Het Kringloop topic

Wauw zo mooi!! Vooral dat schaaltje :heart_eyes:

3 likes

Ik hou van die buitenlandse rommelmarktjes! In Frankrijk hebben ze dat ook veel,alleen vragen ze daar vaak de hoofdprijs voor.In Italië kun je nog lekker tussen de rommel zoeken naar mooie dingen.Veel plezier nog!

1 like

Oooh die jasjes :heart_eyes: Zo chique.

1 like

Voor de Noordelijke forummers: welke kringlopen zijn jullie favoriet? Ik ga zelf vaak naar die in drachten. Die in grou heeft zo nu en dan ook nog wel wat leuks. Maar verder kom ik eigenlijk niet

In Groningen aan de Diamantlaan zit ook een leuke. En vlakbij de praxis zit ook eentje. Soms vrij prijzige artikelen, maar wel heel netjes. Ze hebben ook echt veel kleding om uit te kiezen en die prijzen vallen nog wel mee. In Appingedam zit ook een leuke kringloopwinkel! Groot, netjes en goedkoop. ook leuke kleding.

Die in Drachten is wel een van de leuksten. In Leeuwarden zitten veel tweedehandskledingwinkels. Ook leuk. In Heerenveen zit ook een hele leuke tweedehandswinkel.

2 likes

Het schaaltje was dus maar 8 euro. Was ik echt verbaasd over!

Wow wat een koopje! De rest is ook heel mooi trouwens

Oehhh thanks! Ik vind zelf de kringlopen in leeuwarden niet zo. Maar Madelief in Leeuwarden is de meest fantastische tweedehandswinkel ooit! Ze verkoopt alleen merkspul van goede kwaliteit.

Hoe heet die winkel in heerenveen?

1 like

De lege knip heet die winkel in Heerenveen! En Madelief zegt me zo even niets of ik daar toen geweest ben. Was namelijk een hele dag met een vriend shoppen en ik sjokte gewoon achter hem aan genietend van alle coole winkels, haha. Kom je ook wel in Groningen dan of eigenlijk meer Friesland?

1 like

Haha heerlijk! Wel echt een tip. Ja vooral Friesland eigenlijk maar opzich als ik naar drachten rij is het 30 minuutjes verder naar Groningen!

1 like

Die was ik helemaal vergeten, ben ik idd ook wel eens geweest met een vriendin. Die is idd leuk! Maar bij de lege knip vind ik het zo leuk dat het best netjes is maar toch dat gevoel geeft alsof je op een rommelmarkt rondloopt te zoeken naar schatten. En ik vind hun boekenhoek vooral leuk.

en @Chicago, ga ik zeker eens kijken bij Madelief. Groningen is wel leuk hoor om eens goed rond te sneupen. Zeker 30 minuten langer reizen waard.

2 likes

@vitaminwater thanks voor de tip over de Van Slingelandtstraat! Ik ga altijd naar de Rataplan aan de Isolatorweg, had geen idee dat deze ook hier in de buurt zat.

Heb er een supergrote lap stof, een mengkom, rokje, verschrikkelijk theekopje, koekjessteker, plantenpotje (is het een duif? Een pauw? Wie zal het zeggen) en een houten dienblaadje gevonden.

12 likes

Of een zwaan met een korte snuit? :thinking:

Ik heb even mijn research gedaan en ik gok op een pauwstaart (een duivenras)

7 likes

Oh wauw. Had ook zo alles meegenomen! Vooral dat schilderijtje, die verzamel ik, deze is echt prachtig!

Ik ben onderweg naar Berlijn. Iemand nog aanraders?

2 likes

Voor kleding de Humana. Zijn er heel veel van en ze hebben ook een “hippe” afdeling, maar die is wel duurder. De grootste zit bij een rotonde als je van Kreuzberg met tram M13 richting het mauerpark rijdt. Weet niet hoe het daar heet, maar die heeft 4 verdiepingen!

3 likes

Oeh thanks! Ik sla hem op

1 like

@Muscari die grote Humana is bij Frankfurter Tor, in Friedrichshain. Er zijn er nog veel meer door de stad verspreid, o.a. bij Alexanderplatz en Hermannplatz bijvoorbeeld. Humana is wel het enige dat een beetje in de buurt komt van kringloop, verder is het vooral veel overpriced “vintage” imo. Qua kleding zijn er wel echt veel redelijk goede (maar duurdere) vintage kledingwinkels, maar qua inrichting/meubels etc vind ik het vaak heel erg duur.

3 likes

Leuk!! Ik vertrek morgen richting Berlijn,dus als je iets leuks tegenkomt qua winkels vergeet niet om het hier te posten!
Heel veel plezier alvast!

1 like