Top dat je het zo relativeert voor jezelf! Je hebt ook helemaal gelijk. Geniet van je vakantie!
Dank je wel, lief!
Als mede dikke vrouw wil ik je even een hart onder de riem steken: dit is echt niet zo. Je bent niet per definitie unlovable als je dik bent. Niet iedereen vindt het aantrekkelijk, dat is waar, maar dat er blijven echt zat mensen over. Ik gun jou (en iedereen op de wereld haha) vooral dat je jezelf kunt waarderen, of je nou 50 of 150 kilo gaat wegen.
Superlief, dank je wel! En ik gun jou hetzelfde natuurlijk.
Ik wil even wat toevoegen, ik denk zeker niet dat je vanwege je overgewicht de liefde bent misgelopen. Er zijn zat mannen die niet op âdikâ vallen, maar ook zat mannen die niet op blond vallen, of op dun of etc. Ik neem aan dat jij ook niet op elke man valt? Voor de een is een surfdude met een hawaii blouse mister perfect, en voor mij is dat bijvoorbeeld dan Valerio Zenno. En zo is dat andersom bij mannen ook. Soms was ik ook wel eens onzeker met uitgaan, omdat die ene jongen niet naar mij keek, en wel naar een slanke vriendin bijvoorbeeld. Op zulke momenten vroeg ik mij dan af of ik hem eigenlijk wel knap vond, en of ik hem uberhaupt had zien staan als dat eerste mij niet was opgevallen.
Verder dacht ik ook verder na, hoevaak ik wel niet iemand stiekem zat te checken omdat hij knap was. Er zullen ook zat mannen zijn die dat ook bij jou gedaan hebben, alleen dan minder opvallend.
Het is een beetje onsamenhangend, en kan het niet echt goed verwoorden. Maar wat ik wil zeggen is dat het echt niet allemaal zo zwart/wit is als hoe het lijkt. Ik weet zeker dat er zat mannen zijn die wel denken van âdamnnâ maar het niet durven uitspreken, want verlegen. Er komt echt heus wel iemand op je pad die jou echt helemaal geweldig vind, en je ook nog eens heel gelukkig maakt.
Head up, je mag er echt wezen
Omdat je een werkrelatie met ze hebt, daarom kan het eigenlijk niet. Je bent soms ook een soort hulpverlener, en iemand die veel weet van veel mensen. Daarom is gepaste afstand gewenst.
@Dombo, in mijn kerk zou dat wel op prijs worden gesteld. Ook vanuit het idee van âwat voor dominee ben je als je eigen partner niet gelooftâ. Maar het meeste speelt denk ik mee dat het voor mezelf gewoon heel belangrijk is om dit te delen, omdat het voor mezelf iets heel belangrijks is
Thanks, dit kon ik echt goed gebruiken.
Zelfvertrouwen is sowieso het meest sexy dat er is. Omdat dat echt het grootste deel van je uitstraling is. En niks zo aantrekkelijk als iemand die weet wat ze wil en wat ze te bieden heeft.
Iemand die alleen maar knap is kan je feliciteren met hun hoofd, maar wat heb je er verder aan als dat het enige is?
Ik herken mezelf heel erg in wat je zegt. Ik heb me ook altijd zo gevoeld, dat geen man me leuk genoeg zou vinden omdat ik altijd te zwaar ben geweest. Maar ik besef me nu dat dit zo zelf destructief is om zo te denken. Op een gegeven moment dacht ik dat ik met mijn flinkere postuur iig wel mezelf bescherm van alle oppervlakkige assholes die bizar veel om dat soort dingen geven, want die zullen mij nooit aanspreken, waardoor de lievere/ minder oppervlakkige mannen overblijven, als een soort filter haha. Ik hoop dat je je beseft dat je gewoon hartstikke leuk bent, en dat als je wat aan je gewicht wil doen, je dat hooguit voor je gezondheid moet doen, en niet voor een man. Zoân man is dan toch jouw moeite niet waard, want je verdient beter dan dat
Dit is voor mij wel een mega eye opener geweest. Voor mijn enige relatie had ik weinig zelfvertrouwen. Was onzeker over alles en mezelf en wist helemaal niet echt wie ik was of wat ik nou wilde. Ik wilde wel heel erg graag een relatie. Toch was er bij mij gewoon nooit iets gaande. Geen eens een flirt, gewoon nul. Niks. Al mân vriendinnen waren aan het daten en rond sletten zoals je deed van 16 tot begin 20 en ik had niks. Jaren lang, tot ik ineens mijn vriend weer ontmoette en die kende ik al jaren daarvoor dus dat telde eigenlijk ook niet helemaal.
Toen mijn relatie uit ging kwam ik daar echt als een ander mens uit. Ik heb heel veel tijd in mezelf gestoken/aan mezelf gewerkt door mijn burn out en veel therapie gehad. Door te stoppen met de pil heeft mijn zelfvertrouwen ook een boost gekregen, ik zit goed in mân vel en weet wat ik wil in het leven. En daarnaast heb ik nu ook skills in bed haha dus ik weet wat ik te geven heb. En ik merk zo duidelijk dat dat effect heeft. Ineens is het helemaal niet meer moeilijk om te daten of flirts te hebben of scharrels te vinden. Mannen reageren nu zo anders op me dan voorheen. Dingen gaan gewoon wat meer vanzelf nu en ik weet ook ineens wat ik moet doen/zeggen.
Een relatie vinden is nog steeds mega lastig want tot nu toe blijft niks hangen maar zelfvertrouwen opent wel alle deuren heb ik gemerkt. Helaas is dat iets wat je niet kunt forceren en wat echt van binnenuit moet komen. Maar het is het wel echt waard om in jezelf te investeren als je op zoek bent naar een relatie, heb ik gemerkt.
Hahahaha
Het filter heeft bij mij soms niet gewerkt, maar dat waren dan waarschijnlijk mannen die denken dat dikke vrouwen onzeker genoeg zijn om alles te doen voor hun aandacht. Ik ben gelukkig een stuk beter geworden in het afkappen van zulke bullshit.
Ik heb ook wel momenten dat ik blij ben met mezelf, maar die moeten dus vaker voorkomen haha. Thanks voor de peptalk.
Nee natuurlijk niet haha. Dat is natuurlijk maar een klein onderdeel ervan.
Voor ik mijn vriend kreeg was ik maagd en als jongens dan interesse toonde werd ik direct nerveus en onzeker want help hoe moest dat dan en durfde ik dat wel etc. Door mijn onzekerheid daarover kapte ik dingen al heel gauw af. Dat die onzekerheid is weg gevallen doet al heel veel.
Zelfvertrouwen is juist belangrijker als je NIET gewild bent. Als dingen nu mislukken of dates stuk lopen denk ik niet langer âwat is er mis met mijâ maar denk ik gewoon âhet werkte nietâ. En dat maakt dat je eerder open staat voor anderen denk ik.
Herkenbaar! Ik was vroeger altijd heel onzeker wat mij echt afremde om dingen te doen en vooral te genieten. Nu ben ik vrij zeker, krijg veel complimenten waar ik echt van groei. Dan kan je echt meer jezelf zijn
Imo is zelfvertrouwen geen fok geven of de hele dag bezig te zijn met hoe gewild je bent. Je waarde van niemand behalve jezelf laten afhangen, het is niet het ene moment belangrijker of aanweziger, je bent gewoon vanuit jezelf blij met jezelf en accepteert jezelf.
Als je bezig bent met hoe gewild je wel of niet bent, ben je alsnog alleen maar bezig met een anderâs perceptie van jou.
True, ik greep even terug op de opmerking over alleen zelfvertrouwen hebben als je gewild bent.
Maar je hebt gelijk idd!
Zo voelt het voor mij helemaal niet. Het feit dat hij die gevoelens niet voor mij had was het probleem niet zo. Dat is niet leuk maar so be it, dat kan. Het ging om de manier waarop hij dat uitte, dat was vrij hard en oneerlijk naar mij toe en dat deed mij pijn. (Iets waar ik het inmiddels met hem over gehad heb en wat hij uit zichzelf ook heeft gezegd, dat hij daar in echt een lul was en dat het niet eerlijk was naar mij toe. Hij heeft zân excuses aangeboden en alles genuanceerd. Het zat ook niet helemaal zoals hij toen uit schrik/paniek zei. We zijn nu dus gewoon allebei helemaal okĂ©).
Ik vond onze verhouding wel ongelijk voelen, omdat ik het gevoel had dat ik meer investeerde in hem dan hij in mij en hij deed alsof hij dat de normaalste zaak van de wereld vond. Dat stootte mij tegen de borst.
Gisteravobd een feestje gehad en heb voor het eerst meegemaakt dat ik een van de weinig vrouwelijk singles was en dat iedereen mij probeerde te koppelen. Ik kende op dat feestje ook maar een persoon dus vond het al stoer dat ik daar nog zo lang gebleven ben, maar het koppelen bleef maar door gaan. Meerdere keren ook gezegd dat ik niet op zoek was.
Nooit begrepen waarom mensen dit irritant zouden vinden, maar nu begrijp ik het heel goed
Zoân vreemd gedrag is dat. Wie probeer jou te koppelen dan? Die ene persoon die je wel kende?
Jaa, samen met haar vriend en zijn vrienden.
Ik zou echt willen dat ik wat meer⊠hmm ik weet niet, was?
Ik kan het niet uitleggen maar ik ben soms nog een soort van geremd? Dan denk ik te snel bij een jongen ah nee das niks, of niet mn type, of bla bla bla
En ik vind single zijn niet erg!! Maar vind het wel leuk om gewoon soms met iemand te netflixen in bed of uit eten of gewoon nöken natuurlijk. Maar anderzijds sta ik daar dan weer helemaal niet voor open want ik negeer al mn tindermatches en insta dmâs uit een soort angst?
Ok vaag verhaal maar herkenbaar voor iemand?