Het Kringloop topic

Vond deze zo schattig voor op mijn barkar

33 likes

Had laatst de zeester gekocht in de kringloop voor een euro maar wist niet zo goed wat ik er mee moest.Uiteindelijk heb ik een fotolijst gekocht bij de Action en hem met dubbelzijdig tape erop geplakt (gewoon op het glas zelf).Best leuk :+1:t2:

22 likes

Wat een goed idee! Zou zelf nog een ander kleurtje in het lijstje doen maw mocht ik ooit een zeester vinden dan jat ik je idee :sweat_smile:

2 likes

Thanks! :blush:
Weet het ook nog niet zo goed met het witte papier erachter,erger me aan het feit dat het niet dezelfde kleur heeft als de ster haha.Maar was even het enige wat ik in huis had.
En leuk!! Niet vergeten om dan een foto te delen hier!

1 like

Het zijn geen kringloop spullen, maar wel oud servies van m’n oma! Mag ik dat hier ook droppen?

Ja leuk!

1 like

Roze schalen heeft ze gekregen toen ze ging trouwen :heart_eyes: kleine ding in m’n handen is een kaarsenhouder

58 likes

Wat een mooie vondsten!!

(love de siroop as well. mijn favoriet!)

1 like

Ja ik ben ook echt enorm blij! Heb ook een set borden met een zilveren rand. Doet me echt aan de vroege tijden denken dat we met z’n allen bij oma gingen eten en het mooie servies uit de kast kwam :smiling_face_with_three_hearts: denk dat ze het ook fijn vindt dat een kleindochter ze meegenomen heeft

3 likes

Misschien weet je dit al, maar met zo’n randje niet in de vaatwasser doen als je die hebt. Dan gaat het randje eraf.

1 like

Goed dat je het zegt, dat wist ik niet! Heb gelukkig/helaas geen vaatwasser, dus dat komt goed haha

1 like

Oh ik vergeet iets wat echt nostalgie was. De gevulde eieren van oma in deze fantastische schaal :smiling_face_with_three_hearts:

26 likes

Ohhh zoiets hadden wij ook inderdaad, ik ga het eens aan mijn ouders vragen! Zo leuk. Ik koop bij de kringloop best vaak dingen uit sentiment, omdat wij het vroeger hadden of mijn opa en oma. Mijn broer en zusje snappen niks van die oude zooi die ik dan koop haha

3 likes

Ben eindelijk weer naar de kringloop geweest en goed geslaagd! Géén idee waar dat kastje voor is, maar vond het wel leuk om mijn brei pennen oid in in te bewaren.

22 likes

Heel mooi dat roze glas. En extra bijzonder dat het van je oma geweest is! :heart: Het heet Depressieglas (echt) en wordt gemaakt vanaf de jaren 30 (toen de Grote Depressie was).
Ik denk dat jouw schalen uit de jaren 50 zijn?

3 likes

Oeh dat wist ik niet! Ik denk het ook, want ze zijn in 1958 getrouwd! Ik ga even googlen naar depressie glas, wist helemaal niet dat het een naam had

1 like

Het is er in meer kleuren, maar zalmroze was het meest populair. Terecht vind ik, die kleur vind ik ook mooier dan blauw of geel.

Van mijn oma heb ik alleen een theekopje geërfd. Er waren veel (klein)kinderen en alle kleindochters kregen een theekopje uit haar collectie Engels servies. Ze had van Royal Albert alle maand-theekopjes en het kwam precies zo uit dat elke kleindochter het kopje uit haar geboortemaand kreeg.

Ik heb juli (niet mijn eigen foto, wel precies hetzelfde kopje en schoteltje):

Eigenlijk vind ik hem net iets te hysterisch om echt mooi te zijn, maar omdat het een aandenken aan mijn oma is, heeft hij een prominente plaats in mijn glazen kast.

@Quinoa Ik kan aan de hand van de foto niet goed inschatten hoe groot je kastje is, maar het lijkt op houten kastjes die ik ken, daar werden religieuze schoolplaten in bewaard. Jouwe lijkt echter een slagje kleiner… Staat er iets aan de binnenkant of onderkant?

19 likes

Zou het een wijnkist/ wijnkoffertje kunnen zijn voor twee wijnflessen?

@FrauHelga er staat niets op, hij is 35x12 cm.

@Wally zou kunnen, heb er een fles wijn ingezet om te proberen en dat zou met vulling wel mooi passen.

1 like

Ik denk dat @Wally gelijk heeft!

2 likes