Het leed dat single zijn heet

Ik vertelde m’n dochters dat ik van plan ben om volgend jaar een rondreis door Schotland te gaan doen. Leuk, zeggen ze, met wie?
Ik zei dat ik waarschijnlijk alleen zou gaan. Dat idee was echt even wennen voor ze.

1 like

Ik vind eigenlijk niks echt lastig. Vind het soms wel jammer dat ik iets niet kan delen met iemand (ervaringen op vakantie, een prachtig kunstwerk in een museum, een heerlijke maaltijd in een restaurant), maar ik geniet er net zo goed van. Vond de eerste keer in mijn eentje op vakantie wel een beetje lastig, maar inmiddels weet ik niet beter en vind ik het juist heerlijk. Als ik dan bijvoorbeeld een weekendje weg ben met vrienden erger ik me vaak aan het moeten wachten, alles moeten overleggen, niet altijd gewoon kunnen doen waar ik op dat moment zin in heb (natuurlijk is het ook gezellig hoor, het heeft beiden zijn voor- en nadelen).

@Mokie11 Heel stoer, gewoon lekker doen! Schotland lijkt me ook geweldig om nog eens naar terug te gaan, het is zo mooi daar :heart_eyes:

5 likes

Heel herkenbaar dat ergeren aan wachten als je dan met vrienden weggaat.
Alleen op vakantie vind ik heerlijk, lekker doen waar je zelf zin in hebt.

Wat ik wel heel lastig vind aan het alleen zijn is dat je niet iemand hebt met wie je alles kunt delen. Gewoon die kleine dingen. Ik heb nu best wel vaak dingen dat ik denk ohja dit weet nu niemand over mij. Tuurlijk deel ik wel dingen met familie en vrienden maar dat is toch anders.

7 likes

Dank je Kika, ik ga lekker zelf de rondreis plannen. Ik geniet nu al van het idee.

5 likes

Hostels zijn best een goed idee, ga ik me in verdiepen.

1 like

Ik heb buikgriep, en voel me echt zo ellendig, maar ik MOEST vandaag zelf de deur uit naar de supermarkt om wc-papier te halen :sob:

1 like

Beterschap. Doe maar rustig aan, buikgriep heeft tijd nodig.

1 like

Beterschap!

1 like

Like voor de herkenbaarheid, sterke en beterschap! Je bent geen lapzwans!

1 like

Ik denk dat je jouw gevoel best kan vertrouwen. En als het fijn is, dan is het toch prima. Gewoon van genieten.

Iedereen heeft z’n eigen proces, als jij voelt dat je er klaar voor bent zou ik als ik jou was lekker gaan daten. De mensen die dichtbij je staan zullen je er ook vast niet op veroordelen?

Als jij je er goed bij voelt, moet je het lekker doen. Het is jouw keuze en jouw gevoel, daar kan niemand anders iets over zeggen

1 like

mee eens!

ahh nee, wat rot! Ik zou bijna willen vragen waar je woont, het liefste zou ik een fruitmand en een levensvoorraad wc papier langsbrengen. Dikke knuffel!

1 like

Aaah vet lief van jou, gelukkig ben ik al best weer een beetje aan het opknappen

2 likes

Ik vind zo’n zondag als vandaag helemaal niet leuk. Buiten een brunch ben ik dus alleen geweest. Op sommige dagen kan ik daar zo over nadenken. Nu ook, lig ik in bed en dan mis ik echt iemand om mee te kletsen of even tegen aan te liggen.
Oke zwelg-modus uit.

Ik vind het normaal gezien altijd super chill dat ik single ben, maar dit jaar kijk ik echt ZO op tegen Nieuwjaar. Iedereen om me heen heeft een partner en tegenwoordig ook kinderen en ze lijken dit jaar allemaal wat te gaan doen met bevriende koppels. Ergens bij aansluiten wordt me ook niet meer gevraagd nu er baby’s in het spel zijn en too be honest weet ik ook niet of ik daar zin in zou hebben. Geen ideeee wat ik dit jaar ga doen? In alleen thuis zitten heb ik ook niet zoveel zin. Wat gaan jullie doen?

2 likes

Wow is dat nu al een ding in jouw omgeving? Hier nog niks over gehoord. Gelukkig heb ik niet alleen maar stelletjes om me heen, ben meest op een feestje waarbij er meerdere vrijgezel zijn. Maar alsnog altijd wel confrontatie met dat stelletjes elkaar eerst uigebreid gaan staan kussen voor ze oog hebben voor hun omgeving :’) (ja dan ben ik lichtelijk jaloers)
(Date wel met iemand maar hij moet werken met oud en nieuw en anders stond het ook zeker niet vast dat we elkaar zouden zien)

Ik vertrek 1 november naar het buitenland en kom pas eind december terug dus was even met vriendinnen aan het kijken wanneer we konden meeten als ik terug ben. Vandaar dat het zo vroeg al ter sprake kwam.
Leuk voor je dat je nog andere vrijgezellen in je omgeving hebt! Maakt het toch minder awkward als je niet de enige bent die niet om klokslag 12u staat te zoenen :sweat_smile: Zo’n kutmoment he

Ik heb 2 honden en een kat. Dus zit alleen op de bank op oudejaarsavond. En ga waarschijnlijk vroeg slapen. Want ik kan toch niet de deur uit

1 like