Het is een Aziatische kamferkist/dekenkist uit de eerste helft van de twintigste eeuw, als ik zo even rondkijk op Google (was nieuwsgierig).
Ja klopt! Deze is uit China en van kamferhout. Ben heel benieuwd hoe ie er in het echt uit ziet.
Afgelopen weekend dit blikje gescoord. Had er al een van ‘van Nelle’ en nu eentje van Pickwick. Heb ook nog twee model spoor trein huisjes gescoord voor mijn vader.
Wat leuk dit blikje. Jaren niet aan gedacht, maar deze herinner ik me uit mijn jeugd.
Mooi! Je kunt er in ieder geval heel goed je wollen spullen in bewaren!
o wauw wat tof! Ik dacht eigenlijk dat het misschien een blikje van een van de laatste jaren was omdat hij er echt nog goed uit ziet. Dus eigenlijk is het al een oud blikje, maakt het nog leuker. (Ah ja als ik nu naar de randjes kijk bij het blik zie ik wel wat sporen)
Ik denk dat 'ie van begin jaren 90 is of misschien eind jaren 80. We hadden zelf thuis een andere, maar een vriendinnetje waar ik veel kwam destijds, had deze thuis.
oo dit vind ik echt leuk om te lezen haha.
Heb hem voor 50 hele cent op de kop getikt.
Deze ken ik ook nog uit mijn jeugd, leuk zeg! Ik zou ook zeg eind jaren 80.
Mijn ouders hebben deze voor de koffie, en daar heb ik goede herinneringen aan. Toen ik hem zelf vond in goede staat heb ik hem ook gekocht, we bewaren er onze koffiebonen in.
Echt heel mooi vind ik het niet, maar het is meer de herinnering die het oproept.
Dit, en nog een loopfietsje (die ben ik vergeten mee te nemen na het betalen omdat ik me zo kapot stond te ergeren aan de attitude van de vrouw achter de kassa. Moet het vrijdag nog ff gaan ophalen) voor 27 euro bij Rataplan in Alkmaar.
Edit: potje zonder plant uiteraard
Aaah deze had mijn oma ook altijd. Ze deed daar haar DE-zegeltjes in.
Geen idee wat jij aan dit verhaal hebt, maar ik krijg er een beetje heimwee naar haar huisje van
neee ik vind het juist leuk om te lezen welke herinneringen het bij iemand op roept!! <3
Is die in Alkmaar een aanrader?
Ja vind ik wel! Heel groot, ruim opgezet en behoorlijk veel aanbod in alle categorieën, hoewel dit pas de 2e keer was dat ik er was.
En er zitten nog 3 kringlopen in die straat. Eentje ben ik nog niet eerder geweest (Kook ofzo heet die) maar daar stond vandaag een rij van een man of 20 om naar binnen te mogen
Ooh ik vind dit zo leuk! Kom die kastjes ook vaak tegen maar dan voor 25/30 euro en vaak niet eens helemaal gaaf. De rotan trend is goed te merken in de kringloopwinkels
Jaa klopt! Ze worden ook voor veel geld doorverkocht op marktplaats en insta enzo! Merk wel dat het verschil maakt naar welke kringloop je gaat.
Zo kocht ik gisteren deze stoel:
Onderling verschillen de prijzen zo enorm veel! Dus ga echt verschillende af in je regio en vraag bijv wanneer ze bijvullen! Zo weet ik van bepaalde winkels op welke dagen ik het beste kan gaan
Die heb ik ook in mn keuken staan, met koffie, om dezelfde reden! Heb em alleen van mn ouders gekregen haha. Love it.