Het leed dat single zijn heet

Ik vind het wel anders met samenwonen, als we dan bij die vriendin thuis afspreken vind ik het helemaal prima als haar partner er ook is. Het is tenslotte het huis van hen samen. En vaak vind ik het ook wel gezellig bij uitjes, maar dan moet het 1) wel besproken zijn en 2) het niet elke keer gebeuren… Ik heb een vriendschap met jou, niet met je partner? Soms wil je gewoon even ongefilterd je hart luchten of ouderwets samen dingen doen en dat kan niet met aanhang erbij.

Toen m’n beste vriendin net een relatie had kwam haar vriend ALTIJD onaangekondigd mee en dat vond ik zo kut. Heb daar ook een gesprek met haar over gehad en nu gaat het prima, helft van de tijd gaat hij mee, andere helft niet. Beetje op gevoel wanneer het tijd is en dat werkt wel. Misschien kan je dat nog proberen @lapzwans?

2 likes

Bij hun twee spreek ik idd vaak bij hun thuis af omdat ze allebei in een gat wonen en ik in de stad dus dat gaat meestal zo.

Als ze in de stad zijn, zijn ze ook bijna altijd met vriend.

Haha ja zoooo irritant.

Een van mijn beste vriendinnen had destijds ook een vriend die ze overal mee naar toe wilde nemen. We spraken meestal met zijn vieren af en altijd vroeg ze dan (dat wel): is het goed als K. ook meekomt? En dan zei een van mijn andere vriendinnen vaak al ja, en dan durfde ik niet de nare heks te zijn door te zeggen dat ik het wel leuk zou vinden als hij er een keer niet bij was. Toen ik het uitging, heb ik dat wel gezegd. Bleek dat mijn andere vriendinnen ook bang waren om de nare heks te zijn als ze ‘nee’ zeiden en dat de eerste vriendin dat echt nooit gedacht had en zei dat we het echt aan konden geven als we het een keer niet zo leuk zouden vinden. Met haar huidige vriend is ze minder klef, en ik zou nu ook eerder aangeven als hij er altijd bij is.

1 like

Bedankt allemaal voor jullie input. Vond het even lastig plaatsen of mijn frustratie terecht is. Ik denk dat deels de ergernis ook komt van het feit dat bovengenoemde vriendin heel lang samen met mij de single van de groep was en klaagde over dezelfde dingen, maar nu ze een relatie heeft 180 graden is gedraaid. Snap het ook wel, ze is gek op hem en hij op haar en ik gun hen het geluk samen. Maar vind het wel lastig dat haar leven nu ook draait om haar relatie en alles wat daarbij hoort en ze ‘vergeten’ is hoe vervelend zij het ook vond om single te zijn.

1 like

Zoveel zin om m’n scharrel weer eens te zien. Het is beter van niet maar ik heb gewoon echt weer even behoefte om die spinnenwebben tussen m’n benen uit te laten halen.

Tweestrijd dit…

12 likes

Leuke kaart,maar die kan ik dus niet sturen :sweat_smile:

4 likes

Jawel hoor, koninklijk meervoud :princess:

12 likes

Jij en het universum

3 likes

Heb je een huisdier? Een huisdier is ook een ‘mens’.

6 likes

Hahah nee geen huisdier helaas.
Universum of karma…het kan allemaal :slight_smile:

Ooohh dit wil ik volgend jaar! Dit jaar pas ik op huis en poezen van vrienden maar ik onthou dit idee zeker

1 like

Dag mede-foreveraloners. Ik ben blij dat ik eindelijk met jullie mee kan posten over het (prima, maar soms toch een beetje eenzame) single bestaan.

Gisteren keek ik weer eens naar de Friends-aflevering waarin Chandler bijna in tranen is omdat Monica volgens Joey zou zijn vertrokken nadat Chandler haar wijsmaakte dat hij nooit zou willen trouwen. Ik vond het zooo lief. Maar dit soort dingen herinneren mij er ook altijd aan dat ik nog nooit iemand heb gehad die bang was om mij te verliezen. Denk de laatste tijd echt regelmatig: houd ik wel genoeg van mezelf? Aangezien mensen in relaties altijd zeggen: 'eerst van jezelf houden, dan van een ander blablabla. ‘Je komt de juiste tegen als je er klaar voor bent’ of ‘als je het niet verwacht yadadada…’ (wat dus nooit gaat gebeuren omdat ik inmiddels dagelijks zowel bewust als onbewust een bijna obsessieve scan van de mannelijke populatie doe, op zoek naar een potentiële partner :sob:). En ergens vind ik het ook belachelijk dat ik dat doe maar het gaat bijna automatisch. Terwijl ik er ergens ook van overtuigd ben dat ik echt wel gelukkig en dankbaar ben als single en precies leef zoals mijn hartje begeert, regelmatig alleen op pad ga en lieve vrienden en familie etc. heb.

Enfin, ik vind het kut dat we allemaal dit partner-gemis hebben, maar ik ben stiekem ook een beetje blij dat we met zoveel dat partner-gemist hebben. Ik vind ons niet zielig, tho. Het is gewoon jammer.

8 likes

Ik vind het oprecht fijn dat je dat zo ervaart! Ik wou dat ik het me ook wat minder aantrok allemaal. Je weet gelukkig wel hoe het is om een relatie te hebben. Ik heb op bijna 25-jarige leeftijd nog niet van één relatie mogen proeven. Wel een paar keer ‘het begin van’ of fwb, vind het gewoon zuur. En ik ben echt geen vervelend persoon, al zeg ik zelf, hahaha.

4 likes

Ik ben 28 en heb ook alleen maar scharrels, dates en fwb gehad.

Vind het niet zuur, zelf.
Ben wel een redelijk vervelend persoon zelf, Maarja ook daar kan je van houden.

28 likes

Ik ben 26 en heb ook nog nooit een relatie (of zelfs een scharrel of een fwb of wat dan ook gehad). Heb me er wel een hele tijd onzeker over gevoeld, vooral toen ik begin 20 was, maar inmiddels maak ik me er niet echt druk over. Ik heb een heel leuk leven en niet het gevoel dat ik iets mis.

3 likes

Klopt ook wel en het grootste gedeelte van de tijd kan ik ook wel redelijk goed relativeren en heb ik ook nog veel vrienden in hetzelfde schuitje, maar op sommige momenten is dat zure gewoon veel sterker. Ben ook wel een heel dromerig persoon moet ik zeggen, leef soms iets teveel in mijn hoofd dan in het moment. Ik stel me dan weleens voor hoe dat dan zou zijn. Het lijkt me gewoon heel fijn om iemand te hebben. Ik leef al een heel fijn leven, absoluut. Wil het gewoon delen met een lieve man die zijn leven ook met mij wil delen. Weet niet goed waarom. Vroeger had ik er veel minder last van, maar in de huidige fase van mijn leven met zoveel mensen die gaan trouwen en kinderen krijgen etc. en dan ben ik zo blij voor hen maar vraag ik mij af of ik dat ooit mag ervaren…

6 likes

Wat rot! Maar ook een goed leermoment om te weten waar je absoluut niet voor tekent! :slight_smile:

Dat snap ik wel hoor, kan ook wel eens denken van goh hoop binnen 10 jaar toch een soort toekomstvisie met man in Mn leven te hebben, heeel misschien zelfs een kind.

1 like

Dat is ook gewoon goed! Zolang jij je daar goed bij voelt is het ook allemaal prima. Merk gewoon dat ik zelf steeds vaker een soort ongemak/schaamte voel. Een collega vroeg afgelopen vrijdag nog of ik een vriend had en ik schrik tegenwoordig gewoon van die vraag terwijl ze heel casual gesteld wordt. Een andere collega vroeg het een tijdje terug ook al. Tijdens gesprekken over relaties hoop ik meestal ook dat mensen niet doorvragen naar hoelang ik al single ben. Is gelukkig nooit gebeurd, maar ik schiet gewoon in de stress als ik denk aan het idee dat ik die vraag moet beantwoorden. Wat super stom is omdat het nergens voor nodig is maar toch. Mensen vinden dat toch altijd vreemd als je nog nooit een relatie hebt gehad. Of mensen die om de zoveel tijd vragen hoe het gaat in de liefde en bijna met medelijden naar je kijken als het nog steeds niets blijkt. Ik kan me dat zo aantrekken terwijl ik in de rest van mijn leven me veel minder iets van anderen aantrek. Ligt toch gevoelig.

Ik merk soms dat ik een soort van druk voel om een relatie te krijgen. Niet alleen vanuit mijn omgeving, maar ook vanuit mezelf. Over een paar jaar ben ik echt dominee, en die zijn niet echt dateable over het algemeen hahaha. Maar ik snap ook niet hoe mensen zomaar aan relaties komen, ik ben bijna nooit in de gelegenheid dat het dichtbij is. Maar ik zoek het ook weer niet op, want ik hoef het ook weer niet perse nu, en ik geniet ook van mijn vrijheid

2 likes