Jaa, is ook wel weer zo…
Maar sommige dingen wil je juist ‘met iemand delen’, en niet alleen doen.
Voor veel van die dingen die op het lijstje staan heb ik op dit moment niemand anders in mijn omgeving die mee wilt gaan.
Jaa, is ook wel weer zo…
Maar sommige dingen wil je juist ‘met iemand delen’, en niet alleen doen.
Voor veel van die dingen die op het lijstje staan heb ik op dit moment niemand anders in mijn omgeving die mee wilt gaan.
Ooh dat klinkt tof! Ik ga het eens bekijken, dankjewel
Je moet die reizen nu gaan doen, niet wachten op een vriend!
Idd @blueberry
Een vriendin van mij leerde haar huidige (Nederlandse) vriend overigens in Japan kennen toen ze, jawel, alleen op reis was.
Ja serieus echt leed
Wie gaat nu mn was doen???
Me.
Ik heb dit ook. De enige reden dat ik mijn ex mis, waren de makkelijke reisplannen. De eerste keer zonder haar was ik op een groepsreis, maar dat wil ik nooit weer.
Oh, ik zat ook te kijken naar groepsreizen maar weet ook niet of het iets is voor me want ben best introvert. Denk dat ik liever in mn uppie ga.
Waarom vond jij groepsreizen kut?
Ik was naar de Baltische Staten en werd helemaal mesjogge van alles in een groep doen. Steeds uit eten werd superduur ook. Daarnaast waren sommige reisgenoten niet alleen (gezin/partner) en bleef ik over met een heel verlegen vrouw. Ik kan druk zijn, maar ook juist erg op mijzelf. Daardoor moest ik steeds uitleggen in welke stemming ik was. Ik pas gewoon echt niet in een groep mensen die ik niet ken.
Afgelopen weekend hadden mij opa en oma een groot feest en toen zei mijn schoon broer dat ik ook maar snel een relatie moet, want dan zijn er wat meer leeftijdgenoten. En ik snap hem helemaal, want wij hebben geen nichtjes of beertjes en verder was er niemand van onze leeftijd (45+ mensen)
En een lange tijd geleden zei een vriendin ook dat het echt leuk zou zijn als ik een relatie had, want dan konden we dingen samen doen. En dat vond ik toen ook jammer, want ik vind haar vriend ook hartstikke leuk, dus dat zou ook heel gezellig worden.
Een tijd geleden had ik een gesprek over daten en toen kwam de uitspraak “Ga een beetje leven” voorbij. Waarom houdt dat volgens velen in dat je flink scharrelt/datet? Wat nou als je dat - wait for it - niet wilt?
“Een beetje leven” kun je op zoveel manieren invullen: dingen ondernemen in je eentje, bezig zijn met je grote passie, noem maar op…
Ik heb dit weekend een bruiloft en zie nu al op tegen de “en wanneer ga jij???” vragen. Zin om te zeggen dat ik ga trouwen met Christus maar daarvoor is mn jurk toch echt te flashy.
Ik vind bruiloften sowieso al een enorme confrontatie met mijn relatieloze status. Bijna iedereen die met een partner komt en dan natuurlijk het onderwerp ‘de liefde’. Ik ben blij voor het bruidspaar hoor, en een bruiloft is vaak een goed feestje, maar als een van de weinige singles in de vriendengroep/familie en op dat hele feest ook eentje met een wat stomme nasmaak.
Ugh ja. Het wordt 1 van mn 1e bruiloften en ik heb er echt wel zin in, maar het is wel echt zo’n koppeltjesgezelschap. Bij het vrijgezellenfeest was ik al de enige vrijgezel en nu gaat iedereen hun aanhang ook nog daadwerkelijk BIJ ZICH HEBBEN. Ik ben nog aan het broeden op een goede strategie, tips voor snarky reacties zijn welkom
mm ja ik snap wat je bedoelt. Maar ik ben bijv al heel lang single en ik merk dat ik soms net iets ‘te’ comfortabel ben met alleen zijn. Ik denk dat je veel leert over jezelf en jezelf mbt mannen/vrouwen/daten als je wel af en toe date met iemand. Dus in die zin snap ik dat “ga een beetje leven” wel. Ik ben er zelf alleen ook nog niet zo goed in
Ja dit is ook wel waar idd. Ik ben bijv een veel beter persoon als ik niet date en stel alleen mijzelf teleur
herkenbaar. gewoon een betere versie van jezelf he… meer relaxed en blij met het leven. maar ik denk dat je wel je kansen vergroot op ooit iemand vinden (als je dat zou willen) als je wel af en toe in het meer gaat vissen :p. in ieder geval leer je jezelf goed kennen hah
Misschien houdt hij ervan.
Het grootste leed aan eeuwig single zijn is voor mij niet eens het alleen zijn, maar dat constante gevoel van afwijzing dat er bij hoort. Ik heb bijna een jaar niet (echt) gedate, deels uit angst om gekwetst te worden, en deels omdat ik steeds maar niemand tegen kwam waar ik ‘het’ gevoel heb.
Laatst wel weer een keer mijn hart op een kiertje gezet en het geprobeerd. Had bedacht dat als ik het nooit een kans geef, het ook nooit gaat gebeuren, en ik was iemand tegen gekomen waarbij ik ‘het’ gevoel wel had (voor het eerst in twee jaar).
Eindstand: weer een afwijzing binnen en ik zit jankend op de bank naar All by myself te luisteren (lekker dramatisch ook, soms heb je dat ff nodig). Ik denk dat het me niet eens om die persoon gaat, ook wel een beetje hoor, maar meer het feit dat het wéér niet gelukt is. Ik weet dan ook weer meteen waarom ik het zo lang heb afgehouden: ik voel nog liever niks dan elke keer dat gekwetste. Alsof met elke afwijzing je zelfvertrouwen en hoop weer een stukje afbrokkelt.
Tijd om maar weer terug te gaan naar mijn celibataire leven, misschien dat ik het over 2 jaar nog een keer probeer.
Like voor de herkenning. Dit is wat ik ook heb idd. Laat maar zitten dat daten als het toch nooit lukt. (Edit: die zin is natuurlijk aan mezelf gericht en niet aan jou @Dombo, lijkt nu ineens zo zie ik)
Gisteren kwamen er 2 vriendinnen langs, A en B. B is net als ik single en A heeft al 15 jaar en relatie.
A was er eerder dan B en toen we zaten te praten zei ze ineens dat ze niet snapte dat B nog geen vriend had. Ik zei: “ik heb ook geen vriend.” Nee, zei ze, ze vindt het bij mij ook wel gek inderdaad. Ik geloof best dat het niet lullig bedoeld was maar zoiets steekt dan best even. Alsof ze het eigenlijk wel begrijpelijk vindt dat ik alleen ben.
Ik heb wel gezegd dat ze een beetje moet uitkijken met zulke opmerkingen, omdat het - ondanks dat het vast lief is bedoeld - vaak echt wel vervelend overkomt. Zo van: " je bent niet compleet zonder man!"
@Dombo Dat doet inderdaad veel pijn. Wat klote en draai de volumeknop lekker omhoog. Dikke knuffel en ik vind je post verder heel herkenbaar. Ik voel me ook altijd beter als ik niet aan het daten ben hoewel ik dan wel verlang naar intimiteit/eenzaam ben. Lastig hè.
@Karen_Walker huh er zijn twee Karen Walkers haha, volgens mij is dit de goede. Ik had zoiets vergelijkbaars ook met vriendinnen en ik begrijp het ook niet zo goed… Het kwam destijds op mij ook over als ‘zij is meer kwaliteit materiaal’, maar dat is tussen de regels lezen.