Het Kringloop topic

Ik koop mijne via Lindasopal op Instagram, prima prijzen en gegarandeerd echt :blush:

1 like

Dankje! Maar ik ben eigenlijk vooral benieuwd waar bijvoorbeeld zij de ringen vindt/inkoopt. Ik wil liever een ander verhaal bij mijn ringen hebben dan ‘heb ik online besteld’ en vind daarom kopen via zo’n pagina gewoon niet zo leuk. Zo vind ik het ook leuker dat ik via het forum een piercing van jou heb overgenomen dan eentje via de zoveelste webshop te bestellen. Herinneringen en verhalen geven mijn sieraden hun waarde

Ah ik begrijp het :blush: ik weet dat de meesten ze vanuit Engeland halen, maar waar precies durf ik niet te zeggen.

1 like

Oooh Catawiki kende ik niet en het is leuk :open_mouth:

@Radio Aan het aantal karaat te zien dacht ik ook aan Engeland. Misschien werken ze wel samen met vrienden die daar wonen. Als corona voorbij is ga ik sowieso daar maar eens gaan zoeken bij antiekwinkels en wil eens naar een veiling daar :laugh:
(Ultieme droom is trouwens naar de shop van Tessa Metcalfe gaan, maar dat is niet kringloop en offtopic. Maar wel prachtig :inlove:)

1 like

Misschien op Etsy rondkijken? Ik zie daar regelmatig mooie dingen voorbijkomen. En ouderwets op Marktplaats neuzen is ook een aanrader.

2 likes

Ik heb een keer een hele mooie ring gekocht op een brocante markt in Italië. Daar was een dame met een hele stand met vintage sieraden, van alles was er ook maar een. Dus je moest net geluk hebben dat jouw favoriet ook jouw maat was.

1 like

Dit is echt een random tip maar ik heb eens een hele mooie gouden ring (antiek) met opaal bij een edelsmid in Bronkhorst gekocht, Robert Pieter Alofsen heet die winkel/man.

1 like

Dit schilderij gekocht!

Hij is schat ik zo’n 70cm hoog :heart_eyes:

Ik doe nu een paar uurtjes op zaterdag vrijwilligerswerk in een kringloopwinkel en het is het beste ooit!

43 likes

Wat doe je precies? Ik ben het ook aan het overwegen namelijk!

Wauw, echt een prachtig schilderij!

1 like

Vaak heeft de eigenaar een idee van een hoekje dat hij anders wil inrichten, dus dan is het alles leegtrekken en opnieuw inrichten. Ik pak binnengekomen dozen uit en die spullen prijs ik en geef ik een plekje. De boel in de winkel netjes houden (boekenkast bijv word veel in getrokken), beetje afstoffen als dat te erg wordt (niet vaak haha). Een praatje maken met klanten, afrekenen bij de kassa. Tja, ik doe eigenlijk alles wat hij ook doet.

Moet wel zeggen dat het via via is. Ik had kort daarvoor ook gekeken naar vrijwilligerswerk via de vrijwilligersbank (soort vacatures voor vrijwilligerswerk), daar kon ik bij Het Goed terecht, maar dat zou dan alleen het bijhouden van het gedeelte met boeken zijn. Dat lijkt me dan wel heel saai worden. Dus ik zou op zoek gaan naar een kringloop die geen onderdeel is van een keten zodat je wat meer wisselende taken hebt.

7 likes

Ah dat klinkt echt als een super leuke vrijwilligersbaan! Als ik op een gegeven moment klaar ben met studeren enzo ga ik kijken of ik ook zoiets kan vinden.

1 like

Haha toevallig was ik juist het gedeelte met de boeken aan het overwegen. Ik woon praktisch naast een grote kringloop (van een keten) maar ze hebben de boekenhoek niet op alfabet en ik stoor me daar altijd aan. En aangezien ik juist van het ordenen ben… Wat me een beetje tegenhoud is het sociale gedeelte van de kringloop. In mijn werk hoor ik de hele dag problemen (daar heb ik ook voor gekozen, dat hoort bij mijn functie) maar privé heb ik daarom liever minder contact met mensen (die hun hele levensverhaal aan me kwijt moeten). En deze kringloop biedt ook werk aan aan mensen die aan het reïntegreren zijn bijvoorbeeld (dus die soms ook een praatje willen en nodig hebben). Heel goed natuurlijk, maar ik zou liever gewoon mijn eigen ding doen zonder het sociale stuk erbij. Ben nog aan het afwegen of ik dat ‘erbij’ kan hebben naast mijn werk. Dat van jou klinkt ook wel heel leuk! Klinkt ook alsof het een wat kleiner zaakje is. Dat is die van mij juist niet.

Niet supergroot nee, de helft van een flinke boerderij. De boeken zijn mijn minst favoriete deel (deels ook omdat er weinig gesorteerd is). Grote ketens werken bijna altijd met mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt ja, snap wel dat je daar naast je werk minder zin in hebt. Je kan misschien eens een dagje meelopen of wat vragen stellen over hoe dat daar gaat?

Ja ik denk dat ik dat eens ga doen!

mis de kringloop zo erg :sob: heb wel vinted helemaal uitgevonden! vandaag is deze lamp binnen gekomen

en onderweg naar huis had ik ook nog geluk

57 likes

Die lamp :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

Ik mis de kringloop ook echt zo erg! Misschien moet ik toch Vinted maar eens af gaan speuren… Leuke dingen @safkina!

1 like

Love die stoel nu nog een leuk kussentje erin.

Ben echt heeeeel erg benieuwd wat voor pareltjes er straks in de kringloop liggen. De kringlopen schijnen echt te overstromen dus hoop straks echt mooie dingen te kopen!

6 likes