is echt petje af. Maar wat ik me nu steeds afvraag, wat bedoel je met op vorm puzzelen? Ik kan er maar niet achter komen wat dat nu in moet houden…

6 likes

Ik bedoelde daarmee de vorm van de puzzelstukjes. Normaal puzzel ik juist op kleur (van de puzzelstukjes), maar dat was nu niet haalbaar. Zo veel op vorm puzzelen was voor mij nieuw… Maar anders lukte het echt niet.

1 like

Nou, je hebt zegmaar ‘normale’ puzzelstukjes met aan beide kanten den uitstulping en aan beide kanten een gat waar de uitstulping van een ander stukje in moet.

Maar je hebt ook stukjes met 3 uitstulpingen, of 4, of juist maar een of helemaal geen. Soms heb je er ook 2, maar dan zitten ze bijv aan een de zijden naast elkaar ipv tegenover elkaar.

Ik hoop dat het zo enigszins logisch klinkt hahaha.

1 like

Ik puzzel altijd op mijn ipad maar wil nu wel weer eens een echte puzzel kopen, dit topic maakt me zo blij

Gister deze Van Haasteren afgemaakt. Vind dit eigenlijk echt irritante puzzels haha, want je kan niks op kleur selecteren omdat er zoveel hoofden op staan. Heeft 950 stukjes.
Heb nu nog een van Haasteren, van m’n schoonvader geleend, en dan ga ik eens kijken of ik andere puzzels leuker vind. :slight_smile:

5 likes

Er zijn gelukkig genoeg Jan van Haasteren puzzels met minder mensen! Je hebt alleen dan het probleem dat heel veel voorwerpen dezelfde kleuren hebben haha.

1 like

Ja, die andere die ik heb heeft inderdaad minder mensen! En dat veel voorwerpen dezelfde kleur hebben, doen ze natuurlijk ook om het wat moeilijker te maken. Als ik dan lees dat mensen op een nk puzzelen zo’n van Haasteren puzzel in anderhalf uur maken dan denk ik echt: hoeee??? Haha nog echte beginner hier hoor.

Maaar bij een NK werk je in teams van 4 mensen dacht ik! Dus bijvoorbeeld 1 iemand doet de randjes, 1 de rode vlakken, 1 de mensen, 1 de overige opvallende dingen. Lijkt mij best grappig om eens mee te doen hahaha, maar mijn vrienden puzzelen niet.

1 like

hier ook! Vooral met die kinkade puzzels duurt het toch wel even voordat ik door heb wat waar hoort ><

1 like

Hahahah yessss!!

Haha gaat uiteindelijk ook om de ervaring toch? Het lijkt mij best gezellig om eens mee te maken haha. Hoewel ik wel heeeel competitief ben.

Wat doen jullie met jullie puzzel als hij klaar is?
Terug de doos in, inkaderen, …?