Het leed dat single zijn heet

Oh bah ik zie ook op tegen oud en nieuw. Ik kan wel naar mijn ouders maar dan kijken we de oudejaarsconference en ga ik om 1 uur naar huis en voel ik me echt eenzaam.
Alleen thuisblijven vind ik ook niks. Bij mij in de wijk is het met oud en nieuw echt net oorlog. Heel veel illegaal vuurwerk met enorme explosies, beetje eng.
Zou het best leuk vinden als mijn ouders naar mij komen maar mijn moeder durft niet over straat dan.
Ik ga een single vriendin vragen of ze het samen wil vieren denk ik.

1 like

Bleh ik ben sinds 2 maanden weer single en zie ook nu al tegen nieuwjaar op inderdaad. Ik vierde dit altijd samen met mijn ex de afgelopen 5 jaar, we gingen eigenlijk altijd ergens naar een hotel in Nederland of buitenland.
Al mijn vriendinnen vieren het met hun vriend/kinderen/vrienden van hun vriend. Zelfs mijn ouders vieren het met vrienden.
Ben erover aan het denken om mijn puppy als excuses te gebruiken om alleen thuis te blijven, al kan hij technisch gezien naar mijn ouders. Niet dat ik ĂŒberhaupt andere plannen heb maar goed :joy: En idd ook geen zin in dat 12u moment. Al een keer eerder meegemaakt dat iedereen om me heen met hun vriendje stond te zoenen en ik zo lekker verloren ertussen stond haha

2 likes

Ik denk dat mijn ouders gezellig bij mij langskomen!
Maar heb me al meerdere keren voorgenomen om als ik geen plannen heb een keer een nachtje te boeken in een 5-sterren hotel en te genieten van de Spa-faciliteiten en roomservice!

4 likes

Bij mij wordt 't of dronken worden met m’n beste vriendin of dat tweede idd!

1 like

Het lijkt op een of andere manier verplicht om mensen om je heen te hebben met die feestdagen. Zelfs als je het niet wil.

5 likes

Een meisje wat ik via via ken heeft 6 weken geleden haar relatie verbroken met haar toenmalige vriend, ze waren 3 jaar samen en woonden ook samen etc. Best heftig allemaal.

Stuurt ze net een berichtje in de groepsapp ‘Hey meiden, ik wil wat mededelen. Ik heb 3 september X ontmoet en we zijn gaan daten en we hebben nu een relatie, we zijn zooo gelukkig samen!’

Echt HOE. Ik begrijp dit gewoon niet. HOE DAN. Ik kan ook gewoon niet eens iets zeggen want ik heb werkelijk geen idee hoe ik hierop moet reageren.

8 likes

Statistisch gezien is het toch ook gewoon haast niet mogelijk dat je gewoon DIRECT weer een nieuw geweldig iemand ontmoet met wie je een relatie zou kunnen hebben?
Ik begrijp gewoon niet hoe sommige mensen dit doen. ELKE keer meteen weer een nieuwe relatie. Waar haal je ze vandaan? Hoe kan het?

11 likes

Pffff ik snap daar ook helemaal geen reet van! Vraag me af of zij dan echt echt verliefd zijn of meer een opvullen voor de leegte zoeken.

1 like

Laatst hadden mijn collega’s (ken ik nog niet zo heel lang) het over het enerverende onderwerp wel of niet een kerstboom in huis. Ik zei dat ik waarschijnlijk geen boom wilde. Zegt een collega, man: ‘Oh, is dat omdat je alleen bent?’

Uh nee, maar thanks voor het inwrijven dude.

Wat heerlijk in zo’n hotel! Ik zou dat ook best willen maar dan ergens waar geen vuurwerkgeknal is.

1 like

Dit klinkt echt zo relaxed, ben benieuwd wat mijn vriend dit jaar met oud en nieuw gaat doen.

1 like

Misschien heeft ze gelogen over de datum en ging ze al een tijdje met deze jongen. Misschien is hij zelfs wel de reden geweest voor haar om haar relatie te verbreken.

1 like

Ik zit eraan te denken om deze maand in mijn eentje te gaan festivallen. Heb dat al zo lang niet meer gedaan dat ik me afvraag of ik 't nog wel durf.

Ik ga uit met Oud & Nieuw. Lekker jagen, kijken of ik 't nog kan. Ik heb serieus al 3 jaar niet meer gezoend.

2 likes

Ik heb een vriendin die nu sinds een jaar een relatie heeft met een leuke jongen, maar hem ook vaak laat aansluiten. Als ik met haar koffie ga drinken dan komt hij meestal ook even langs (zonder overleg).

Nu is er een voorstelling over Thierry Mugler in de Kunsthal, dus ik had in de groepsapp met onze vriendinnengroep gevraagd wie er mee ging. Een van mijn vriendinnen haar vriend woont tijdelijk in het buitenland en komende weekenden was zij of daar of hij hier. Dus dat gaf ze aan en toen gaf bovenstaande vriendin gelijk aan ‘oh, neem hem dan mee’.

Ben ik nu echt heel jaloers/kinderachtig dat ik geen zin heb om steeds ook te moeten socializen met de partner van mijn vriendinnen? Of is dit iets wat normaal is en waar ik niet zo moeilijk over moet doen? Ik vraag me af of ik hier anders over zou denken als ik niet ongewenst single was. Maarja loopt sowieso even niet lekker in contact met vriendinnen omdat ik mentale issues heb gehad, maar blegh

Hmm met de betrekking tot die vriendin die een vriend heeft die tijdelijk in het buitenland woont snap ik wel dat er wordt gezegd dat ie mee kan/ mee gaat. Van die andere vriendin snap ik wel dat je het irritant kan vinden als het elke keer gebeurd.

Ja ik vind dit ook irritant. Leuk om de vriend van mijn vriendinnen zo af en toe te zien maar als ik met hen afspreek hoeft hij echt niet automatisch mee. Daarbij vind ik de sfeer ook anders als er aanhang bij is, je bespreekt bepaalde (persoonlijke) dingen gewoon liever alleen met je vriendinnen

Maar ik heb het gevoel dat dit een impopulaire mening is want ik krijg juist vaak het verwijt van vriendinnen dat ze mijn vriend nooit zien
 (ik neem hem paar keer per jaar mee naar etentjes/feestjes en natuurlijk bij mijn verjaardag etc)

5 likes

Ik hou hier ook niet van, ongeacht of ik single ben of een relatie heb. De dynamiek is toch anders met iemand erbij die je minder goed kent. Ik nam m’n toenmalige vriendjes ook nooit mee naar vriendinnen, die kerels vonden dat jammer dus blijkbaar is het wel sociaal geaccepteerd? Misschien ben ik raar haha, ben sowieso niet zo van ‘hoe meer zielen hoe meer vreugd’. Het lijkt me wel moeilijk om hier iets over te zeggen zonder mensen te kwetsen. Misschien even aankijken hoe het gaat en als ze vaker hun partners erbij willen, dan vragen of het af en toe ook zonder kan?

1 like

Ja precies @lapzwans in een specifiek geval vriend meenemen omdat hij voor haar in het land is vind ik wat anders, dat komt nou eenmaal beter uit zo, anders zou ze allicht niet meegaan/moet ze kiezen tussen met jou iets of haar vriend uit het buitenland zien.

Maar pffffffffff dit vind ik ook ergernis nummer 1 met vriendinnen die idd aaaaaaltuid en overal samen heen gaan en samen aankomen zonder dat we dat hebben afgesproken, ik vraag jĂłu om iets te doen, en dan word ik ĂĄltijd gedegradeerd tot vijfde wiel, rot op!!

Ik heb twee vriendinnen bij wie hun vriend er eigenlijk altijd bij is en ik heb daar nul moeite mee. Ze wonen nou eenmaal samen en als we daar zijn, dan is hun vriend er dus ook.

Ik zie hun een beetje als het meubilair dat erbij hoort.

3 likes

Ja tuurlijk, als je bij hen thuis bent en ze zijn er allebei is het logisch. Als je nooit ergens anders of bij jouzelf thuis kunt afspreken zonder dat de aanhang meemoet, ja, kan, maar vind het overdreven.

2 likes