Kleffe stelletjes in het openbaar vervoer :@@@ kan het niet hebben nu
Kleffe stelletjes in het openbaar punt. Vind het meestal zo overdreven.
Maar dan kan ik nog doorlopen of de andere kant op kijken, in het OV gaat dat nogal lastig als het voor je ogen gebeurt. En geluiden hoor ik op straat ook niet zo, hier daarentegen.
Ja ik ben het juist met je eens, vind het strontirritamt
Ahh ja maar jij leek je te ergeren in het algemeen aan kleffe mensen, en ik kan me er dan wel overheen zetten. Maar een bus/metro/tram/trein, daar kan ik het heel irritant vinden.
Ik had net zo’n melding van Tinder dat ik nieuwe likes had, dus uit verveling opende ik het even en na drie keer swipen was ik alweer compleet klaar, gilde “wat doe ik hier!!” tegen mn scherm en sloot het af.
Ohh een apart topic! Sorry for bothering anyone here haha ik ga verkassen (maar kom hier vast nog eens terug!)
Ik vind wat @Opperhoofd schrijft echt super mooi verwoord. Ik heb nooit een relatie gehad en herken de dingen als het doemdenken,maar ook het gevoel hebben dat je jezelf moet verantwoorden tegenover mensen etc. Het is een fijne positieve post!
Ik heb datzelfde gevoel ook heel lang gehad met seks hebben. Toen ik dat nog nooit gedaan had ‘hing’ dat ook zo boven mijn hoofd, had ik het gevoel alsof ik me daarvoor moest verantwoorden, dat ik er een minder leuk mens door was etc. Maar als je het dan eenmaal gedaan hebt merk je dat het niets veranderd aan wie je bent. Ik stel me dan altijd voor dat het ook zo is met een relatie. Maar goed dat hoop ik dan ook ooit nog eens zo te ervaren
Is er nog een “het leed dat daten heet”-topic? Kan alleen de twee oude (gesloten) topics vinden
Zou je wel willen? Als je wel wilt, maar niet durft, begrijp ik wel dat mensen proberen je te “helpen”. Niet dat ik vind dat dit een handige manier is uiteraard, maar het laten omdat je niet durft is ook ergens wel jammer natuurlijk.
Ik zat gister op het terras met (veelal bezette) vriendinnen en het ging op een gegeven moment over een meisje dat nog vrijgezel was. Toen zei een vriendin “dat zíj nog vrijgezel is snap ik echt niet, zo’n knappe meid!” Ik vond dit echt een lullige opmerking voor mij en de andere vrijgezel, alsof wij het verdienen om vrijgezel te zijn omdat we niet knap genoeg zijn ofzo? Ik weet wel beter, maar toch dacht ik denk aub na voordat je zoiets doms zegt…
Een rotgevoel niet, maar ik heb wel een vriendin die me heeeeeel graag in een relatie wil zien. Dan praat ik op haar feestje vijf minuten met iemand en dan komt ze later polsen “vond je die leuk??? die is vrijgezel!!!” Kalmeer lieve vriendin soms sta ik gewoon te kletsen.
Ik weet dat ze het goed bedoelt maar het is echt intens irritant. Een gezamelijke vriendin had hetzelfde gedrag met haar toen ze nog vrijgezel was en nu ze een relatie heeft, is het de hele tijd “zo fijn dat je niet meer alleen bent!!!” Alsof we maar half bestaan zonder partner?
haha dat is echt zo lullig! en daarnaast, ook zo’n domme gedachte kronkel. Alsof ‘knappe’ mensen echt niet even vrijgezel kunnen zijn??
Ik snap je heel goed inderdaad! Ik ben nu ook al een tijdje met een jongen aan het afspreken en we hebben het altijd enorm gezellig, hij is echt super lief en we kunnen heel goed praten. Ergens denk ik echt: ja zo’n jongen vind je echt nooit meer. Maar echt verliefd ben ik gewoon niet. Ik krijg geen kriebels als ik hem zie ofzo, en fysiek voel ik ook weinig. Het is meer alsof we al gewoon tien jaar getrouwd zijn en elkaar door en door kennen.
En soms denk ik echt: ik denk dat we samen echt een leuk leven op kunnen bouwen, dus wat maakt die verliefdheid dan uit? Maar het lukt me gewoon niet om 100% te zeggen dat ik ervoor wil gaan omdat ik inderdaad blijf denken: maar dit is niet echt verliefdheid, dit kan ook anders. Ik blijf hier inderdaad net als jij continu in mijn hoofd mee bezig. Alle voors en tegens af zitten wegen. We kennen elkaar inmiddels een paar maanden en hebben woensdag onze achtste date, maar het is bij mij nog niet echt beter geworden.
Je hebt hier waarschijnlijk vrij weinig aan, maar ik wilde gewoon even zeggen dat ik het heel herkenbaar vind.
Oh dit is ook echt weer heel erg herkenbaar! Ik ben één keer echt verliefd geweest en dat was op zo’n Zuid-Amerikaans straatschoffie die in Nederland was als voetballer (en dus ook helaas weer snel weg was). En dat gevoel mis ik inderdaad gewoon bij deze jongen. En ik denk idd dat het dat nette is waar ik dan op ‘afknap’. Ik vind het juist zo leuk om af en toe meegesleept te worden in ‘wilde’ dingen. Daar krijg ik die kriebels en verliefde gevoelens van. En ik vind het heel jammer dat ik dat nu mis.
En een ander deel van mijn hoofd zegt dan weer: ja, maar je bent geen twintig meer, je hebt straks een verantwoordelijke baan en je wilt een huis kopen. Daar past een stabiele relatie bij met een lieve, betrouwbare jongen. Geen knipperlicht met een bad boy. Mijn gevoel wil hier alleen blijkbaar nog niet zo aan.
Ik vind die gevoelens en dat overdenken ‘is hij hét?’ ook vrij vermoeiend. En vraag me dan af of het ooit anders zal zijn, misschien ben ik wel gewoon iemand die daar maar over blijft nadenken?
Probeer te denken; krijg ik energie van iemand, heb ik zin om met hem te blijven afspreken? Krijg ik positieve kriebels? Zo ja; dan wil ik er niet mee stoppen. En soms is de twijfel zo groot, en dan weet ik dat er mee moet stoppen. Maar vraag me ook wel eens of dit bindingsangst ofzo is. Dat ik misschien bang ben om echt voor iets te gaan? @ElizabethGilbert @Rose_Gold
ik herken bovenstaande gedachten ook wel maar probeer dan mezelf te overtuigen dat er ergens wel echt iemand is die me zowel stabiliteit kan bieden en daarnaast ook niet te serieus in het leven staat (waar ik dus ook naar op zoek ben), naar de gulden middenweg zeg maar waarin waarschijnlijk ook genoeg variatie in kan zitten maar daarom zou ik niet gaan voor iemand die heel erg naar 1 van die uitersten neigt.
@Rose_Gold en wat je zegt over dat het altijd enorm gezellig is, hij heel lief is en jullie heel goed kunnen praten en je zo’n jongen nooit meer zult vinden, denk ik echt dat dat niet waar is. Er zijn volgens mijn beleving genoeg gezellige, lieve jongens waarmee je kan praten en daarnaast (niet genoeg maar een paar ) waar je ook nog eens verliefd op kunt worden denk ik
Ik weet dat sommige mensen vinden dat verliefdheid minder belangrijk is dan andere dingen maar ik heb toch nog steeds (misschien tevergeefse) hoop dat je (bijna) alles bij 1 persoon kan vinden maar iedereen kiest er natuurlijk zelf voor of je daar (mogelijk heel je leven) op zoek naar wilt blijven gaan
Bindingsangst vraag ik me idd ook regelmatig af. Juist omdat wat jij zegt wel voor mij geldt. Ik krijg zeker energie van hem zien, ik spreek graag met hem af en ik mis hem ook wel als we elkaar even een paar dagen niet spreken. Dus soms denk ik ook echt dat het niet verliefd zijn puur aan mezelf ligt. Dus inderdaad bindingsangst, en ik vind het zelf niet prettig om aangeraakt te worden. Dat helpt natuurlijk ook niet.
@littlelamb die hoop heb ik denk ik vanbinnen ook nog steeds. Dat er iemand is die aan allebei voldoet. Ik zeg altijd wel dat ik dat niet heb en dat ik verliefdheid niet perse nodig vind. Maar blijkbaar is dat toch niet helemaal waar. Maar inderdaad, hoe lang blijf je zoeken. Inmiddels heb ik er steeds minder vertrouwen in, maar ik zou wel graag kinderen willen. En daar is ook steeds minder tijd voor.
Oh dit!! Ik was zaterdag op een verjaardag van een single vriendin (noem haar even B.). Ik stond te praten met haar nicht. Die zei: “Heerlijk huis heeft B. he? Nu nog een vent en dan is ze compleet!”
Ik heb er omheen geluld want had zo geen zin om uit te leggen waarom dit soort opmerkingen niet kan.
Een vriendin van me zei wel eens compleet vanuit het niets: “Ah ik gun jou écht een leuke relatie! Voor jou komt het nog hoor!” Uh… zo ongemakkelijk en onnodig. Kennelijk ben je idd niet helemaal af zonder relatie.
En kennelijk zijn vriendschappen ook niet meer nodig als je een relatie hebt want van laatstgenoemde vriendin heb ik vrijwel niks vernomen sinds zij een nieuwe vriend heeft.
Oh en @anon44204370 idd dat First Dates gezeur. “Ooo ze zoeken mensen ik geef je op hoor hihahooo!! Echt lachen lijkt me dat!”
Fijn hoor dat je om mij kan gieren als ik een eerste date heb. Ik ben je entertainment niet!