Beide vind ik prima. Die bij het spoor is lekker troeperig en vind je schatten, die op het industrieterrein is super netjes en georganiseerd. Wel soms wat prijzig, maar vooral de kleding is heel netjes.
Kiekeboe in Goor!
Ik heb dit vitrinekastje vandaag gekocht. Met glazen plaatjes. Heb hem nu helemaal schoongeboent (bovenste plank is nu ook schoon, geen groene vlekken meer haha. Wel slijtage plekken!) en is al aardig opgeknapt. Ik twijfel alleen… zo houden of verven? En zo ja (voor verven), welke kleur?
Ja neig ik ook naar. Het bovenblad is alleen wel best beschadigd. Iemand een idee hoe ik dat kan opknappen of wat voor beits ik dan nodig heb? Haha. Of moet ik dan naar het klustips…
Ik weet niet hoe groot en opvallend de beschadigingen zijn maar je hebt meubelmarkers waarmee je kleine beschadigingen en krasjes kunt bijwerken. Dat zijn gewoon een soort stiften.
Dit is een random setje maar je kunt ze bij kluswinkels volgens mij ook wel los kopen. Voor kleine stukjes op donker hout werkt het best goed
https://www.amazon.nl/Meubelreparatieset-houten-markers-waxstiften-puntenslijper/dp/B07PHQCH4C/ref=asc_df_B07PHQCH4C/?tag=nlshogostdde-21&linkCode=df0&hvadid=430556795493&hvpos=&hvnetw=g&hvrand=15279694022129874306&hvpone=&hvptwo=&hvqmt=&hvdev=c&hvdvcmdl=&hvlocint=&hvlocphy=9065071&hvtargid=pla-698808571835&psc=1
Is het fineer of massief hout?
Thanks! Ik ga daar eens even naar kijken!
Ehmmm goede vraag haha. Bovenste plank is gewoon een houten plank, maar ik denk wel een donkere beits overheen gegooid, waardoor dit nu de kleur is. De rest van het kastje is van bamboe volgpens mij. Daar is ook een donkere kleur lak overheen gegooid. Weet niet of je hier wat mee kan?
Probeer eens met een halve walnoot? Dat lukte hier heel goed!
Ik zou dan wel het hele kastje schuren en opnieuw beitsen, want anders krijg je kleurverschil. Ik heb een blik donkerbruine beits van Rambo staan en die lijkt hier qua kleur wel erg op, maar bij de bouwmarkt kun je sowieso staaltjes bekijken.
In dit soort gevallen wrijf ik het hout in met olie of bijenwas.
Knapt het heel simpel echt van op!
Hier team zwart haha, maar ik verf het liefst alles zwart (of wit). Maar ligt ook maar net aan de rest van je interieur en of het past. Of misschien emerald green?
Slechte foto want het is al aardig donker nu, maar de kap en de voet apart van elkaar gekocht (wel zelfde kringloop) en ze staan best leuk samen
Wat een grappige tip! Ga ik uitproberen thanks!
Ja daar ben ik dus ook bang voor… enige probleem is dat dit kastje zoveel richeltjes en gekke hoekjes heeft dat ik denk dat je heel moeilijk alles eraf geschuurd krijgt. Denk wel dat dat nodig is voor je hem opnieuw in de beits zet?
Ook een goede tip! Thanks! Klinkt ook wel minder arbeidsintensief haha.
weet nog niet of ik de zon schattig of creepy vind maar ik zag het en ik wilde het. Vind het een leuk detail dat de zonnetekens er om heen staan.
Heerlijke dikke wollen trui
zijn oud roze maar lastig te zien op foto
Hierbij nog even wat vondsten van de laatste tijd waar ik wel blij mee was! En nu moet ik kappen.
Weet iemand waar je mooie vintage gouden ringen kan vinden? Het algoritme op Instagram stelt steeds pagina’s voor waar ze gouden ringen met edelstenen verkopen. Die moeten ergens vandaan komen en ik vraag me af waar. Ik zou graag zo’n vintage ring willen, maar het kan vast goedkoper dan via zo’n pagina