Het Kringloop topic

In België!

Edit: ik zie dat @sushi me voor was. Ik denk dat het inderdaad moeilijk te controleren valt maar ik zou toch niet zo op m’n gemak zijn

:scream: geweldig! West Germany ben ik ook gek op! En dan ook nog zo een mooie prijs

1 like

Wat een mooie dingen! Nooit geweten dat dit west germany heet. Is dit van een bepaalde tijdsperiode of is het vooral een bepaalde stijl net als Deens design enzo?

1 like

Ik heb zulke kommen (kopjes?) laatst ook bij mijn kringloop gekocht, maar ben wel benieuwd of je weet waar ze precies voor gebruikt worden? Ik doe er nu m’n cappuccino in haha.

Het lijkt precies op een caquelon, zo’n pan voor kaasfondue? Maar die zijn meestal groter

1 like

Mijn ouders hadden ze vroeger en gebruikten ze voor soep, met name uiensoep die ivm het laagje gegratineerde kaas nog in de oven moest. Maar ben nu ook benieuwd!

2 likes

Die kristallen glazen :heart_eyes: Ben er al tijden naar op zoek en als ik ze eindelijk heb gevonden dan hebben ze er maar ééntje van of hooguit twee.Zou zo chique staan bij mijn kristallen karaffen.Super goede aankoop!

1 like

Er is een hele wikipedia pagina over! https://en.m.wikipedia.org/wiki/West_German_Art_Pottery

Heb eens een hele mooie grote vaas gekocht in Duitsland! Vind niet alles mooi maar soms zitten er echt pareltjes tussen

2 likes

Huh cappuccino ja? Drinkt toch niet handig haha?

Volgens mij zijn het soort tapas/oven schaaltjes. Onderaan staan bij deze ook met koeienletters oven proof, dus gok dat je er ook lekkere mini stoofpotjes/hapjes uit de oven mooi mee kunt serveren. Zo ga ik ze iig gebruiken en als tapas schaaltjes dus!

@Zitzak ja precies, iets wat nog in de oven kan ermee!

2 likes

En @Zitzak ah dat klinkt wel logisch ja, misschien dat dat uitsteeksel er zit zodat dat niet zo warm wordt en je hem daar vast kunt pakken? Ik vind het veel fijner drinken dan een normale mok/glas, maar ik doe ook nog kaneel op m’n cappuccino, en hier heb je natuurlijk meer oppervlakte dan een normale mok.

2 likes

Wow zijn dat echte kristalglazen? Nice! Ik heb een tijdje geleden ook zulke glazen bij de kringloop gekocht maar zag toen zo’n naad lopen aan de zijkant van het glas. Wel zo mooi motief aan de zijkant, dus wilde ze toch gewoon hebben haha…

Toen ik dit typete dacht ik: wat is kristalglas eigenlijk, maar als ik wikipedia moet geloven is het glas met lood er in en is het vrij duur. Dan zijn die van jou denk ik ook niet ‘echt echt’ kristalglazen?

Ik weet niet natuurlijk niet zeker, maar er stond wel bij dat het kristal is.

Voor de liefhebbers, het was bij de kringloop in Losser (door de tip van @Wally naar toe gegaan, zeker een aanrader!). Volgens mij was al het kristal afgeprijsd naar 0.10, in ieder geval alle glazen met een oranje sticker

3 likes

Kristal of niet, ze zijn erg mooi! Goede vondst!

1 like

Echt een goede deal, staat leuk naast een paar flessen wijn op zo’n drankkarretje!

1 like

Ohhh echt heel goede prijs. Bij kringloop hier in de buurt stonden ze voor 2,50 per glas :cry: :cry: :cry:

2 likes

Zelf ook maar even geweest, had er zo’n zin in gekregen n.a.v. dit topic. Buit bestaat uit twee plastic glitter tumblers (geloof dat ze zo heten?) van ban.do voor 60ct per stuk en twee petit four schoteltjes van Blond Amsterdam voor 1.50 per stuk (wel wat duurder helaaspindakaas maar ik vond ze het waard!). Blij mee! Die bekers ga ik gebruiken om cocktails met veel ijs uit te drinken woepwoep

9 likes

Voor in het boshuisje van een vriendin. Het kabouterservies hebben ze al bijna compleet maar vond 'm te leuk om te laten liggen :heart_eyes:

34 likes

Echt mooie vondsten gedaan deze keer. Een witte vaas voor 75 cent, een gouden lijst met zonnebloemfoto voor 2 euro en twee mooie linnen blouses in zand en lila kleur voor 2,25 per stuk! Ik had al een tijdje een lila blouse van Massimo Dutti op m’n wishlist staan, maar deze lila blouse is net zo mooi en maar 1/20 van de prijs, dus blij mee!

Foto's

50 likes

Mooie blouses inderdaad!

1 like

Wauw die blousjes :star_struck:

1 like