Het leed dat single zijn heet

Dat snap ik heel goed! Mijn ex had ook een ex en ik niet. Hij wilde haar toen af en toe nog zien. En ik dacht elke keer echt ‘nee waarom’. Begreep dat echt niet, hij had mij toch? Wat moest hij nog met haar. Ik liet hem wel maar voelde me er nooit goed bij.

Nu snap ik dat veel beter. Ik heb het ook heel gek gevonden hoe dit werkte in mijn hoofd. Maar het is misschien een beetje als iemand die overleden is. Als je hond overlijd, ookal is het z’n tijd, dan laat dat toch een gat in je achter. Dan kan je een nieuwe hond nemen die misschien nog wel leuker is, maar die vervangt je oude hond niet. Hij bestaat er naast. Dat gat wat je oude hond heeft achtergelaten gaat niet meer gevuld worden, dat wordt uiteraard kleiner maar niets gaat jouw hond echt kunnen vervangen. Wat geen enkele hond is hetzelfde.

Missen van de een en opnieuw liefhebben van een ander kan naast elkaar bestaan. Hoe gek dat ook is, maar zo werkt het wel. Ik had ook verwacht dat als er een nieuw iemand in mijn leven zou komen, die op de plek van mijn ex zou komen te staan. Maar dat is niet zo. Hij maakt het missen deels minder omdat ik afleiding heb en wordt bevestigd in mijn juiste keuze, maar hij vervangt hem niet.

Je kunt hem misschien vragen wat voor gevoelens het zijn die hij heeft. Mist hij haar? Dat is niet gek. Maar zou hij haar terug willen? En is dat een gevoel dat heel soms de kop op steekt (momenten van korte twijfel of je er wel goed aan hebt gedaan zijn niet zo gek) of overheerst dat gevoel?

Het zijn wel moeilijke vragen om te stellen en ik snap het als je het antwoord daar eigenlijk niet op wilt weten. Maar het geeft je wel meer duidelijkheid over zijn gevoelens.

6 likes

En @kika

Ik vind het heel fijn dat je het zo uitgebreid en duidelijk uitlegt. Het lastige is dat ik het niet ervaren heb waardoor ik op emotioneel vlak niet kan begrijpen hoe dat is. Ik snap het rationeel nu wel een stuk beter door je uitleg, maar het emotionele referentiekader ontbreekt. Het moet wat meer bezinken bij me dat het inderdaad ook naast elkaar kan bestaan. Hij heeft al aangegeven dat hij haar niet terug wil en nu zegt ie ook net dat ie wel heel blij is met ons en wat wij hebben.
Ik denk dat ik er ook bij mezelf op moet letten dat ik niet gelijk de paniek en onzekerheid in schiet als ie wat over z’n ex zegt, maar dat vind ik heel lastig omdat ik zelf dat referentiekader mis.

2 likes

Heel begrijpelijk. Dat kan ook gewoon niet als je het zelf niet hebt mee gemaakt en dat geeft ook niet. Je mag het daar ook gewoon moeilijk mee hebben. Probeer het alleen inderdaad voor jezelf te rationaliseren. Je gevoel is echt en mag er zijn, maar het is niet de waarheid.

1 like

Ja, inderdaad. Pfoe, voel me nu weer even een stuk lichter. Echt superbedankt💕

1 like

Fijn! Je mag me altijd een berichtje sturen als je even paniek hebt :slight_smile:

Edit; waarom doet hij die passief agressieve smiley ik bedoel die met dichtgeknepen oogjes en rode wangetjes. Just so you know haha

Hahaha superlief! Ik heb een printscreen gemaakt van je bericht, zodat ik t in ieder geval altijd weer even snel terug kan lezen.

1 like

Echt een goede uitleg!

2 likes

Dan zal je dit echt moeten geloven. Hoe moeilijk je de situatie ook vindt en hoe onzeker je dat ook maakt.
Ik vind het trouwens ook al heel wat zeggen dat hij met jou deelt dat hij zijn ex mist. Dat is echt iets kwetsbaars en intiem om te delen met iemand met wie je aan’t daten bent, dus dat zegt veel over hem en hoe hij over jou denkt/in vertrouwen neemt. Ik denk dat ik in jouw situatie ook eerst een schrikreactie zou hebben (want jij wil natuurlijk de enige vrouw zijn aan wie hij denkt) maar dat is logisch. Daarom is het altijd goed om het even in perspectief te zetten, en daarom is dit topic en dit forum zo fijn!

@Cozycute wat kan jij dit goed verwoorden allemaal, zeg! zo knap.

6 likes

Waarom blijf ik altijd denken aan mannen die niet willen wat ik wil? Of ja nu specifiek 1 man haha.

Buiten dat, ik heb nagedacht over Tinder. Ik maak er gebruik van,maar hoe groot is de kans dat je er echt iemand gaat vinden? Eigenlijk ben ik meer van het idee dat als iets zo moet zijn, het ook komt.

Ik heb nu 3 maanden afgesproken om aan mijzelf te werken, nieuwe stap in mijn carriere te zetten en me weer fijn te voelen.
Ik weet niet of ik al die tijd zonder tinder wil doen, dat gaan we zien.

7 likes

Toffe stappen! Succes!
Voor mij is Tinder vermaak, en als ik het op die manier zie is het superleuk. Mijn enige verwachting is: een vrolijke avond hebben met iemand die ik interessant vind. Bijvoorbeeld door zijn werk of iets anders wat me aantrekt. En dat lukt altijd.

Om er serieus per sé een partner op te willen vinden lijkt me stressvol en moeilijk. Er zitten in mijn ervaring echt leuke mannen op wel! Op Bumble en Inner Circle eigenlijk nog meer! In ieder geval succes, wat je ook doet!

5 likes

Soms zou ik willen dat ik een relatie had zodat ik kan samenwonen en de woonkosten kan delen. Alleen iets huren is echt zo belachelijk duur dat ik overweeg om te gaan kopen.

14 likes

Op momenten dat ik ergens mee zit en even (onredelijk) wil klagen (over werk bijv.) vind ik het wel jammer dat er niemand is waarmee dat kan. Vriendinnen weten wel veel, maar niet alles natuurlijk en vind het dan soms erg irritant dat ik eerst een hele situatie moet uitleggen om er vervolgens over te klagen, terwijl als je een relatie hebt (in mijn beleving) diegene dat vaker toch wel weet wat er speelt.

3 likes

Ik zit er serieus over te denken om een huisgenoot te zoeken. M’n huis is te groot voor mij alleen en eigenlijk te duur. Maar ik wil hier niet weg. Alleen, eerst moet ik nog veel opruimen en weggooien.

5 likes

Tof! Misschien kun je beginnen met 6 maanden aanbieden ofzo? Dan weet je beter of het iets voor je is.

wow dit is compleet ongerelateerd maar ik heb zo’n déjà-vumoment met bovenstaande twee berichten, ook met dat ik tussendoor op mijn telefoon keek omdat ik een berichtje kreeg en dat was een hartje in een groepsapp, die hoort er ook bij, huh, zo raar altijd zoiets, en ik geloof er niet eens in :rofl:

1 like

Haha dat heb ik ook wel eens!! Zo’n vreemde gewaarwording he!

1 like

Dit weekend een bruiloft gehad, en dat is toch altijd weer erg confronterend. Omringd zijn door gelukkige stelletjes met als hoogtepunt natuurlijk het stel wat gaat trouwen. Om daar alleen naartoe te gaan en je tijdens de geloftes af te vragen of jij zulke lieve woorden uberhaupt ooit gaat horen (trouwen hoeft van mij niet eens perse) maakt me toch wel een beetje verdrietig, ondanks ik natuurlijk super blij ben voor het getrouwde stel. Wat vinden jullie het lastigste om alleen naartoe te gaan?

4 likes

Ik vind het vooral vervelend als mijn eeuwige single zijn ter sprake wordt gebracht. Alsof het een probleem is dat we even met zijn allen moeten gaan oplossen. Dus dan komen er allemaal hypotheses op tafel (je bent vast te kritisch…) en allerlei goedbedoelde adviezen (je moet gewoon tinderen) en dan elke keer weer van een nieuw gezelschap:zipper_mouth_face:

5 likes

Ja dat lijkt me goed idee. Ik heb het vanavond met m’n dochters besproken en ook wat tips van hun gehad. Nu ben ik nog meer gemotiveerd om op te ruimen.

1 like

In m’n eentje uit eten gaan krijg ik echt niet voor elkaar.

2 likes