Het Kringloop topic

Opnieuw en co in Dordrecht is echt heel leuk. Vond Noppes Gouda een zooitje en schreeuwend personeel, Walwollie in Lage weide Utrecht beste oke en de Waarde in Utrecht echt vreselijk (meiden achter de kassa met kauwgom en aan het appen etc…). Dat was mn spreekbeurt.

2 likes

Heerlijke kitsch soepvitrine gekocht voor 6,95. Ga er alleen geen soep in doen, maar ik zet m op m’n slaapkamer.

38 likes

Ik spotte dit kneuterige complete (!) serviesje bij malle pietje in Purmerend, ik kan hem niet kwijt, maar hij staat er dus nog, tipje… Zo cute!

19 likes

Wauw, mooi zeg! Die donkerblauwe kleur vind ik echt prachtig in combinatie met dat goud.

Ik denk trouwens dat je een soepterrine bedoelt en geen -vitrine.

2 likes

Een soepvitrine :joy::joy::joy::joy::joy::joy: geweldig, ik ga stukkk

6 likes

@Baratheon
Hahahaha Jezus ik moet echt niet na wat wijntjes op het forum zitten merk ik al. Ik kwam maar niet op het woord en toen dacht ik dat ik het eindelijk had, mijn hemel wat dom :rofl::rofl::rofl:

9 likes

Hahaha nou je maakte me vanochtend wel aan het lachen, dus dat is goed :stuck_out_tongue: Meer wijn!!

2 likes

@MACdonalds Je kan hem ook gebruiken als wijnvitrine

3 likes

Hahahaha JONGENS pest me niet zo :joy::joy:

3 likes

Sorry voor deze immens late reactie, maar kan je de website Catawiki aanraden om rond te kijken.

2 likes

Heb je hier ervaring mee? Ik las online vooral negatieve reacties en durfde toen nooit echt deelnemen aan een veiling, zou het betrouwbaar zijn?

Mijn vader heeft er al redelijk vaak spullen gekocht! Het zijn allemaal losse verkopers, dus het is maar net van wie je wat koopt. Hij is in ieder geval erg tevreden!

3 likes

Ja, is veilig. Ik heb al een aantal keer sieraden gekocht en dat gaat altijd goed. Het geld wordt pas aan de verkoper over gemaakt bij verzending (vind ik nog iets te vroeg imho). Je moet naast de aankoopprijs (wat jij geboden hebt) rekening houden met 9% veilingkosten en de verzendkosten. En bij meubelen uit het buitenland kan dat in de papieren lopen. Maar daar kun je zelf voor kiezen.

Ben er nu zelf op zoek naar een mooie plafondlamp voor in mijn gang. Maar dat is nog niet zo makkelijk, veel komt uit Italie met hoge verzendkosten. Laatst was er een prachtige originele Gelderland-stoel uit de jaren 50 te koop. Is voor 250 euro verkocht, terwijl die voor 1500 verkocht worden in vintage winkels. Ik vind ook de prenten voor aan de muur echt heel gaaf, mooie oude Japanse prenten of zo.

3 likes

Ik sluit me aan bij bovenstaande reacties! Je kunt ook eens googlen of er een veilinghuis is in je directe omgeving is, als je online te onzeker/spannend vindt. Houd er inderdaad altijd rekening mee dat je bij een veiling ook veilingkosten betaalt, hoe hoog dat percentage is hangt af van de veiling.

1 like

Aan de ene kant heb ik echt zin om te kringlopen en aan de andere kant vind ik 't al te veel moeite om normale kleren aan te doen hahahaha. Vraag mij ook echt af of het heel druk is (want iedereen wil de zon misschien wel ontvluchten) of dat 't heel rustig is (want iedereen wil juist van het weer ““genieten””)

2 likes

en, ben je uiteindelijk gegaan?

1 like

Hahaha ja. Was erg warm, maar totaal niet druk.

Heb alleen een kookboek gekocht.

2 likes

Ben vandaag even gegaan, was heel rustig, heerlijk!
Heb een broodbakmachine + receptenboek voor 17,50 gescoord, nog nooit gebruikt, super blij mee! Verder drie leuke kopjes voor 1,50 in totaal en een paar plastic lepeltjes voor 50 cent in totaal die ik heel fijn vind.
Oh en vorige week een kommetje van Little Diva dat ik vroeger had, maar een keer kapot heb laten vallen. Voelt alsof ik ‘m weer terug heb haha :blush:

14 likes

@Tamara Ik wilde ook kringlopen deze week maar de kringloop vlakbij Alexandrium is echt een kas op de eerste etage :cold_sweat:

Het lampje! Kostte €6,50. M’n vriend vindt het een afzichtelijk ding. Ik vind hem uit ook niks, maar aan wel haha. Misschien kan ik het onderste deel nog een andere kleur geven. (Het kastje is een eerdere vondst.)

M’n vriend heeft een “nieuwe” fiets gekocht. Bij deze kringloop verkopen ze fietsen die door de gemeente zijn verwijderd en niet zijn opgehaald door de eigenaar. Ze knappen ze dan helemaal op (nieuwe verlichting, sloten, etc.) en verkopen het daarna weer. Deze fiets is echt MEGA. Framehoogte van 65cm. Ik haalde hem vandaag op en alle medewerkers maakten grapjes. Medewerker: ga jij erop fietsen?! Ik: nee joh. Zij: oh ik dacht al, anders kwam ik even buiten kijken :stuck_out_tongue: Hij kostte €175. Voor een nette fiets in deze hoogte is het echt een priiiima prijs.

20 likes