Het leed dat single zijn heet

Ja idd ik zit het wel in te vullen voor een ander en dat moet ik natuurlijk helemaal niet doen.
En wat grappig dat er een andere Karen Walker is, dat wist ik niet eens haha

@Karen_Walker wat rot. Ze zal het inderdaad vast niet onaardig bedoeld hebben, maar zo kan het wel voelen. Ik vind het na zoveel jaar ook lastig om zulke opmerkingen niet persoonlijk op te vatten. Dat invullen voor een ander herken ik heel erg, maar ik denk dat het na een tijd ook lastig is om dat niet te doen. Ik heb met mijn moeder afgesproken dat ze niet meer naar mijn liefdesleven vraagt, ik werd er echt een beetje moe (en verdrietig) van, hoe goed ze het ook bedoelde.

@lapzwans ja je slaat de spijker op zijn kop. Alleen zijn is vervelend en kan heel eenzaam zijn, maar ik verlang liever naar iets wat ik niet heb, dan iets wat ik wel had en weer kwijt ben geraakt.

Ik weet ook niet zo goed wat ik kan doen om verbetering in de situatie te brengen. Heb de afgelopen jaren echt alles al geprobeerd; fanatiek tinderen, toch maar wel op date gaan met mensen die ik in eerste instantie niet heel interessant vond, het compleet loslaten en met niemand daten, aan mezelf werken, mezelf helemaal laten gaan, wel op zoek gaan, niet op zoek gaan. Ik begin steeds meer te geloven dat het ECHT niet voor mij is weggelegd.

Ik ga maar weer “aan mezelf werken” zodat ik “iemand tegen kom wanneer ik het niet verwacht”, alsjeblieft zeg. :roll_eyes:

5 likes

Oh ik vind je frustratie echt zo herkenbaar
 Hoe doen andere mensen dit hù? Ik wou dat ik advies had want dan had ik het ook op mezelf kunnen toepassen haha, maar ik heb geen advies :frown: Ik hoop dat er gewoon een keer een leuke man op je pad komt en dat alles klopt :heart:

1 like

Dat wens ik jou ook toe, en sowieso iedereen in dit topic. Dikke knuffel :heartbeat:

1 like

@Dombo en @lapzwans ja pff dat gelul over dat je wel iemand tegemkomt als je het het minst verwacht. Mensen die dat zeggen wil ik soms echt een mep geven. Hou toch eens op
 en dat zijn bijna altijd de mensen die al een miljoen jaar een relatie hebben

6 likes

@Dombo Alles wat je omschrijft is zo herkenbaar.

Ik doe eigenlijk altijd lekker mijn ding en dan voel ik me fijn in balans. Soms stel ik dan toch mijn hart in de waagschaal (ik gebruik deze uitdrukking vast verkeerd) en ben ik gekwetst als het mislukt. Dan denk ik zoiets als: had ik me hier maar niet op gefocust, want ik ben het toch niet waard.
Nou ja en ik heb daarnaast, geheel tegenstrijdig aan het voorgaande, het idee dat elke maand waarin ik me meer op mezelf en ‘me eige levu’ focus ik me meer afzonder van een leven met een partner. Want ik ben al zo onafhankelijk op vele vlakken en dat lijkt mannen juist best af te schrikken.

3 likes

Ik heb ook het idee dat hoe meer ik date/relaties heb/dingen meemaak met mannen, hoe meer mijn zelfvertrouwen afbrokkelt. Of hoe meer beschadigd je raakt. Als ik kijk naar hoe vaak ik dan verdrietig ben in een jaar, dan is het merendeel wel door dates/relaties/gedoe op dat vlak. En dan elke keer dat er weer iets nieuws begint, neem je die vorige ellende weer mee. Het wordt alleen maar meer hoe ouder je wordt. Op dat gebied had ik echt graag gewild dat ik 20 was gebleven en weinig ellende had meegemaakt en weinig te dragen had ofzo. Ik heb veel van/door (stomme dingen in) de liefde geleerd hoor, maar ik weet niet of ik ongelukkiger was geweest als dat niet het geval was geweest.

4 likes

Ik vind Jigsaw, de comedy show van Daniel Sloss nog steeds een van de best things EVER made voor singles. Ik raad echt iedereen hier aan die te kijken, echt nog zĂł vaak denk ik hier aan terug en het heeft me echt anders naar dingen doen kijken.

6 likes

Ja dit inderdaad. Naarmate ik langer single ben, naarmate ik meer date-bagage ik heb, des te lastiger het allemaal wordt. En de personen met wie je date hebben ook meer bagage. En iedereen heeft z’n eigen spelletjes gevormd.

6 likes

Ja, dit merk ik ook heel erg. Ik kan ook amper meer genieten van die eerste leuke spannende fase, omdat ik super spastisch doe omdat ik bang ben gekwetst te worden. Dat spastische gedrag werkt waarschijnlijk ook niet bevorderend, maarja hoe zet je dat uit. :confused: Elke nieuwe afwijzing is dan weer ook bewijs voor mij dat ik inderdaad gelijk had dat ik bang was om gekwetst te worden, want het is weer gebeurd. Dat helpt niet mee.

@Cozycute bedankt voor de tip, ik ga hem opzetten!

8 likes

“Fijn” dat het herkenbaar is.
Ik ben trouwens begonnen in Verslaafd aan liefde maar ik kan nooit tegen die zelfhulpboeken waarin staat “Lees dit boek en je zult genezen zijn.” En ja hoor op een van de eerste bladzijdes staat zoiets. Zo vooringenomen en arrogant vind ik dat. En irritant. Meteen geen zin meer om verder te lezen. Heb ook het idee dat het nogal open deuren zijn. Of dat alles wat ik erin lees ook al weet door gesprekken met vriendinnen, inzichten die ik op het forum heb op gedaan en/of therapie.

2 likes

Ik heb gezocht op YouTube maar zie heel veel filmpjes haha, welke moet ik kijken? :biggrin:

Op Netflix, de show Jigsaw!

2 likes

Ok niet letterlijk genezen. Maar een hoop blabla over jezelf bevrijden en dan “Echt, het is mogelijk en ik ga je nu met plezier vertellen hoe je dat kunt realiseren.” Alsof iedereen gered wordt ofzo door deze auteur. Bleg.

3 likes

Ik heb hem ook aangeschaft. Ik kan meestal wel goed omgaan met zelfhulpboeken, ook als vol clichĂ©s zitten en niet eens per se herkenbaar zijn. Heb nog nooit een boek over dit onderwerp gelezen, vond dit wel een mooi moment. Voor €5 durf ik het risico wel te nemen :’) Ben benieuwd.

1 like

Ben benieuwd wat je er van vindt!

1 like

Thanks voor de tip, ik heb er net naar gekeken. Ik ben het wel eens dat je eerst 100% van jezelf moet houden voordat iemand anders dat doet, anders neem je genoegen met minder en bestaat een grote kans dat je een ongelukkig leven leidt.

In z’n show legt Daniel het dus op een hele nuchtere en ‘cut the crap’ manier uit en hoe hij het zegt zit er echt absoluut een heeft hij echt absoluut een punt, vind ik. Het is niet zo zwart wit maar zo brengt hij het ook niet

Ik heb een stukje van zijn show bekeken, maar dit genre is echt niet aan mij besteed dus ben helaas niet tot dit onderwerp gekomen haha. Helaas.

Van jezelf houden meer in de zin van: weten wat je wil en wat je gelukkig maakt en wat je nodig hebt in het leven. Hij zei, als je 20% van jezelf houdt en er komt iemand in je leven die 30% van je houdt dan accepteer je dat al snel en zie je dat als “veel” terwijl dat eigenlijk 100% zou moeten zijn en ga je een misschien niet zo gelukkig leven leiden als dat je zou kunnen hebben, maar het is de makkelijke optie.

Maar het is logischer als je de hele context van zijn verhaal erbij weet hoor, haha. @Cozycute zo zou ik het in ieder geval interpreteren, hoe zie jij het?